Gå til innhold

Når introduserte dere brød til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

? Hvordan pålegg brukte dere?

Anonymous poster hash: 5c835...356

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7 mnd. La barnet få en skarpe å gnage på. Gi bittesmå brødbiter foran barnet med forskjellig pålegg som smøreost, makrell i tomat, leverpostei osv. Så ser du hva hun liker best :) anbefaler også å koke brokkoli godt, og gi noen "buketter" til barnet. Min på snart 8 mnd elsker brød. Så gøy å se på når hun spiser :)

Anonymous poster hash: b3af2...b6e

Skrevet

Hvordan brød gir du? :) tenkte å gi brød til lunsj jeg da hun bare får frukt og mme foreløpig.

Anonymous poster hash: 5c835...356

Gjest flykræsj
Skrevet

7 mnd her også. Hater grøt, dermed prøvde jeg brød- suksess! Vanlig grovbrød her.

Skrevet

Hvilket brød og hvilket pålegg!

Anonymous poster hash: cd68e...961

Skrevet

7 mnder.

Han begynte faktisk ikke å like brødskiver før han var cA 1.5 år.

Anonymous poster hash: 4f4e4...061
Skrevet

Begynte ved 6-7 mnd

Første pålegget var leverpostei.

Anonymous poster hash: 01a60...4f1
Skrevet

Rundt 7 mnd.

Første brødbitene duppet jeg i morsmelk og hadde ikke pålegg.

Anonymous poster hash: 9f345...1ca
Skrevet

Kommer aldri til å gi vår baby brød, da det ikke er bra for helsa. Det inneholder proteiner og antibeitestoffer som kan skade tarmene. Her i huset sverger vi til såkalt paleokosthold og aldri før har helsa vært så god, energien så bra og huden så optimal. Lager paleobrød som består av kvernet hasselnøtter, smør, litt bakepulver og egg. Sunt, godt, mettende :) Synd at myndighetene kommer med kostholdsråd som er skadelig for helsa. Fler og fler får øynene opp for paleo. Forventer ikke at alle skal leve som oss, men synes det er skremmende at myndighetene kommer med helt feil kostholdsråd.

Hvis man er interessert/åpen, går det an å sjekke denne lenka: Har lest boka til Jåbekk, som er trenings- og ernæringsfysiolog. Det var etter dette jeg "totalrenoverte" kostholdet, sluttet med kornprodukter og aldri har helse/energinivået vært så bra :) Jeg er frisk året rundt og kviser er det slutt på :)

http://fitnessbloggen.no/god-helse-korn/

Anonymous poster hash: 833f6...da1
Gjest gry1986
Skrevet

5 mnd. Begynnte med leverpostei. Delte opp i små biter. Holdt meg til smørepålegg lenge.

Skrevet

Kommer aldri til å gi vår baby brød, da det ikke er bra for helsa. Det inneholder proteiner og antibeitestoffer som kan skade tarmene. Her i huset sverger vi til såkalt paleokosthold og aldri før har helsa vært så god, energien så bra og huden så optimal. Lager paleobrød som består av kvernet hasselnøtter, smør, litt bakepulver og egg. Sunt, godt, mettende :) Synd at myndighetene kommer med kostholdsråd som er skadelig for helsa. Fler og fler får øynene opp for paleo. Forventer ikke at alle skal leve som oss, men synes det er skremmende at myndighetene kommer med helt feil kostholdsråd.

Hvis man er interessert/åpen, går det an å sjekke denne lenka: Har lest boka til Jåbekk, som er trenings- og ernæringsfysiolog. Det var etter dette jeg "totalrenoverte" kostholdet, sluttet med kornprodukter og aldri har helse/energinivået vært så bra :) Jeg er frisk året rundt og kviser er det slutt på :)

http://fitnessbloggen.no/god-helse-korn/

Anonymous poster hash: 833f6...da1

ja hele Norge sliter jo med tarmene, bra du gjør noe med det

Anonymous poster hash: 508b6...cbd

Skrevet

6/7 mnd var hun. Hun er nå 8 mnd og spiser 1 til 1,5 brødskive selv i små biter. Hun liker leverpostei, smøreoster som skinkeost og baconost, kaviar og prim. :)

Skrevet

Spiser alt av brød. Byggbrødet til rema1000 har vi oftest, men hun spiser også grovbrødet og alt annet egentlig!

Skrevet

Ble litt inspirert av denne tråden idag😊 Så da fikk lillejenta seg skive med leverpostei, og digget det!

Hun er snart 7mnd.

Skrevet

Vi introduserte kun brødskalker ved 6 mnd alder. Så begynte vi med pålegg, leverpostei, smøreost, makrell i tomat, brunost(FY), servelat, skinke. 

Til deg som sier at vi alle burde gå over til kosthold uten korn, hvor bærekraftig tror du det er på verdensbasis? 

Anonymous poster hash: 3f03c...bb7
Skrevet

9 mnd her og aldri smakt brød mitt barn heller. Jeg spiser heller ikke brød.

Anonymous poster hash: f4aff...e56

Skrevet

5 mnd førstemann (han ville ha av min brødskive og fikk det). 6 mnd andremann. 

Kun smør i begynnelsen, så leverpostei (osv deretter).

Anonymous poster hash: b546f...406

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...