Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #1 Skrevet 24. august 2014 All respekt til lærerne som nå står opp mot uretten som har pågått i årevis. Nok er nok! La lærere være lærere, det gir mer tid til hver elev. P.K.Sundnes må i tillegg være et av de mest uspiselige menneskene jeg har sett. Han lyver faktisk. Veldig ugreit fra en mann i hans posisjon. Anonymous poster hash: 6063a...cd8
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 Og ta deg en bolle .... Anonymous poster hash: b816b...098
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #3 Skrevet 24. august 2014 Og ta deg en bolle? Hva betyr egentlig det? Mente du: Å, ta deg en bolle? Og/å-regel er kjekt å kunne. Dødsbra argumenter du kommer med forresten..! Anonymous poster hash: 6063a...cd8
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #4 Skrevet 24. august 2014 Så bra at de ikke gir seg. I tillegg håper jeg skolen tas ut her- hadde vært kjekt med noen ekstra dager fri på barna:-))) Anonymous poster hash: 6fc1f...5ec
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #5 Skrevet 24. august 2014 Og ta deg en bolle? Hva betyr egentlig det? Mente du: Å, ta deg en bolle? Og/å-regel er kjekt å kunne. Dødsbra argumenter du kommer med forresten..! Anonymous poster hash: 6063a...cd8 Du er passe. Å ta deg en bolle? Tuller du? Snakker om å kaste stein i glasshus :-) Anonymous poster hash: b816b...098
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #6 Skrevet 24. august 2014 Så bra at de ikke gir seg. I tillegg håper jeg skolen tas ut her- hadde vært kjekt med noen ekstra dager fri på barna:-))) Anonymous poster hash: 6fc1f...5ec Du tenker ikke på undervisningen barna mister? Eller det er vel ikke så viktig så lenge de før litt ekstra fri!! Fine holdninger du har til! Barna dine blir vel navere med den holdningen Anonymous poster hash: fef47...0ad
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #7 Skrevet 24. august 2014 Så bra at de ikke gir seg. I tillegg håper jeg skolen tas ut her- hadde vært kjekt med noen ekstra dager fri på barna:-)))Anonymous poster hash: 6fc1f...5ec Du tenker ikke på undervisningen barna mister? Eller det er vel ikke så viktig så lenge de før litt ekstra fri!! Fine holdninger du har til! Barna dine blir vel navere med den holdningen Anonymous poster hash: fef47...0ad Barna trenger vel ikke miste noe. Det er ikke skoleplikt vettu, bare å sette i gang å undervise ungene dine selv det Anonymous poster hash: bf6ad...a47
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #8 Skrevet 24. august 2014 Og ta deg en bolle? Hva betyr egentlig det? Mente du: Å, ta deg en bolle? Og/å-regel er kjekt å kunne. Dødsbra argumenter du kommer med forresten..! Anonymous poster hash: 6063a...cd8 Du er passe. Å ta deg en bolle? Tuller du? Snakker om å kaste stein i glasshus :-) Anonymous poster hash: b816b...098 [/quot - å ta seg en bolle er ikke bra. - og han tok seg en bolle før han skrev masse tull. - å ta seg en bolle er bedre enn å streike. - og hver gang hun skrev noe dumt tok hun seg en bolle. - hun lo godt og lenge mens hun tok seg en bolle og bakte ti nye. - streik i vei OG ta deg en bolle. Anonymous poster hash: b816b...098
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #9 Skrevet 24. august 2014 Så bra at de ikke gir seg. I tillegg håper jeg skolen tas ut her- hadde vært kjekt med noen ekstra dager fri på barna:-))) Anonymous poster hash: 6fc1f...5ec Du tenker ikke på undervisningen barna mister? Eller det er vel ikke så viktig så lenge de før litt ekstra fri!! Fine holdninger du har til! Barna dine blir vel navere med den holdningen Anonymous poster hash: fef47...0ad Så fordi jeg ikke skriker fra meg om hvor ille det blir med og evt ha barna hjemme så blir barna mine navere? Hjemme i permisjon jeg og så lenge det først er streik blir det bra om skolen her rammes. Barna blir nok ikke navere av den grunn:-)) Eller mener du at alle som støtter streiken er navere? Anonymous poster hash: 6fc1f...5ec
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #10 Skrevet 24. august 2014 LATSKAP lenge leve. TENKER KUN på seg selv og ikke at MANGE 1000 barn og unge blir rammet Anonymous poster hash: ce539...a89
Elskerhøsten2014 Skrevet 24. august 2014 #11 Skrevet 24. august 2014 Er vel greit og komme til enighet nå
Sage90 Skrevet 24. august 2014 #12 Skrevet 24. august 2014 LATSKAP lenge leve. TENKER KUN på seg selv og ikke at MANGE 1000 barn og unge blir rammet Anonymous poster hash: ce539...a89 Les deg opp på saken før du poster sånt. De streiker nettopp fordi de bryr seg om barna. Noen uker med streik nå = bedre skolehverdag for elever og lærere senere!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #13 Skrevet 24. august 2014 Dummeste jeg har hørt, er kun noe de sier. drar så fort de kan hjem, driter i barna, har masse fri,nei de er så LATE Anonymous poster hash: ce539...a89
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #14 Skrevet 24. august 2014 Jeg fatter ikke at enhver foreldre her inne burde syns at lærerene skal være mer på skolen enn dem er idag. Dem får planlagt sammen, snakker sammen og gjort jobben sin. Det er utrolig mange som sluntrer unna av lærere idag. Nå kan vi endelig få bedre skoler så ser man HAV av foreldre støtter lærere i at dem ikke skal få en bedre skole. Er foreldre helt blåst, eller vil dem ikke barnas beste? Selvfølgelig vil skolen bli bedre om lærere er mer på skolen og planlegger sammen med andre lærere og får snakker sammen. Jeg har/hadde dysleksi på barnaskolen, ungdomskolen, videregående. Fikk nesten ingen hjelp pga lærere ikke samarbeidet nok og planla hva som kunne vært best for meg. blei ingen utdannelse på meg pga dette.. Og se at foreldre støtter lærere og ikke KS her. Blir jeg rett og slett forbanna. Foreldre burde hylle KS med og få en bedre skole. Virker ut som noen foreldre er bare helt blåst. Anonymous poster hash: 49349...afb
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #15 Skrevet 25. august 2014 LATSKAP lenge leve. TENKER KUN på seg selv og ikke at MANGE 1000 barn og unge blir rammet Anonymous poster hash: ce539...a89 Les deg opp på saken før du poster sånt. De streiker nettopp fordi de bryr seg om barna. Noen uker med streik nå = bedre skolehverdag for elever og lærere senere! Syns rett og slett du skal lese deg opp på saken. Det var akkurat på nyhetene for noen dager siden at noen skoler hadde allerede begynt med fast arbeidstid 7.5t omdagen. Og det var bare positivt om det pga dem fikk jobbet sammen. Anonymous poster hash: 49349...afb
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #16 Skrevet 25. august 2014 Så lenge lærerene ikke en gang gidder å forhandle kan det ta sin tid. Så lenge de ikke offentliggjør hva de krever heller får de ingen respekt fra meg. Dette dreier seg tydligvis hverken om prinsipper eller konkrete krav, bare om en vellfylt streikekasse og ønske om å strekke strikken lengst mulig uten å gi noen innrømmelser selv. Anonymous poster hash: 5bd90...4b1
Luksusdyret Skrevet 25. august 2014 #17 Skrevet 25. august 2014 Så bra at de ikke gir seg. I tillegg håper jeg skolen tas ut her- hadde vært kjekt med noen ekstra dager fri på barna:-)))Anonymous poster hash: 6fc1f...5ec Du tenker ikke på undervisningen barna mister? Eller det er vel ikke så viktig så lenge de før litt ekstra fri!! Fine holdninger du har til! Barna dine blir vel navere med den holdningen Anonymous poster hash: fef47...0ad Barna trenger vel ikke miste noe. Det er ikke skoleplikt vettu, bare å sette i gang å undervise ungene dine selv det Anonymous poster hash: bf6ad...a47 Jepp, det har man aldeles tid til med 2 skolebarn, 1 barnehagebarn, 100% jobb og hus. I tillegg så er jeg ikke norsk, så jeg vil tro at en norskfødt norsklærer er bedre rustet til å undervise mine barn i norsk, enn det jeg er. Lærere gidder ikke å forhandle, de bare krever. De ønsker ikke kompromiss, mellomting. De tror at de sitter med fasiten på alt og avfeier alt den andre parten kommer med. Hadde de vært interessert i barnas beste så kunne de ha forhandlet.
Luksusdyret Skrevet 25. august 2014 #18 Skrevet 25. august 2014 Jeg fatter ikke at enhver foreldre her inne burde syns at lærerene skal være mer på skolen enn dem er idag. Dem får planlagt sammen, snakker sammen og gjort jobben sin. Det er utrolig mange som sluntrer unna av lærere idag. Nå kan vi endelig få bedre skoler så ser man HAV av foreldre støtter lærere i at dem ikke skal få en bedre skole. Er foreldre helt blåst, eller vil dem ikke barnas beste? Selvfølgelig vil skolen bli bedre om lærere er mer på skolen og planlegger sammen med andre lærere og får snakker sammen. Jeg har/hadde dysleksi på barnaskolen, ungdomskolen, videregående. Fikk nesten ingen hjelp pga lærere ikke samarbeidet nok og planla hva som kunne vært best for meg. blei ingen utdannelse på meg pga dette.. Og se at foreldre støtter lærere og ikke KS her. Blir jeg rett og slett forbanna. Foreldre burde hylle KS med og få en bedre skole. Virker ut som noen foreldre er bare helt blåst. Anonymous poster hash: 49349...afb Jeg synes du virker blåst selv, når du skriver "DEM" i stedet for "de" så mange ganger.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #19 Skrevet 25. august 2014 Jeg antar at du er en lærere siden du kommenterer sånne ting når jeg skriver oppe at jeg har dysleksi, men det er vel sånn lærere gjør idag. Mobber istedenfor og få skolen bedre. Takk for at du avklarer saken for meg. Får en bedre skole er viktig. Anonymous poster hash: 49349...afb
Luksusdyret Skrevet 25. august 2014 #20 Skrevet 25. august 2014 Jeg antar at du er en lærere siden du kommenterer sånne ting når jeg skriver oppe at jeg har dysleksi, men det er vel sånn lærere gjør idag. Mobber istedenfor og få skolen bedre. Takk for at du avklarer saken for meg. Får en bedre skole er viktig. Anonymous poster hash: 49349...afb Dysleksi er lærevansker. Jeg kjenner flere med dysleksi, de har problemer med å skrive rette vokaler/konsonanter. Men å skrive/si "dem" i stedet for "de" er bare slurv. Ingen mobbing her, men når du kaller andre for å være blåst i hodet, må du regne med å få det tilbake. Er for øvrig ingen lærer.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #21 Skrevet 25. august 2014 Meningene til foreldre og lærere er blåst når dem ikke vil ha en bedre skole. Det er noe annet enn og rakke ned på skrive måten til andre personer som sliter med det, men sånt ser du kanskje ikke forskjell på. Tydeligvis så skjønner ikke du helt hva dysleksi er. Men har du ikke noe annet og finne på enn å rakke ned på folk med lærevansker som du kaller det. Så bare fortsett Håper du ikke gir ungene dine sånn oppdragelse. Anonymous poster hash: 49349...afb
Sage90 Skrevet 25. august 2014 #22 Skrevet 25. august 2014 LATSKAP lenge leve. TENKER KUN på seg selv og ikke at MANGE 1000 barn og unge blir rammet Anonymous poster hash: ce539...a89 Les deg opp på saken før du poster sånt. De streiker nettopp fordi de bryr seg om barna. Noen uker med streik nå = bedre skolehverdag for elever og lærere senere! Syns rett og slett du skal lese deg opp på saken. Det var akkurat på nyhetene for noen dager siden at noen skoler hadde allerede begynt med fast arbeidstid 7.5t omdagen. Og det var bare positivt om det pga dem fikk jobbet sammen. Anonymous poster hash: 49349...afb Takk, jeg har lest mye om den saken her! Veldig mye. Dette gjaldt vel skoler med oppegående arbeidsrom til lærerne? Kan du legge ved en link? Akkurat dette har jeg ikke lest.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #23 Skrevet 25. august 2014 Bare la lærerne slutte tenker jeg. De tror gresset er så mye grønnere på andre siden. Hvilken arbeidsgiver vil ha noen som ikke kan jobbe full uke, ha noe ukurant arbeidstid til tider, hjemmekontor utover vanlig arbeidstid, være tilgjengelig på mail og telefon 24/7 i perioder av året. Noen får litt avspasering hvis man jobber mye, eller betalt overtid, men mye av overtid er også gratis jobb. Det blir satt andre forventninger spesielt i det private næringsliv. Føler mange lærer ikke tenker konsekvenser ved å ikke være lærer lenger. Da må de som andre som ikke er lærer fikse seg barnevakt i sommerferier, høst-/vinterferie, jul-/påskeferie og alle planleggingsdager. Det er en stor kabal som skal gå opp der og. Jeg er ikke misunnelig på lærer overhodet siden det er noe jeg ikke kunne tenke meg å bli. Valgte meg noe helt annet og veldig fornøyd med det. Men hører bare klaging og ikke mange løsninger. Hadde lærerne gått ut og sagt hva de ville hadde det vært mye bedre. Når attpåtil dette har holdt på i 8 år så sier det sitt. Flere skoler har bundet arbeidstid og de er fornøyd. Anonymous poster hash: 0aa1d...bb3
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #24 Skrevet 25. august 2014 Bare la lærerne slutte tenker jeg. De tror gresset er så mye grønnere på andre siden. Hvilken arbeidsgiver vil ha noen som ikke kan jobbe full uke, ha noe ukurant arbeidstid til tider, hjemmekontor utover vanlig arbeidstid, være tilgjengelig på mail og telefon 24/7 i perioder av året. Noen får litt avspasering hvis man jobber mye, eller betalt overtid, men mye av overtid er også gratis jobb. Det blir satt andre forventninger spesielt i det private næringsliv. Føler mange lærer ikke tenker konsekvenser ved å ikke være lærer lenger. Da må de som andre som ikke er lærer fikse seg barnevakt i sommerferier, høst-/vinterferie, jul-/påskeferie og alle planleggingsdager. Det er en stor kabal som skal gå opp der og. Jeg er ikke misunnelig på lærer overhodet siden det er noe jeg ikke kunne tenke meg å bli. Valgte meg noe helt annet og veldig fornøyd med det. Men hører bare klaging og ikke mange løsninger. Hadde lærerne gått ut og sagt hva de ville hadde det vært mye bedre. Når attpåtil dette har holdt på i 8 år så sier det sitt. Flere skoler har bundet arbeidstid og de er fornøyd. Anonymous poster hash: 0aa1d...bb3 Ja, bare la de slutte. Hvis så mange som mulig forsvinner så kanskje det gjøres plass til en annen type mennesker i yrket. En normal oppegående og fleksibel person orker mest sannsynlig ikke å jobbe med denne sytegjengen her. Bare ved en utskiftning kan ryktet deres bedres og igjen tiltrekke seg søkere som tenker på annet enn ferie og fri. Anonymous poster hash: b816b...098
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå