Gå til innhold

Er det grunn til å skjekke dette? (Bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 9 åring har alltid hatt litt rare tær. Men stortåa på begge føttene blir stadig mer krokete. Har spurt flere ganger om dette er plagsomt eller vondt men får da til svar at som regel så merkes det ikke bortsett fra vondt i føtter og legger innimellom, men det kan like godt være voksesmerter... Lurer på om legen skulle sett på de men tenker at det blir hysterisk hvis dette er normale tær..?

Anonymous poster hash: 3237a...adf

post-42-406990_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville fått de sjekket, men jeg er hønemor :P

Skrevet

Ja det hadde jeg sjekket for lenge siden. Og spesielt når det kan være årsak til smerter. "antar" ingenting når det gjelder barna mine, bedre å få det sjekket en gang for mye. 

Anonymous poster hash: 527b6...77b
Skrevet

Dette ville jeg fått en ortoped til å sjekke, ja. Så ta en tur til legen og få en henvisning.

Anonymous poster hash: 9375b...4be
Skrevet

Js. Dette hadde jeg fått sett på. Ser betent ut

Skrevet

Ja, det der ville jeg sjekket. Blir nok bare verre med årene!

Anonymous poster hash: 0a890...835
Skrevet

Sjekket ja. Hun/ han har ikke gått med for små sko heller?

Anonymous poster hash: ebc25...60b

Skrevet

Google hallux valgus. For meg ser det ut som det. Vi har mange opererte innom som har hatt det.

Anonymous poster hash: 92a20...1fd

Skrevet

Kroktær... Dessuten der føttene hovne ut, og lilletåa på begge føtter er skakke.

Enten har hun brukt for smale/små sko, ellers er det noe galt. Legen bør henvise henne til ortopedisk avdeling.

Anonymous poster hash: 17f32...b15

Skrevet

Hadde sjekket dette for lenge siden😵

Brukt for små sko?

Anonymous poster hash: 7f20b...47a

Skrevet

Få sjekket det ja! Jeg hadde inngrodde negler som barn. Fy pokker så vondt det var. Neglene på stortåa så ut som min.

Anonymous poster hash: 7cb97...655
Skrevet

Herregud ja, det hadde jeg fått sjekket for lenge siden!

Anonymous poster hash: 63176...e4f

Skrevet

Ikke brukt for små sko nei. Har vært sånn i nesten alle år men er nå den siste tiden at det har blitt verre. Tærne vokser innover ja så de må vi klippe veldig ofte. Lillefingrene på hendene er også meget skakke, en lege så på det for en del år siden og mente at det ikke var noe farlig men nå har det som sagt blitt verre. Skal ringe legen i morgen så de får se på det.

Skrevet

Mente at tåneglene vokser innover... HI

Skrevet

Kan ligne på hallux valgus, så ville absolutt sjekket det.

Anonymous poster hash: 956a5...c04

Skrevet

Hallux valgus er når "kulen" på indre del av grunnleddet på storetåa vokser. Det gir feilstilling ofte på storetåa, så tror ikke at det er det. Det er vel ikke tilfelle her, men det er derimot en feilstilling i ytterste leddet, og graden av denne er ganske stor. Mest sannsynlig bør disse tærne brekkes og stives av for å få normal stilling. Det vil bare bli vondere og vondere. Snedig at det er skjevstillinger i lillefingrene også. Dette må sjekkes av spesialist. For husk at slikt avvik i stilling ikke avlaster og gir riktig trykkbelastning ved gange, så for å unngå unødvendige smerter og belastning bør dette sjekkes snarest.

Anonymous poster hash: ac114...ab9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...