Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 "Hvordan klarer folk egentlig å bli feite, ser de det ikke selv?" Jepp, jeg var en av dem som tenkte slik som det. Og da jeg etter en periode med mye inaktivitet og enda mer over-/trøstespising begynte å innse at jeg selv muligens var LITT lubben, gikk jeg selvfølgelig rundt og tenkte at det er kjempeurettferdig at jeg legger på meg så fort, siden jeg slett ikke spiser så mye osv. Og at det sikkert bare er forbrenningen min sin feil, og bla bla bla. (For MIN skyld? Nei, det var det i alle fall ikke! Fres!) Til slutt, etter tvang (les: mildt press) fra samboer og fastlege, meldte jeg meg, noe muggen, i dag inn i vektklubb.no. (Bruke penger på sånt tøys? Fnys!) Det første møtet med driten var en BMI-kalkulator som kalte meg overvektig. (Grmpf!) Deretter fikk jeg brutalt nok en metaforisk bøtte isvann i fleisen da jeg skulle registrere matinntaket mitt på internett, og frokosten alene sto for mer enn halvparten av de "tillatte" kaloriene i løpet av hele dagen. Eh. Så. Vel. Altså: Hei, jeg heter Anonym og jeg er tjukk og må ta meg sammen. Og jaggu er det ikke bare min egen feil. (Hulk.) Anonymous poster hash: 1e440...3ce
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 Hei, anonym! Jeg heter aaaaaanonym, og er også tykk. Det begynte vel med en ekstra sjokolade i helgene.... men etterhvert ble det liksom mer og mer i ukedagene. Jeg tenkte jo at jeg kunne stoppe når som helst, og at det ikke gjorde noe for jeg var jo så tynn. Jeg skjønte ikke hvor alvorlig det var før jeg plutselig ikke passe inn i alle buksene mine lengre. Men selv da fortsatte jeg... En dag skjønte jeg at jeg hadde et problem. Det var når mange av klærne var for små og jeg hadde fått skikkelig mage. Da tok jeg meg sammen. Jeg gikk ned noen kilo, men så sprakk jeg..... og her er jeg nå. Noen flere som vil dele? Anonymous poster hash: b0304...5a2
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #3 Skrevet 25. august 2014 Hei! Jeg heter Anonym, og jeg er i ferd med å bli tjukk. Før var jeg veldig tynn, og kunne spise hva jeg ville. To barnefødsler satte ingen spor. Så gikk jeg ned enda mer. Det var ikke pent, jeg var mager og kantete. Tenkte derfor at jeg ikke behøvde å tenke på kalorier, og spiste alt jeg ville. Og så gikk jeg opp. Problemet var at jeg ikke klarte å slutte å spise alt jeg ville. Og så hadde jeg plutselig gått opp veldig mye. Tenkte at jeg var en person som ikke kunne legge på seg, men det var feil, gitt. Har et strengt regime nå, registrerer alt jeg spiser med Lifesum. Anonymous poster hash: 09798...0a4
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #4 Skrevet 25. august 2014 Jeg klapper i hendene for at dere deler og gir dere alle en tjukkasgruppeklem! Anonyme tjukkaser united! -HI Anonymous poster hash: 1e440...3ce
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #5 Skrevet 25. august 2014 Jeg klapper i hendene for at dere deler og gir dere alle en tjukkasgruppeklem! Anonyme tjukkaser united! -HI Anonymous poster hash: 1e440...3ce Takk.... det hjelper å dele Jeg er så glad for at jeg fant ATU Anonymous poster hash: b0304...5a2
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #6 Skrevet 25. august 2014 Jeg er også tjukk, og det er kun meg som er skyld i det. Jeg spiser stort sett sunn mat, men godteri så og si hver kveld Sist jeg så meg i speilet ble jeg kvalm! Nå SKAL jeg ned til minst normalvektig ifølge BMI! Anonymous poster hash: c1f6e...b13
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #7 Skrevet 25. august 2014 Jeg vil forresten dele en ting til, som jeg synes er kjempeflaut: Jeg har pleid å gjemme godterier rundt i huset, og smugspise! Særlig på dager hvor jeg har vært sur/lei meg/opprørt/premenstruell/osv. Pleide å kaste/gjemme papiret, sånn at ikke mann/barn skulle finne det ut. Kunne fint spise 4-5 sjokolader på en dag, i tillegg til vanlig mat. Det er litt sånn alkis-tendenser, er det ikke? -HI Anonymous poster hash: 1e440...3ce
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #8 Skrevet 25. august 2014 Bestem dere for å bli så pen som dere kan bli Og har dere spist en sjokolade, hopp over neste måltid og velg sunnere måltid etter der igjen. Ikke drep den gleden som godis gir, da vil dere vil garantert falle tilbake til synden igjen! Ta to dager "favorittmatfaste" fra i dag! Betyr det sjokolade? OK, spis 1200 kal sjokolade og ingenting annet. Posjoner ut over hele dagene. Og vekta har allerede gått drastisk ned på torsdag Spis sunnere etter dette Anonymous poster hash: 5d7bf...14e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #9 Skrevet 25. august 2014 Jeg vil forresten dele en ting til, som jeg synes er kjempeflaut: Jeg har pleid å gjemme godterier rundt i huset, og smugspise! Særlig på dager hvor jeg har vært sur/lei meg/opprørt/premenstruell/osv. Pleide å kaste/gjemme papiret, sånn at ikke mann/barn skulle finne det ut. Kunne fint spise 4-5 sjokolader på en dag, i tillegg til vanlig mat. Det er litt sånn alkis-tendenser, er det ikke? -HI Anonymous poster hash: 1e440...3ce Har det litt på samme måten. Pleide å gjemme goderi i skuffen på jobben. Noen dager var det tanken på skuffen min som motiverte meg til å dra på jobb. IKKE bra! Nå skal jeg fylle den med gulrøtter! Anonymous poster hash: 09798...0a4
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #10 Skrevet 25. august 2014 Jeg heter og anonym er på god vei til å bli overvektig. Jeg har pleid å være tynn. Nå hsr jeg gigamage og føler meg ekkel. Problemet har vært at jeg har jo sett bra ut i speilet hjemme. Men så så jeg på bilder og i andre speil at jeg er tykk og ekkel. Nå er det knekkebrød og null godteri chips og sånn Anonymous poster hash: 3880a...bc9
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #11 Skrevet 25. august 2014 Hei, jeg heter og Anonym og er tykk. Men jeg håper virkelig jeg har funnet det som skal få meg ned i vekt. Jeg har vært en jojo slanker hele livet. Hadde lett grad av anoreksi og bulimi i tenårene, det har nok utviklet seg til lett grad av overspising. Spiser sunn mat i normale mengder. Men jeg elsker sjokolade, og det er det jeg overspiser. Har prøvd mange kurer gjennom livet. Men nå så skal jeg bare spise generelt sunt, men ikke nekte meg noe, heller lære meg små mengder. Prøve å få et normalt forhold til mat. Og trene og bevege meg mer. Foreløpig har jeg gått ned 6 kg på 4 mnd. Ja, jeg vet det går treigt. Men går jeg ned 1 kg i uka, så er jeg ferdig om 1 år. Og det er helt greit å bruke lang tid på det. Anonymous poster hash: f967b...e4c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #12 Skrevet 25. august 2014 Jeg har aldri gjemt ting da, men jeg har skylt på andre.... Jeg sluttet foreksempel å veie meg, og jeg gikk så langt at jeg kastet vekta fordi jeg innbitt mente at den var ødelagt fordi den viste så mye. Skylte på at den tross alt hadde kostet veldig lite og at den ikke virket som den skulle pga det. Jeg trodde faktisk på den forklaringen også...... Skjønner nå at den stakkars vekta bare gjorde jobben sin så godt den kunne, og at den dessverre måtte bøte med livet når den egentlig hadde så mange gode år igjen...... *in loving memory of Wilfa - may you rest in peace" Anonymous poster hash: b0304...5a2
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #13 Skrevet 25. august 2014 Hei, jeg heter anonym og er tykk. Jeg la på meg veldig for noen år siden. Mistrivdes på jobb, kjøpte skokolade. Veldig lite mosjon i tilegg, og jeg este og este ut. Så møtte jeg drømmemannen, lykkelig og vi koste oss mye med god mat, men aktiviteten økte veldig. Mye turer i skog og mark, men dog for mye mat. Vekta økte. Vi fikk barn, vekta økte! Vi mistet et barn, og all motivasjon på livet ble borte. Vekta økte. Nå er jeg tykk, ulykkelig og sliter med all motivasjon. Er mye i aktivitet, men sliter med å spise for mange kcal. Såiser for mye mat om gsngen+ snop 2-3 ganger pr uke. Og da mye. Klarer ikke å begrense meg jeg. Har kommet dit henn at jeg vurderer sterkt gastric sleeve... Anonymous poster hash: fcd39...a53
SolsidenOppNed Skrevet 25. august 2014 #14 Skrevet 25. august 2014 Hei, jeg heter SolsidenOppNed, og jeg er bælfeit! Jeg har tidligere gått ned nesten 20 kg, men etter 2 barn, inaktiv jobb, kronisk syk mann som gjør at jeg må passe hus, barn, hage, biler alene gjør at jeg belønner meg på kvelden.. Jeg kan spise alt og alt for mye. Finnes det et skap med noe i etter leggetid for de små er jeg der. Kan lett trykke i meg alt fra hauger med knekkebrød til chips.. Jeg vet hva jeg gjør galt, og hva jeg må gjøre, men motivasjonen = zero. Jeg er aktiv med barna, og mye ute, men ikke nok til hva jeg trykker inn dessverre.. Burde hatt tidslås på kjøkkendøren.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #15 Skrevet 25. august 2014 Alle i tråden her sier at dere vet at dere gjør noe galt. Først og fremst så er det ikke galt å unne seg godis, men dere fråtser jo nærmest,og dette selv om at dere vet at det er for mye av det gode! Dere må ta tak i tankegangen deres på alvor hvis dere ønsker endringer. Det hjelper fint lite å tenke " dette er ikke bra for meg men jeg spiser likevel". Og klarer ikke dere endre tankemønsteret og virkelig er motiverte, så finnes det hjelp å få. Det er ikke noe kjekt å gå rundt å være missfornøyd med seg selv, men da må man ta tak i problemet i stedenfor å skyve det unna. Det finnes tusenvis av grunner til unnskyldninger, men dette løser ikke problemet hvis dere virkelig vil ned i vekt. Anonymous poster hash: f257f...0b2
me_87 Skrevet 25. august 2014 #16 Skrevet 25. august 2014 Hei! Jeg heter Open_mind å jeg er tynn For tynn vil nok mange påstå men jeg er fornøyd selv jeg.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #17 Skrevet 25. august 2014 Alle i tråden her sier at dere vet at dere gjør noe galt. Først og fremst så er det ikke galt å unne seg godis, men dere fråtser jo nærmest,og dette selv om at dere vet at det er for mye av det gode! Dere må ta tak i tankegangen deres på alvor hvis dere ønsker endringer. Det hjelper fint lite å tenke " dette er ikke bra for meg men jeg spiser likevel". Og klarer ikke dere endre tankemønsteret og virkelig er motiverte, så finnes det hjelp å få. Det er ikke noe kjekt å gå rundt å være missfornøyd med seg selv, men da må man ta tak i problemet i stedenfor å skyve det unna. Det finnes tusenvis av grunner til unnskyldninger, men dette løser ikke problemet hvis dere virkelig vil ned i vekt. Anonymous poster hash: f257f...0b2 Altså. Jeg skal ikke si det for sikkert, men jeg trooor de fleste av oss er fullt klar over dette, her vi sitter og skvalper i vårt overskuddsfett. Jeg startet i grunnen bare denne tråden for å dele og tjukkasgruppeklemme littegrann. Konstruktivitet og fornuftighet og alt sånt finner man heldigvis ganske mange andre steder. -HI Anonymous poster hash: 1e440...3ce
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #18 Skrevet 25. august 2014 Alle i tråden her sier at dere vet at dere gjør noe galt. Først og fremst så er det ikke galt å unne seg godis, men dere fråtser jo nærmest,og dette selv om at dere vet at det er for mye av det gode! Dere må ta tak i tankegangen deres på alvor hvis dere ønsker endringer. Det hjelper fint lite å tenke " dette er ikke bra for meg men jeg spiser likevel". Og klarer ikke dere endre tankemønsteret og virkelig er motiverte, så finnes det hjelp å få. Det er ikke noe kjekt å gå rundt å være missfornøyd med seg selv, men da må man ta tak i problemet i stedenfor å skyve det unna. Det finnes tusenvis av grunner til unnskyldninger, men dette løser ikke problemet hvis dere virkelig vil ned i vekt.Anonymous poster hash: f257f...0b2 Altså. Jeg skal ikke si det for sikkert, men jeg trooor de fleste av oss er fullt klar over dette, her vi sitter og skvalper i vårt overskuddsfett. Jeg startet i grunnen bare denne tråden for å dele og tjukkasgruppeklemme littegrann. Konstruktivitet og fornuftighet og alt sånt finner man heldigvis ganske mange andre steder. -HI Anonymous poster hash: 1e440...3ce Oki, i så tilfelle;klem til dere alle Anonymous poster hash: f257f...0b2
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #19 Skrevet 25. august 2014 Alle i tråden her sier at dere vet at dere gjør noe galt. Først og fremst så er det ikke galt å unne seg godis, men dere fråtser jo nærmest,og dette selv om at dere vet at det er for mye av det gode! Dere må ta tak i tankegangen deres på alvor hvis dere ønsker endringer. Det hjelper fint lite å tenke " dette er ikke bra for meg men jeg spiser likevel". Og klarer ikke dere endre tankemønsteret og virkelig er motiverte, så finnes det hjelp å få. Det er ikke noe kjekt å gå rundt å være missfornøyd med seg selv, men da må man ta tak i problemet i stedenfor å skyve det unna. Det finnes tusenvis av grunner til unnskyldninger, men dette løser ikke problemet hvis dere virkelig vil ned i vekt.Anonymous poster hash: f257f...0b2 Altså. Jeg skal ikke si det for sikkert, men jeg trooor de fleste av oss er fullt klar over dette, her vi sitter og skvalper i vårt overskuddsfett. Jeg startet i grunnen bare denne tråden for å dele og tjukkasgruppeklemme littegrann. Konstruktivitet og fornuftighet og alt sånt finner man heldigvis ganske mange andre steder. -HI Anonymous poster hash: 1e440...3ce Oki, i så tilfelle;klem til dere alle Anonymous poster hash: f257f...0b2 Tjukkasgruppeskvis tilbake! Anonymous poster hash: 1e440...3ce
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #20 Skrevet 25. august 2014 Hei! Jeg heter Open_mind å jeg er tynn For tynn vil nok mange påstå men jeg er fornøyd selv jeg. Ok? Hva var poenget med dette innlegget da? Vise hvor mye bedre du er enn oss andre ? Anonymous poster hash: 3880a...bc9
me_87 Skrevet 25. august 2014 #21 Skrevet 25. august 2014 Hei! Jeg heter Open_mind å jeg er tynn For tynn vil nok mange påstå men jeg er fornøyd selv jeg. Ok? Hva var poenget med dette innlegget da? Vise hvor mye bedre du er enn oss andre ?Anonymous poster hash: 3880a...bc9 Presenterer meg bare som alle de andre
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #22 Skrevet 25. august 2014 Alle i tråden her sier at dere vet at dere gjør noe galt. Først og fremst så er det ikke galt å unne seg godis, men dere fråtser jo nærmest,og dette selv om at dere vet at det er for mye av det gode! Dere må ta tak i tankegangen deres på alvor hvis dere ønsker endringer. Det hjelper fint lite å tenke " dette er ikke bra for meg men jeg spiser likevel". Og klarer ikke dere endre tankemønsteret og virkelig er motiverte, så finnes det hjelp å få. Det er ikke noe kjekt å gå rundt å være missfornøyd med seg selv, men da må man ta tak i problemet i stedenfor å skyve det unna. Det finnes tusenvis av grunner til unnskyldninger, men dette løser ikke problemet hvis dere virkelig vil ned i vekt.Anonymous poster hash: f257f...0b2 Altså. Jeg skal ikke si det for sikkert, men jeg trooor de fleste av oss er fullt klar over dette, her vi sitter og skvalper i vårt overskuddsfett. Jeg startet i grunnen bare denne tråden for å dele og tjukkasgruppeklemme littegrann. Konstruktivitet og fornuftighet og alt sånt finner man heldigvis ganske mange andre steder. -HI Anonymous poster hash: 1e440...3ce Oki, i så tilfelle;klem til dere alle Anonymous poster hash: f257f...0b2 Tjukkasgruppeskvis tilbake! Anonymous poster hash: 1e440...3ce Hihi Anonymous poster hash: f257f...0b2
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #23 Skrevet 25. august 2014 Jeg er også anonym og tjukkas.. Ikke fullt så tjukkas som tidligere men fortsatt en god klump... Det er bare min egen feil, jeg er lat og alt for glad i god mat og potetgull! Potetgull kunne jeg spist til frokost, lunsj og middag - og så litt til kvelds da.. "Kose seg litt" funker ikke for meg.. Her er det cold turkey som gjelder samt registrering på Lifesum.. Minus 5 kg så langt, 20 kg igjen... (har tidligere gått ned 20 kg men så falt jeg tilbake til gamle synder og gikk opp 10 kg igjen..) Fyller 40 til neste år og har et mål om å bli fab and forty istedet for flab and forty så nå har jeg kniven på strupen og MÅ holde ut.... Sender en klem ut til mine med-tjukkaser, enten dere sliter med psyke/sykdom eller er litt for glad i det gode liv som meg - det ER mulig å gå ned og det ER mulig å få hjelp om man trenger det... Jeg heier på oss jeg!!! Anonymous poster hash: d22f1...051
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #24 Skrevet 26. august 2014 Hei! Jeg heter Open_mind å jeg er tynn For tynn vil nok mange påstå men jeg er fornøyd selv jeg. Ok? Hva var poenget med dette innlegget da? Vise hvor mye bedre du er enn oss andre ?Anonymous poster hash: 3880a...bc9 Presenterer meg bare som alle de andre Ok, men her vil jo du bare vise at du er tynn, mens vi andre sliter med kg ekstra. Syntes det var unødvendig Anonymous poster hash: 3880a...bc9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #25 Skrevet 27. august 2014 De som sliter med undervektige sliter og, men kan vel lage sin egen side kanskje ? Anonymous poster hash: a8c47...a00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå