Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 Jeg er ca 5+5 i dag. Har hele helgen gjennom kjent smerter (til og fra) i ene eggstokken og opp til ribbeinet. I natt og i dag har jeg kjent det mye. Begynner å bli litt bekymra, og har tenkt tanken om dette kan være tegn på svangerskap utenfor livmoren...? Eller er det bare smerter en må regne med nå som livmora begynner å strekke seg. Til dere som har vært gravide utenfor livmoren: når begynte dere å kjenne tegn på det og hva var tegnene? Og når og hvordan ble det klart at det var en exu? Håper jo at jeg bekymrer meg for ingenting farlig, men kjenner jeg begynner å bli litt redd av å gå og kjenne og tenke på dette. Anonymous poster hash: 57efd...cf1
Bustetroll Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 Jeg hadde ikke slike smerter på ene siden som det ofte beskrives at man skal ha... har hatt exu 2 ganger. Ene gangen ble det borte litt etter litt av seg selv i uke 8, andre gangen "fødte" jeg fosteret i do ca uke 11 etter en morgen med intense smerter (menssmerter ganger tusen, men ikke som rier). Ingen av gangene har de funnet ut hvor graviditeten satt, men tok blodprøver hver dag i 14 dager.. Har også begge ganger hatt en vanlig "mens" , derfor ingen mistanke om graviditet. Det slår også ofte mye senere ut på tester hvis det er exu.. så dersom du fikk positiv test med en gang, er det neope exu
Bustetroll Skrevet 25. august 2014 #3 Skrevet 25. august 2014 Første gangen fant jeg det ut etter en morgen med ekstreme smerter som varte hele dagen. Hadde jo hatt både mens og negativ test aå mistenkte ingenting.. ringte legevakt og tok en test for sikkerhetsskyld som til nitt store sjokk var positiv. Etter 2 uker ble det privat ul (jeg var jo kjempeglad og gledet meg til å se hjerte på ul tisligst mulig) og der var det ingenting på skjermen.. ble henvist vidre til ullevål og der var jeg på sikkert 12 ultralyder og blodprøver daglig. Neste gang jeg var gravid mistenkte jeg det samme og bestilte tidlig ul.
MrsMilla Skrevet 25. august 2014 #4 Skrevet 25. august 2014 Har hatt graviditet der spiren satt i egglederen. Det går naturligvis ikke bra, og når spiren begynner å vokse, så er det jo ikke plass i egglederen, så på et tidspunkt vil den enten sprekke eller så ordner kroppen dette selv i en spontanabort. Til meg var det spontanabort som skjedde, etter at jeg faktisk lå klar for operasjon da det var nært å sprekke. Symptomene er veldig klare på akkurat spire i egglederen - man har utrolig ekstremt vondt i et lite punkt på siden, ikke i store områder rundt. Får man på "feil "side, kan det jo også være blindtarmen. Lettere å vite hva det er om man har testet positivt på graviditet, og har på den siden der blindtarmen ikke sitter. Starter som litt småvondt, og blir verre og verre til du enten oprereres eller blør. Jeg fikk morfin mot smertene, men måtte bare kutte dette da jeg ble så grusomt kvalm av smertestillende. Graviditetstegnene var også mindre enn vanlig, og smertene kom vel i uke 5-6, etter hva jeg husker, der spontanaborten skjedde typisk sent mot uke 6. Det ironiske var at jeg var på sykehuset med liss-gutten min som var syk, og spurte i ei bisetning om hva det var de grusomme magesmertene jeg hadde. To timer etterpå var jeg innlagt...mens gutten min dro hjem med far..
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #5 Skrevet 25. august 2014 Jeg er ca 5+5 i dag. Har hele helgen gjennom kjent smerter (til og fra) i ene eggstokken og opp til ribbeinet. I natt og i dag har jeg kjent det mye. Begynner å bli litt bekymra, og har tenkt tanken om dette kan være tegn på svangerskap utenfor livmoren...? Eller er det bare smerter en må regne med nå som livmora begynner å strekke seg. Til dere som har vært gravide utenfor livmoren: når begynte dere å kjenne tegn på det og hva var tegnene? Og når og hvordan ble det klart at det var en exu? Håper jo at jeg bekymrer meg for ingenting farlig, men kjenner jeg begynner å bli litt redd av å gå og kjenne og tenke på dette. Anonymous poster hash: 57efd...cf1 Hos meg startet det slik du beskriver. Husker ikke når, men tror rundt uke fem. Jeg viste ikke at jeg var gravid før jeg ble innlagt i hui og hast i uke 8 og operert. Jeg hadde da småblødd i ca 3-4 uker også. Til trøst for deg er exu ganske sjeldent, og jeg har ved senere graviditeter hatt slike stikninger uten at de var så lokalisert til en side. Ja, så har jeg fått tre barn i ettertid. Anonymous poster hash: 3b5f1...e21
FrkKværner Skrevet 25. august 2014 #6 Skrevet 25. august 2014 Jeg hadde de smertene du beskriver fra uke 4. Hadde skikkelig vondt i høre eggstokk, lysken og litt nedover høyre ben. Lå med varmeflaske i starten å smertene forstyrretnattesøvnen. Hos meg var årsaken det gule legmet (søk på Google). Såklart er det viktig å utelukke et svangerskap utenfor livmoren, men ville bare informere deg om at det kan ha en naturlig forklaring også. Be om tidlig ultralyd via lege eller gå privat om du har mulighet til det 😊.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #7 Skrevet 25. august 2014 Prøver å si til meg selv at smertene ikke er farlige, men kjenner jo jeg blir litt bekymra. Takk for svar, damer! Anonymous poster hash: 57efd...cf1
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #8 Skrevet 25. august 2014 Legevakta ville ikke ta meg inn, så da får jeg bare prøve å roe ned og håpe ned roer seg litt, og at det er andre naturlige årsaker. Er jo ikke noe jeg kan gjøre for det om dette ikke går, men vil jo helst ikke ha en graviditet utenfor livmoren som om noen uker gjør at noe sprekker, blir ødelagt eller lignende...! Anonymous poster hash: 57efd...cf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå