Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 Skal jeg ha ungen hjemme fra bhg da? Ungen er 15 mnd, første barnet.. Ellers, blankt snørr, mye sutring, men leker med lekene sine. Googlet, stod at de skulle vøre hjemme hvis de har feber? Hva gjør dere? Anonymous poster hash: 10aae...478
Gjest Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 Hjemme! Ellers tar barnehagen tempen og ringer deg på jobb om at poden er syk.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. august 2014 #3 Skrevet 25. august 2014 Det er vel ikke det som er regnet som feber sånn pr definisjon, men det er nå ingen tvil om at det er et eller annet på gang i kroppen til ungenm og som KT sier, du ender fort opp med en tlf fra barnehagen utover dagen. Her har minien ikke hatt så mye engang, 37,8 i går før han la seg, men når han i tillegg gråt og gråt og gråt før han fikk en paracet innabords, var det ingen tvil om at han skulle bli hjemme idag. På første dag der vi begge er på jobb også, selvsagt, så jeg må ta sykt barn-dag. Men sånn er det nå bare, lite jeg får gjort med det. Nå har han grei allmenntilstand, men jeg tar ikke sjansen på å måtte dra hjem fra jobb midt på dagen, eller at dette skal bli langvarig.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #4 Skrevet 25. august 2014 Aldri sende et barn med feber i barnehagen. Anonymous poster hash: d605c...2bf
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #5 Skrevet 25. august 2014 Er det ikke 38,0 som er grensa da? Uansett, når ungen er sutrete i tillegg så er det jo ingen tvil. Anonymous poster hash: 6b5d4...179
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #6 Skrevet 25. august 2014 Hjemme. Ikke noe særlig å sende en som ikke er helt frisk i barnehagen. For alles del;) Anonymous poster hash: d48d4...7dd
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #7 Skrevet 25. august 2014 Sutrete er veldig underdrevet var oppe ti ganger i natt, minst, bare hyling og skrik, har skreket ustanselig i en time. Tror jeg stapper inn en paracet. Har egentlig skreket mer eller mindre i et døgn nå. Er det noen kjerringråd mot forkjølelse? Tenker på noe h*n kan drikke? Kan vel kanskje ikke gi sånne smårollinger te? Aner ikke jeg. Anonymous poster hash: 10aae...478
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. august 2014 #8 Skrevet 25. august 2014 Kamillete uten sukker kan funke, en teskje eller to. Det er iallefall beroligende. Er ungen over 1 år kan du jo prøve med litt honning i også. Ellers pleier jeg å smøre litt Mentholathum på brystet deres, eller på en klut som jeg legger under lakenet ved hodeenden. Og så legger jeg bøker under hodeenden på senga slik at hodet heves, og skyller nesa med saltvann.
Daquiry Skrevet 25. august 2014 #9 Skrevet 25. august 2014 37,5 - 37,9 kalles subfebril, alt over 38 er feber. Jeg levere ikke på skole eller går på jobb med feber.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #10 Skrevet 25. august 2014 Er ikke alt over 37,5 feber da? Anonymous poster hash: cc98f...aa8
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #11 Skrevet 25. august 2014 Takk for tips hjelper sort te? Har bare det men skal ut og handle etterpå.. Anonymous poster hash: 10aae...478
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #12 Skrevet 25. august 2014 Over 38 er helt klart feber! Har man feber om morgenen skal barn ihvertfall ikke i barnehagen, da er det best å slappe av hjemme med mamma eller pappa. Hvis barnet har feber når det legger seg om kvelden, pleier vi ikke å sende i bhg dagen etter heller. Fordi temperaturen ofte stiger utover dagen, og halvsyke slitne barn har det ikke bra i barnehagen. Best å bli ordentlig frisk først. Anonymous poster hash: 490e0...354
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #13 Skrevet 25. august 2014 I vår barnehage var regelen at så lenge allmentilstanden er fin, så gjør det ikke noe med feber. Anonymous poster hash: 8a830...fe8
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #14 Skrevet 25. august 2014 Jeg sendte mld til bhg, sa at ungen har feber og vi blir hjemme. Har gitt en paracet, det hjalp, ikke like sutrete. Dårlig matlyst, men drikker heldigvis godt da Håper feberen gir seg ila dagen. Anonymous poster hash: 10aae...478
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå