Gå til innhold

Erfaringer med Steinerskolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer ulike alternativer til gutten min på 5,5 år. Han har aldri funnet seg helt til rette i barnehagen. Det går greit, men han vil helst ikke gå dit. Han er hjemmekjær, men også veldig sosial. Han blir fort sliten av for mange inntrykk og har behov for tid for seg selv. Han er også ekstremt intelligent og ligger på 4.klassenivå i matte f.eks. Han lærte og lese da han var 2,5 år og leser nå både Donald og bøker uten bilder. Han er også veldig empatisk og følsom. Vil så gjerne se han blomstre! Tror dere Steinerskolen kan være et alternativ?

Anonymous poster hash: cfa57...3d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Steinerskoler er akkurat like forskjellige som kommunale skoler, eller faktisk enda mer forskjellige. Siden de i stor grad jobber uten lærebøker er veldig mye opp til ledelsen og lærerne på den aktuelle skolen.

Steinerskolen her i byen har veldig godt rykte og får flere og flere elever hvert år, mens den som ligger der søsteren min bor har dårlig rykte.

Du må sjekke opp din skole, snakke med folk og høre om erfaringer.

Anonymous poster hash: a9532...3d1

Skrevet

Ville heller vurdert Montessori, evt. om du absolutt ikke vil ha han i offentlig skole. Steinerskolen kan bli kjedelig for han når han er så intelligent og kjapp.

Jeg har vært vikar ved to Steinerskoler, og det er mye spirituelt tull der, de puffer lange skuespill utenatt, men lærer ikke mye nyttig. Tysk skal pugges (dikt osv.) fra første klasse,men de henger etter i matte og andre viktige fag.

Antoposofien (filosofien bak Steinerskolen) er ganske syk, der lærer de blant annet at forskjellige kroppsfasonger, høyder osv. er knyttet opp til forskjellige personligheter.

Anonymous poster hash: d5928...54b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...