Gå til innhold

Hatt ørebetennelse i voksen alder? Se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ørebarn og har ikke hatt betennelse siden jeg var ei lita jente. For noen dager siden fikk jeg vondt i høyre øre. Smertene, trykk følelsen og hørselen er blitt verre ettersom dagene går. Har prøvd å utligne lufttrykket, hatt i matolje og mannen min ser ingen voks. Jeg har ellers lite ørevoks. Klarer ikke huske hvordan betennelse kjennes ut.

Hvordan kan man være sikker på at det er betennelse og ikke bare en vokspropp? Har ikke lyst til å renne ned døren på legekontoret hvis det kan fikses hjemme

Takk på forhånd :)

Anonymous poster hash: f1bbe...46b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har hatt i voksen alder? :)

Anonymous poster hash: f1bbe...46b

Skrevet

Jeg hadde det for noen år side. Hadde vert forkjølet og slapp i 2 uker før jeg fikk det, i tillegg til vondt i halsen. Var ikke tvil at det var ørebetennelse. Aldri hatt så vondt tror jeg. 

Var til legen, og smertestillende tok ikke smertene før etter nesten 20 timer. Hadde brist på trommehinnen.

Anonymous poster hash: bd4ad...904
Skrevet

Hatt det mange ganger, men viste seg og ikke være

vanlig ørebetennelse, men mellomørebetennelse?! eller noe slik.

Tok 7 uker før vi fikk det bort. Var innom 3 forskjellige antibiotikakurer og dråper etc. Og to besøk til ørespesialist for å fjerne skorper og verk.

De neste 3-4 gangene tok det bare 2-3 uker å få det bort

Skrevet

Jeg hadde aldri ørebetennelse som barn. Men fikk det i fjor. Dvs. da jeg kom til legen hadde det roet seg. Men jeg går vist med en slags kronisk betennelse der, men den er ikke så ille at de vil behandle den, mest fordi de tror at det for meg er et symptom på annen sykdom.

Nå har jeg fått halsbetennelse og da kjenner jeg mer til øret igjen også, men heldigvis ikke så ille.

Anonymous poster hash: 71cf6...f95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...