Gå til innhold

Permisjon fra jobb og ta mere utdanning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dessverre en arbeidsgiver som behandler meg veldig dårlig. Føler at arbeidsgiver alltid er ute etter å ha noe å ta meg på.

Jeg har fødselspermisjon til desember og har og har bedt om å få ulønnet permisjon til barnehagestart høsten 2015.

Nå har det åpnet seg en mulighet som gjør at jeg vurderer å studere fra midten september. Snakket med ei som mente arbeidsgiver kunne nekte meg dette på bakgrunn av år jeg har permisjon for å ta meg av barnet.

Studiet det eventuelt er snakk om er et deltidsstudium på 30 studiepoeng. Undervisningen er klasserom på nett en kveld i uka og noen helger. Da er jo mannen hjemme og kan ta seg av barna. Undervisningen er uansett på et slikt tidspunkt at jeg hadde hatt fri om jeg var i jobb. (jobber 8-16 og fri helger)

Ønsker i utgangspunktet ikke å informere arbeidsgiver om at jeg vil ta dette studiet. Målet mitt er jo å ta dette for å få meg ny jobb.

Men kan arbeidsgiver eventuelt belts meg dette eller "ta meg" for dette of meg begynner på studiet?

(skal eventuelt melde fra til nav med tanke på at far tar ut pappapermisjon de dagene jeg har undervisning)

Anonymous poster hash: 3ee3b...425

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble noen skrivefeil fra tlf😏

Kan arbeidsgiver nekte meg dette skulle det stå.

HI

Skrevet

Ja, det kan han.

Har du permisjon for å ta deg av barn har du ikke lov til å studere eller jobbe andre steder, selv om det bare er på kveld/helg.

Du må ha arbeidsgivers tillatelse.

Anonymous poster hash: 4f1ae...93c

Skrevet

Vet du hvor dette står?

Om det står i noen lov?

HI

Skrevet

Om du skal ha permisjon for å studere må du søke utdanningspermisjon, dette er ikke noe du har krav på i det hele tatt og andre regler gjelder enn for permisjon for omsorg av barn. Google utdanningspermisjon så finner du reglene.

Om du søker permisjon for omsorg av barn, og bruker tid på å studere regnes det som kontrakstbrudd og er faktisk oppsigelsesgrunn. 

Anonymous poster hash: 4f1ae...93c
Skrevet

Ulønnet permisjon etter fødsel er omsorgspermisjon der formålet er permisjon for å ha omsorg for eget barn.

Du må informere arbeidsgiver om studieplanene og arbeidsgiver må godkjenne at du studerer mens du har permisjon.

Anonymous poster hash: 57b1c...923

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...