Gå til innhold

Mener jeg forklarer meg bra, men blir ofte misforstått :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

For de som kjenner meg har jeg ingen problemer med å bli forstått. Prater jeg med fremmede prater jeg ofte fort og mye. Hender det ofte blir misforståelser. Mener noe positivt, men den jeg prater med oppfatter det negativt.

Hva feiler meg?

Fører til stor frustrasjon til tider :/

Anonymous poster hash: d0968...c25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme problem her, men ikke nødvendigvis at det jeg sier blir oppfattet negativt. Mer at jeg sier noe og folk bare misforstår f.eks mine ønsker. Jeg ble oppfattet noe negativ før og før var jeg kjempe sjenert og smilte mindre. Men hele livet har det vært sånn at jeg kan tenke noe og det høres bra ut i hodet mitt men når jeg skal forklare så blir det komplisert, jeg tenker alt for komplisert :P Er dette noe du kjenner deg igjen i?

Anonymous poster hash: 446b1...ec7

Skrevet

Samme problem her, men ikke nødvendigvis at det jeg sier blir oppfattet negativt. Mer at jeg sier noe og folk bare misforstår f.eks mine ønsker. Jeg ble oppfattet noe negativ før og før var jeg kjempe sjenert og smilte mindre. Men hele livet har det vært sånn at jeg kan tenke noe og det høres bra ut i hodet mitt men når jeg skal forklare så blir det komplisert, jeg tenker alt for komplisert :P Er dette noe du kjenner deg igjen i?

Høres likt ut. Men i noen sammenhenger tolkes det til at jeg er negativ og vanskelig å samarbeide med. Selv om det er det motsatte jeg prøver på :S

Blir for komplisert eller rotete fortalt. I hodet mitt er jeg veldig fornuftig :P

Skrevet

Høres likt ut. Men i noen sammenhenger tolkes det til at jeg er negativ og vanskelig å samarbeide med. Selv om det er det motsatte jeg prøver på :S

Blir for komplisert eller rotete fortalt. I hodet mitt er jeg veldig fornuftig :P

Hi

Skrevet

Dytt

Skrevet

Jeg har ikke dette problemet selv, men hadde en venninne som stadig ble missforstått. Etter mye analysering kom vi fra til at problemet hennes var at hun begynte forklaringen for langt ut i tankerekken. Det var ingenting i veien med logikken i argumentasjonen hennes, men folk klarte ikke henge med, fordi hun ikke hadde forklart hvordan tankerekken begynte.

Anonymous poster hash: 43200...20a
Skrevet

Har en venninne som er slik. Kjenner henne godt så har knekt koden med å forstå henne. Ignorer ca 60% av det hun forklarer.

Når hun feks skal forklare veien til et nytt sted blir det så mye info.

Når du kommer til den sletta kommer det et grønt hus og et hvitt hus. Kjør forbi de. Etter sletta svinger det til venstre da kommer er blått hus, kjør forbi det. Så er det en laaaang slette der noen hester beiter. Kjør forbi det.

Sånn går det en stund, så kommer det til slutt, ved rundkjøringen ligger en Esso stasjon og bak stasjonen er det ett rødt hus, der er det.

Hun kunne sagt. Følg RVX til du kommer til en rundkjøring med en Esso stasjon, DER er det.

Hun legger på så mye unyttig informasjon. ;)

Anonymous poster hash: 51764...76c

Skrevet

Jeg har det slik her jeg bor nå jeg. Nei, har ikke flyttet til Japan, men på landet i Norge er dem søren fra en annen planet eller noe altså!

Anonymous poster hash: 6af81...f17

Skrevet

Takk :)

Kjenner meg igjen i mye og er så lei. Hva kan jeg gjøre for å få orden på dette?

Frustrasjon som er vond. De som kjenner meg opplever jeg sjeldent dette med.

Hi

Skrevet

Snakk litt mindre, ikke overforklar

Anonymous poster hash: 97bdc...8e7

Skrevet

Veldig vanskelig å svare deg uten at du konkretiserer.... Kan du gi et eksempel?

Selv kan jeg være litt slik at jeg dropper å si ting jeg synes er selvfølgeligheter, men ser at det ofte kan være nødvendig å ta med likevel for å bli ordentlig forstått.

Ofte så kan slikt ha mye med mottakeren også å gjøre, at de har et inntrykk av dine motiver/ deg som ikke stemmer og dermed feiltolker det du sier ut fra denne underliggende gale antakelsen.

Anonymous poster hash: b2ce4...3f6

Gjest PeppaGris
Skrevet

Veldig vanskelig å svare deg uten at du konkretiserer.... Kan du gi et eksempel?

Selv kan jeg være litt slik at jeg dropper å si ting jeg synes er selvfølgeligheter, men ser at det ofte kan være nødvendig å ta med likevel for å bli ordentlig forstått.

Ofte så kan slikt ha mye med mottakeren også å gjøre, at de har et inntrykk av dine motiver/ deg som ikke stemmer og dermed feiltolker det du sier ut fra denne underliggende gale antakelsen.

Anonymous poster hash: b2ce4...3f6

Jeg er veldig sånn!

Utelater ting jeg tar som en selvfølge og blir ofte oppfattet feil.

Kan også starte å forklare noe langt ut i tankerekken, tar ofte for gitt at mottakeren forstår hva jeg mener.

Jobber med å formulere meg bedre og ta med flere detaljer. Ikke gøy å bli misforstått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...