Gå til innhold

Jeg har gått 62 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har av naturlige årsaker mye overflødig hud som virkelig hemmer meg i hverdagen.

Hvordan går jeg frem? Fastlegen? Vil fastlegen henvise meg videre? Er dette noe som blir helt eller delvis dekket av det offentlige?

Og siste spørsmål? Noen som har fjernet hud på mage/hofter/lår før som kan fortelle meg deres erfaringer?

Anonymous poster hash: 591d4...c7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaringer, vil bare si at du har vært kjempeflink! :) Hvordan har du gått frem for å gå ned så mye?

Anonymous poster hash: 7d069...2c3

Skrevet

Grattis :D

Har ei venninne som har gått ned like mye etter en operasjon, og hun gikk via fastlegen for å fjerne overflødig hud. Og står nå på liste. Aner ikke hvor lang tid det tar, men hør med fastlegen din. Hun skal fjerne hud på magen forresten. Det andre må trenes opp enn så lenge visstnok. :)

Skrevet

Jeg har gått på Grete Roede maxi i 2 år. Har spist sunt og variert, treningen består av rask gange 4-7 km 4-7 ganger i uka.

Men jeg er ikke et pent syn i bikini pga overflødig hud😝

HI

Skrevet

Om du vil lese om andres erfaringer så kan du titte litt på denne siden:

http://www.bukplastikk.com/

Reglene for hva som blir dekket av staten har blitt veldig mye strengere siste par årene, nå krever de at det er medisinske årsaker til å fjerne overflødig hud, rene kosmetiske grunner er ikke bra nok (da må du betale selv).

Men har du medisinske problemer pga ekstra hud, sopp, eksem o.l. under henget f.eks, så kan du få det dekket.

Anonymous poster hash: 30b61...518
Skrevet

Og har av naturlige årsaker mye overflødig hud som virkelig hemmer meg i hverdagen.

Hvordan går jeg frem? Fastlegen? Vil fastlegen henvise meg videre? Er dette noe som blir helt eller delvis dekket av det offentlige?

Og siste spørsmål? Noen som har fjernet hud på mage/hofter/lår før som kan fortelle meg deres erfaringer?

så bra.. Jeg har etter operasjon gått ned 70 kg, har vært igjennom 5 hudoperasjoner i ettertid.. har fjernet overflødig hud på magen, armene, låra og har ordnet med puppene.. Det er bare å gå til fastlege så henviser han deg videre hvis han mener det er riktig, hvis ikke går det an å kontakte private sykehus direkte.. Jeg har både måtte betale fra egen lommebok og fått dekket offentlig på privat sykehus :)  Jeg hadde kun plager ved trening, men fikk det likevel dekket, det kommer helt an på hvem du kommer på henvisning til, noen er snille andre ikke fult så snille.. :)

Operasjonene er smertefulle i ettertid, men det er så verdt det.. Lårene var verst, da man så vidt klarer å bevege seg i ettertid, men disse smertene varer kun 1-2 uker, så begynner det å gå bedre.. Arrene mine er nesten borte (vertfall blitt helt lyse).. Så alt i alt er jeg veldig fornøyd :) Bare å spørre om du har noen fler spørsmål...

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 41251...8ef

Skrevet

Vet at noen sykehus tar et og et lår. Så belag deg på noen måneder med et pent og et slaskete.

Anonymous poster hash: 4a6d8...874

Gjest Pusikatt
Skrevet

Vil bare si at jeg synes du har vært fantastisk flink, gratulerer! :tommelopp:

Skrevet

Flinkis hi, godt jobba :)

Anonymous poster hash: 813da...c04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...