Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #1 Skrevet 24. august 2014 Dere som har vært der i løpet av det sist halvåret; var det ille? Når jeg fødte det for nesten tre år siden var barseloppholdet grusomt og jeg fikk depresjon etter store ammeproblemer (ble totalt overlatt til meg selv, fikk masse kjeft og ingen hjelp) Nå nærmer det seg en ny fødsel og jeg har flere venninner som har født dette året og de forteller om svært forskjellige opplevelser. Noen har blitt behandlet som dronninger og andre har hatt vonde opplevelser som sitter hardt i ennå. Det har jo også kommet fram mye negativt i avisen om KK. Vi har en mulighet for å kunne bo svært nærme Voss når det nærmer seg termin og det er praktisk mulig med tanke på barnepass og min manns jobbsituasjon. Anonymous poster hash: ea97b...7c3
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 Jeg ville ikke født på Voss. Jeg hadde aldri valgt et lite sykehus uten nyfødtintensiv om jeg kunne valgt et universitetssykhus. Jeg har født to barn på KK og vært godt fornøyd. Første gang ble keisersnitt og jeg lå på barsel 1????, der ble jeg godt tatt vare på. 2. gang var ukomplisert og jeg havnet på barsel 2. Der var det ikke kjekt, så da dro jeg hjem. Det var egentlig veldig greit å komme hjem, så syntes ikke det gjorde noe:) (Et lite forbehold om at jeg blander barsel 1 & 2) Anonymous poster hash: 24a58...5c2
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #3 Skrevet 24. august 2014 Har født på Voss og på kk. Voss sidan eg bur her og kk pga prematur. Best oppfølging av jm og barnepleiar fekk eg på Voss då du ser att dei som jobber der og får god tilknyting og trygghet av dei. Det er mindre forhold og færre tilsette enn på kk. Men det er nok bemanna ift str på avd. på Voss. På kk var eg på barsel 1 og fekk heilt ok oppfølging, men såg ikkje att dei same pleiarane og fekk heller ikkje utreisesamtale med jm som tok imot barnet då ho ikkje var på jobb den dagen eg reiste. For meg er det viktig å sjå att kjente ansikt og få den tryggheten mellom meg og den tilsette. Men det kjem nok an på person til person. http://www.helse-bergen.no/no/OmOss/Avdelinger/voss-sjukehus/Sider/fode-og-barsel.aspx Anonymous poster hash: ab23d...444
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #4 Skrevet 24. august 2014 Var på kk i Jan og hadde god opplevelse. For 3 gang. Anonymous poster hash: 84752...19c
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #5 Skrevet 24. august 2014 De jeg kjenner som har født på KK har ingenting å utsette på det. Har selv født to barn på Voss, og ville nok gjort det om igjen om jeg kunne velge. (Bor i Bergen). Avdelingen der er ikke såå liten, og kan være travelt der også, men møtte stort sett på svært hyggelige og hjelpsomme jordmødre og sykepleiere der. Du har også tilbudet om all slags smertestillende der om det er aktuelt for deg, bl.a. lystgass, som KK ikke har. Jeg bare nevner det, da jeg hadde svært god erfaring med å bruke det som min eneste smertelindring (men på den annen side har jeg hørt mange ulike erfaringer ang. lystgass.) Anonymous poster hash: c3598...373
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #6 Skrevet 25. august 2014 Jeg var på storken etter min fødsel og var vel heldig med at det var samme jordmor som fulgte meg opp begge dagene jeg var der. Hadde litt problemer med ammingen men denne damen var kjempe hjelpsom og støttende. Hun viste oss også hvordan vi skulle bade babyen og lignende. Den eneste negative opplevelen jeg hadde var en natt da jeg skulle amme og prøve med på liggende amming....ringte etter hjelp (som jeg hadde fått beskjed om kvelden før) og hun damen som kom var heller lite innteressert i å hjelpe meg. Hadde jeg vært litt tøffere skulle jeg tatt litt mer tak i det selv. Venter nr 2 nå og har ser ingen problem med å dra til KK. Men denne gangen er jeg litt mer erfaren og kan stille mer korrekte krav hvis jeg møter på en lignende dame. Utenom dette var alle helt fantastiske og jeg følte meg godt tatt vare på Anonymous poster hash: 61c03...2d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå