Gå til innhold

Kul under armen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har hatt en kul under armen av og på siden juletider. Forsto raskt at det ikke var fettkul, satt fast i vevet.

Varte kanskje 2 mnd første gangen, så gikk den ned, men kjente den. Så fikk jeg betennelse på albuen og den økte igjen. Ikke så stor, maks 1 cm, men kjente litt smerter når jeg rørte på armen.

Den ble større når jeg tok på den. Jeg er ganske sikker det er en lymfeknute.

Akkurat nå er den borte, men kjente den før helga.

Jeg har ingen sykdommer(pollenallergi som eneste) og har ikke vært forskjølet engang i år.

Hvorfor eser den ut(foruten den betennelsen i samme arm)?

Noen som har opplevd noe lignende?

Tenker jo kreft da :P

Anonymous poster hash: 29c32...0f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det som deg, legen sa det var en forstørret lymfeknute, ingenting å bekymre seg for. Men anbefaler deg å dra til legen (når kulen er tilbake) for å få h*n til å se på den. Da har du det i alle fall i journalen din at legen har "oversett" det HVIS du skulle være så uheldig at det er/utvilker seg til kreft.

Anonymous poster hash: fab35...ebe

Skrevet

Slike kuler skal alltid undersøkes, så bestill deg en legetime!

Når det er sagt, jeg har hatt slike kuler noen ganger, alt fra en til mange. Første gangen sendte legen meg rett til sykehuset og full undersøkelse i frykt for kreft og at kulene var spredning fra lungene. Viste seg å bare være betente svettekjertler i armhulen :P

Hvis jeg bytter for sjelden barberblad på høvelen som jeg barberer meg med under armene, da kan jeg få slik betennelse. Samme hvis jeg bruker enkelte deodoranter. Nå kjenner jeg dem igjen. Var noen år siden sist nå, men jeg fikk en for tre måneder siden, den fulgte jeg med, men så at den forsvant etter en uke. Hadde den vært der lenger hadde jeg gått til legen med den!

Får jeg en slik kul barberer jeg meg ikke under den armen før kulen er borte, og bruker heller ikke vanlig deodorant der.

Få det sjekket i tilfelle, for da du fikk kul da du hadde en betennelse i albuen, da kan det også ha vært immunforsvaret ditt som reagerte i en lymfeknute. Trenger heller ikke være noe alvorlig, bare en reaksjon der og da. Men ta en tur til legen uansett.

Anonymous poster hash: 8dfff...cf8
Skrevet

jeg har fått sånn betente lymfeknuter av barbering, de har alltid vært ømme, men gått bort av seg selv

Anonymous poster hash: 3c9e3...408
Skrevet

Takk for svar!

Får man forstørret lymfeknute pga barbering? Jeg har fått abcesser pga barbering, men de er løse i vevet(på et vis!).

Jeg må nok bestille time ja :) Jeg synes det er så merkelig at lymfeknuten ikke roer seg helt. Har aldri opplevd dette før ;)

Anonymous poster hash: 29c32...0f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...