Gå til innhold

Hjelp meg å kutte shopping uvanene mine!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lider av en type shoppemani tror jeg. Sagt med en liten dæsj humor, men jeg sliter seriøst med å la være.

Vi har ok økonomi men kan selvfølgelig spare inn litt mer!

Jeg kjøper ikke noe spesielt, men når lønna kommer blir det ofte tusenlapper som flyr.. Noen nye ting til ungen, fyller full tank, handler inn mat. Så har man plutselig brukt 5000kr på de to første dagene.

Mat bensin må selvfølgelig til.. Men havnet i en ond sirkel, der det går tomt mot slutten av måneden og alt må fylles opp ved lønn.

Hadde jeg bare klart å holde meg unna shopping i én mnd, hadde vi snudd det.

Klarer det bare ikle!! Brenner i lomma..

Hjelp??

Anonymous poster hash: ad8ac...8cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet litt om hvordan det føles, og det er ingen magi som kan løse dette for deg. Det er som å slanke seg: Man må bare kutte ut. Hvis det er så vanskelig for deg, så be mannen din (eller noen andre) om å oppbevare kortet ditt de første dagene, og ta ut et kontantbeløp som skal dekke det nødvendigste. 

Anonymous poster hash: f0fc9...b6f
Skrevet

Ja.. Lurt. Fælt å innrømme det når jeg et en voksen dame, men klarer rett og slett ikke å kontrollere meg selv.

Får be om ukelønn av samboer..:P

Skrevet

Ja.. Lurt. Fælt å innrømme det når jeg et en voksen dame, men klarer rett og slett ikke å kontrollere meg selv.

Får be om ukelønn av samboer.. :P

Hvis det er noen trøst, så er du langt fra alene i den båten der! Det er berusende deilig å bruke penger og føle seg rik. Synes du er flink som tar grep!

Anonymous poster hash: f0fc9...b6f

Skrevet

Lag budsjett!

Sett først opp alle faste utgifter. Det innebærer husleie, lån, bensin, strøm, bhg/sfo, internett, tv osv..Sett gjerne denne summen (+litt til som buffer) på egen konto.

Bestem deretter hva dere skal bruke på mat.

Da vet du hva du har igjen resten av måneden til klær, frisør og alt du har lyst til å shoppe. Om du bruker alt første dagene... Ja, da har du i allefall satt av penger til det du trenger og du må finne på noe annet å gjøre resten av måneden.

Anonymous poster hash: 21201...56c

Skrevet

Takk for svar :)

Ja vi setter i hvertfall av penger til alle regninger osv.

Det er alt det andre jeg ikke klarer :)

Vurderer å ta ut 1500kr pr uke til mathandling, og ikke bruke NOE mer.

Og blant annet legge kortet hjemme... Blir dyre lunsjpauser på meg og, sånn som jeg holder på :P

Skrevet

Ååå sliter med det samme selv! Er i tillegg flink å spare da, men pengene bare flyr og ser jeg noe fint så bare MÅ jeg ha det. Akkurat brukt 10000 på ny vogn, enda jeg har 2 stk fra før!! I tillegg får babyen masse klær som den egentlig ikke trenger og vips så er jeg blakk..

Anonymous poster hash: 76aef...e89

Skrevet

Veldig kjedelig.. Vi har jo alltid penger igjen til mat osv.. Men føler jeg sløser aaaaaltfor mye!!:)

Skrevet

Forstår deg veldig godt.

Har selv klart å snu nå ;)

Fikk igjen 24000 på skatten i juni, og har kun brukt 3000!

Hadde det vært for et halvt år siden hadde pengene vært borte for lenge siden.

Jeg har begynt å skrive ned det vi trenger, alt av klær og utstyr. Og jeg handler kun det som står på listene.

Nå har det gått litt "sport" i det, handle minst mulig og iallfall bruke minst mulig penger på det. Sjekker finn og salgsgrupper på fb.

Jeg kan fint sitte på nettet og handle masse og legge i handlevogna, for mange tusen, men til syvende og sist ser jeg at jeg ikke trenger disse tingene. Logger av og tenker ikke mer på det ;)

Anonymous poster hash: 3d9b8...6b8
Skrevet

Ååå sliter med det samme selv! Er i tillegg flink å spare da, men pengene bare flyr og ser jeg noe fint så bare MÅ jeg ha det. Akkurat brukt 10000 på ny vogn, enda jeg har 2 stk fra før!! I tillegg får babyen masse klær som den egentlig ikke trenger og vips så er jeg blakk..

Hva i alle dager skal du med tre vogner?? Øh..

Anonymous poster hash: 3f1c9...425

Skrevet

Hva i alle dager skal du med tre vogner?? Øh..

Anonymous poster hash: 3f1c9...425

En turvogn/sovevogn, en ferievogn og en joggevogn ;)

Skrevet

Hehe godt å se det er flere som meg der ute...😂😂

Anonymous poster hash: a29f4...e9c

Skrevet

Jeg kan også skrive meg opp på dette...Synes det er så DEILIG å bruke penger!Bruker ikke over evne,betaler regninger og sparer,men de pengene som blir igjen på kontoen etter dette blir rett og slett borte, og jeg blir like overrasket hver gang!

Nå har jeg tre barn og det koster jo litt det sånn i rykk og napp,mne nå for tiden går det i treningsklær til meg selv(har nettopp begynt å jogge og da vil jeg føle meg fresh og vel.:!)sminke og hudprodukter og ikke minst høstmoten som er kommet...

Fader så lett det er å bruke opp pengene sine!!

Anonymous poster hash: 3bcff...326

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...