Gå til innhold

Gå på overtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man regner 40+2 uker å gå gravid. Men kan jo gå to uker over termin og. Det jeg lurer på, jeg er 40+2 idag. Og går på overtid. Men syntes det er litt ekkelt å tenke på det. Man går ca 40 uker gravid. Fosteret i seg selv ligger i magen i bare 38 uker. Om man går to uker på overtid, vill det si at man regner med at de har beregnet terminen feil med TO uker??? Eller går det fint at babyen ligger i magen i 40 uker, og at men går 42 uker som gravid.

Tenker mye på babyen om han blir liggende der for lenge :-( noen som kan forklare dette litt greier?

Anonymous poster hash: fa68e...9b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Når man går på overtid så er det tid utover en normal svangerskapslengde. Dvs. at de ikke har regnet feil, men at de mener det går greit å gå to uker "for lenge".

Det er delte meninger om dette, i Sverige mener jeg de ikke tillater at man går mer enn en uke over tiden før man setter i gang.

Anonymous poster hash: 5df4e...377
Skrevet

Et gjennomsnittlig svangerskap er 40 uker og 3 dager. Noen går over, andre får før. Noen får alle sine barn før termin, andre alle etter, og noen veksler. De færreste får barn på termin. :-)

Det er uheldig både å få for tidlig, og for sent. Derfor blir man satt i gang etter et visst antall dager over termin. :-)

Anonymous poster hash: 4b883...d0e

Skrevet

Så det er liten sannsynlighet for at jeg kan gå gravid til uke 42 og at lillegutt i magen er like langt på vei, med 42 uker. Leste en som bloger om at hun hadde gått på overtid med sin lille datter i magen, der babyen ikke overlevde :-( blir helt paranoid nå som jeg sitter å tenker tilbake på det jeg leste :-(

Skrevet

Jeg fikk beskjed på sykehuset om at hvis barnet ikke kom en uke etter termin, så skulle de sette i gang. Dette blir da i Ahus

Anonymous poster hash: 04abf...d67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...