Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 Kjøper dere klær som passer de akkurat eller som er en str større? Anonymous poster hash: a124a...f2c
3 i april Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 Slikt som vinterdresser/vårderesser, vinterjakker/vårjakker, regntøy ol kjøper jeg litt stort slik at det holder i vertfall 2 sesonger. Spesielt vinterdresser er så pass dyrt at det er greit at det holder et par sesonger Joggedresser , bukser, gensere ol så kjøper jeg den str som de bruker der og da.
Miamimom Skrevet 25. august 2014 #3 Skrevet 25. august 2014 Jeg kjøper aldri klær å " vokse" i, jeg kjøper de passe. Men er de mellom størrelser kjøper jeg en størrelse større.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #4 Skrevet 25. august 2014 Kunne ikke falt meg inn å kjøpe klær som ikke passer. Ser jeg noe tøft som er for stort kan jeg kjøpe det og spare det til han vokser inn i det, men å kjøpe det med formål at det skal vare 2 sesonger?! Nei! Må være utrolig ekkelt å gå med. Anonymous poster hash: e4865...e3c
Mamma_til_2 Skrevet 25. august 2014 #5 Skrevet 25. august 2014 Det verste som finnes er klær/ sko som er for store, jeg gjør som Miamimom.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #6 Skrevet 25. august 2014 Kjøper den størrelsen de trenger. Å kjøpe for stort for at det skal holde lenger synes ikke jeg noe om. Det må være utrolig ubehagelig for barna å gå med. kjøpte en gang en vinterdress som tydeligvis var feilmerket, sto 110 i den, men den var nok 116. Den var alt for stor. Guttungen druknet i den. Så det året ble det to vinterdresser, men jeg slapp å kjøpe dress neste år. Anonymous poster hash: 57ad0...6f0
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #7 Skrevet 25. august 2014 Vanlige klær kjøper jeg den str de er i nå, men er de midt imellom 2 str, så kjøper jeg den største.. Har en gutt som har høyden til gjennomsnittet, men er ganske tynn, så han hadde druknet i klær som var ett nr for stort. Den str han er, er allerede hakket stort i bredden, men det er jo ikke noe jeg kan gjøre noe med. Gjør det samme med yttertøy, men der prøver han begge str, så ser vi hva som sitter best og hva som er best å bevege seg i. Anonymous poster hash: 8a989...d60
**snuskeluska** Skrevet 25. august 2014 #8 Skrevet 25. august 2014 Jeg handler mye klær på salg og kjøper alltid størres størrelser. Men klærne brukes ikke før de passer (har de liggende hjemme til de passer). Barna bruker ikke for store og ei heller for små klær da begge deler er ubehagelig å gå med. Men hender jo noe tas i bruk som reservedress e.l før det passer 100%
Tjofsen Skrevet 25. august 2014 #9 Skrevet 25. august 2014 Handler stort sett på salg og da blir det gjerne en størrelse eller to over. Dette sparer jeg til det passer. Ellers kjøper jeg klær som passer henne nå.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #10 Skrevet 25. august 2014 Både og...ikke trangt ihvertfall Anonymous poster hash: 2952d...c2e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #11 Skrevet 25. august 2014 Å vokse litt i. Ikke sko og jakker ol. Anonymous poster hash: 57561...3cc
Jentebror Skrevet 25. august 2014 #12 Skrevet 25. august 2014 Jeg kjøper aldri klær å " vokse" i, jeg kjøper de passe. Men er de mellom størrelser kjøper jeg en størrelse større.Samme her.Har ei venninne som alltid kjøper for store klær, slik at guttungen har noe å vokse i. Klærne er slitt før de passer. Bl.a. Bukser som må brettets opp, tråkker på bretten, går hull. Ruller seg og herjer på gresset, full av grønske.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #13 Skrevet 25. august 2014 Kjøper utelukkende nesten alt av klær, sko og yttertøy på salg. Kjøper enten størrelsen de bruker eller 1 nummer større som kan ligge i klesskapet til detpasser. Kommer jeg over knalltilbud så kan jeg fint kjøpe flere numre for sstore som de kan ha liggende. Kjøpte f.eks i fjor 4 flotte ullkjoler til 80% avslag, de passer eldste sent i vinter kan jeg tenke meg😁 Har 2 barn med 2 prs mellomrom og samme kjønn så salg og arving er en fin ting😁 Minste har f.eks nå tatt i bruk et flott reflex regntøy jeg kjøpte for 100 kr på salg. Billigere enn de tar for brukte på FB og Finn, så er glad i salg:) Anonymous poster hash: 0733a...ae6
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #14 Skrevet 25. august 2014 Jeg handler mye klær på salg og kjøper alltid størres størrelser. Men klærne brukes ikke før de passer (har de liggende hjemme til de passer). Barna bruker ikke for store og ei heller for små klær da begge deler er ubehagelig å gå med. Men hender jo noe tas i bruk som reservedress e.l før det passer 100% Signerer denne. Hvis de trenger klær til å bruke NÅ, så kjøper jeg størrelsen som passer nå, men det er svært sjeldent, siden det meste er kjøpt inn på forhånd. Anonymous poster hash: 090c1...993
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #15 Skrevet 25. august 2014 Kjøper det som passer nå, og plukker vekk ting etterhvert som de blir for små. Finner jeg noe bra på salg som er for stort kjøper jeg det og lar det ligge til det passer. Anonymous poster hash: 44726...a55
Blomstogbier Skrevet 25. august 2014 #16 Skrevet 25. august 2014 En str større, gjerne. Men kommer an på, om sommeren kjøper jeg sommertøy som passer der og da
Elsker livet Skrevet 25. august 2014 #17 Skrevet 25. august 2014 Kjøper klær som skal passe når de skal brukes. Er det klær som skal tas i bruk med en gang velger jeg størrelsen som passer. Skal det spares til neste sesong fordi jeg kommer over et bra kupp gambler jeg på størrelsen. Liker ikke for store klær, de skal sitte pent på.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #18 Skrevet 25. august 2014 Sko er jeg nøye på, men ellers så kjøper jeg nok en størrelse over. Det er rett og slett fordi ting fort blir for kort på beina/armene om jeg ikke gjør det. Har en langlemmet unge. Noen ganger ser jeg at jeg må opp også 2 størrelser større. Kjøper alltid klær som er smale i modellen. Anonymous poster hash: 00f47...33d
Førstemann Skrevet 25. august 2014 #19 Skrevet 25. august 2014 Kommer helt an på klesplagget, egentlig. Minste bruker str 128/134/140 avhengig av hva det er. Hun bruker selvsagt ikke klær som er for store, men mye kan jo brukes lenge. Bukser og langarma blir det riktig størrelse. Synes ihvertfall det er bedre at klærne er for store enn at de er for små.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #20 Skrevet 25. august 2014 Kjøper de litt store, men ikke så stort at det ikke kan brukes. Bortkastt å kjøpe akkurat passe synes jeg. Synes ikke det ser verken fint eller behagelig ut med for små klær. Og kjøper de ikke så store at buksene tråkkes på eller armene må brettet mye, men gjør ikke noe om det er litt å gå på likevel både på bein og armer så lenge lengden ikke er i veien. Sko kjøper vi akkurat passe etter anbefaling. Anonymous poster hash: 3b2c4...f14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå