Gå til innhold

Spm angående amming..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 175 og normalt 57-60 kilo. Sist svangerskap gikk jeg opp til 74 kilo, men var nede i 60 kilo igjen 3 uker etter fødsel. Mistet melken etter 3 mnd og mistenker at dette er fordi jeg ble så tynn igjen fort.

Jeg har nå 3 mnd til termin og prøver å spise mer enn det jeg og baby egentlig trenger så jeg har litt ekstra å gå på etter fødsel så jeg ikke mister melken igjen. Prøver å kanskje komme meg opp til 80 kilo så jeg etter fødsel klarer å holde meg på 70 kilo..

Tror noen her at det kanskje kan hjelpe til med å beholde melken??

Anonymous poster hash: 1c3f8...aa0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan sikkert hjelpe noe. Få i deg sunne, litt fete matvarer etter fødsel også 😃

Skrevet

Har alltid hatt en høy forbrenning men har virkelig lyst til å få til ammingen. Spiser masse sunn, litt fer mat, men gjerne litt store porsjoner så jeg blir ekstra mett. Skal fortsette spisingen etter fødsel også. Men har ikke gått opp mer enn 4 kilo til nå, selv med myye ekstra mat.. :)

HI

Anonymous poster hash: 1c3f8...aa0

Skrevet

Jeg er like høy som deg, og veier også normalt 60 kg. Gikk opp til 74 kg første svangerskap, og ned igjen med en gang. Amma i halvannet år. Så nei, det trenger ikke ha noen betydning at du går fort ned igjen! Det er jo tydeligvis rundt 60 kg som er din trivselsvekt :)

Anonymous poster hash: e7feb...cde

Skrevet

Jeg er også like høy og veide 105 kg (!!!!!!) etter fødsel, men allikevel fikk jeg aldri nok melk. Forsøkte å spise ekstra og ammet/pumpet døgnet rundt. Ble ikke mere melk av det, bare la på meg enda mer! Er vel bare forskjell på oss. Bare gjør så godt du kan og aksepter så godt som mulig at det ikke er nok melk om det samme skjer igjen.

Anonymous poster hash: edf91...61c

Skrevet

Vekta di har veldig lite å si for om du har nok melk, så det er ingen grunn til å ete som en hest:)

Anonymous poster hash: 40831...db1
Skrevet

Vekten din er ikke skyld i mindre melk :) Så der kan du slappe av.

Jeg ammet min sønn lenge, og ammingen gjorde meg veldig tynn. Melken gikk ikke tom, langt ifra. Det varte i to år :P

Anonymous poster hash: 9ae2e...980

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...