Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #1 Skrevet 24. august 2014 Er interessert i å høre hvordan dere greide å få deres personlige økonomi på rett kjør! Jeg har nemlig kjørt meg fast i sanda, for mye kreditter, for liten inntekt. Det neste skoleåret vil jeg vie til å bli kvitt mesteparten. Målet er å halvere kreditter. Så grei ut om din daværende økonomi og hvor lang tid det tok/vil ta å bli kvitt forbrukslån/billån/kredittkortutgifter. Eller personlige lån/inkasso. Anonymous poster hash: 6f18c...ccc
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 Klarte der aldri. Namsmannen solgte leiligheten. Sluttet på skolen for å begynne i full stilling,men der var for seint. I dag derimot har jeg hus, mann,barn og høy utdannelse. Anonymous poster hash: 70356...61d
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #3 Skrevet 24. august 2014 Forrige måned måtte jeg bruke kredittkortet etter en litt kjip sommer som student. Denne mnd fikk jeg lønn for all jobben i sommer og betalte tilbake. Det var i grunn hele historien. Pengene jeg "lånte" gikk til IVF-medisiner. Anonymous poster hash: 7d66a...76c
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #4 Skrevet 24. august 2014 En gang glemte jeg bankkortet mitt hjemme og så måtte jeg betale 100 kroner med mastercard i butikken. Betalte tilbake påfølgende måned. Og snipp snapp snute. Anonymous poster hash: eec69...037
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #5 Skrevet 24. august 2014 Jeg og mannen har havnet i luksusfella. En ond spiral med 480 000 i kredittgjeld. Hvordan løser vi det? Forskudd på arv, privat lån hos forelder og klippe i stykker alle kort. Never again!! Et mareritt uten sidestykke som har preget hele vårt liv og lagt en bør på våre skuldre i snart ti år. Aldri aldri ALDRI noe som helst form for avbetaling igjen (utenom hus-og billån da.) kreditt er virkelig satans verk. Anonymous poster hash: dea7c...f45
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #6 Skrevet 24. august 2014 Min kreditthistorie: søkte kredittkort, fikk avslag til tross for null anmerkninger og lønn på over 500.000,- forrige år og lite huslån. Skjønte ikke helt avslaget. Ville ha kredittkortet utelukkende for å få rabatt på bensin. Min mann holdt på å le seg i hjel av avslaget. Ikke skjønner vi hvem som får kredittkort:) Anonymous poster hash: 6bdca...6f9
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #7 Skrevet 24. august 2014 Vel, selv om jeg har fått hjelp av en jeg kjenner tidligere, har jeg etter måneder med 9000,- mindre i inntekt per mnd gått i kredittgjelden igjen. Er økonomisk utro mot kjæresten, han dumper meg hvis han finner ut av det igjen. Mareritt, prøver å jobbe ekstra og selge unna ting for å bli kvitt driten, men det er stadig uforutsette utgifter ifm bolig og bil. Hva med å ta på deg privat nedvask av hus/leiligheter? Det er ihvertfall gode penger. Anonymous poster hash: c1144...79a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #8 Skrevet 24. august 2014 Brukre kredittkort mye en stund. Ond spiral.. måttr betale ned neste mnd.. og måtte da bruke det igjen pga lite igjen av lønna. Hadde på det meste 7000.... så jeg er jo " heldig" det ikke var mer. Betalt med med feriepenger. Aldri mer kredittkort Anonymous poster hash: 262fd...c48
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #9 Skrevet 24. august 2014 Min kreditthistorie er særdeles kort. Har holdt meg milevis unna kredittkort og hiver alle kredittkort-invitasjoner fra ulike aktører så fort jeg kan. Er faktisk livredd for å skaffe meg kredittkort, selv kun til utenlandsbruk fordi jeg er så redd for å miste kontrollen....😳 Anonymous poster hash: 52e8a...9e7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #10 Skrevet 24. august 2014 Aldri hatt kredittkort, aldri hatt forbrukslån Anonymous poster hash: 9c572...c7b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #11 Skrevet 24. august 2014 tja. har ett budsjett jeg følger hver mnd. Har med kr.kort og avbetalingskjøp hvert oppe i over 80 000, men er på vei ned nå. har pr dagsdato 66000 igjen å betale. Betaler alltid alle regninger først å så tar jeg 1000 til div og resten fordeler jeg på kredittkort og avbetalingskjøp. Den med høyest rente betaler jeg først, hvis det ikke er sånn at jeg kan betale ut en på en mnd. da tar jeg den for det er litt motiverende å se at kredit-listen minker. Vi havnet i dette mest fordi alt røyk (data/kjøleskap/fryser)på en gang når vi begge stod uten jobb, nylig flyttet til norge(tilbake) og ikke hadde rett på dagpenger eller lignende. Brukte skattepengene mine på å betale ned en del i år, for det virker på en måte som om gjelden aldri går noe ned. betaler å betaler, men med skattepengene fikk vi ihvertfall kvittet oss med mye. Regner med å være gjeldfri i værste fall på våren 2016, men hvis jeg får en større stilling vil det selvfølgelig skje fortere. Så jeg sier som de andre. ALDRI mer kreditt annet enn til hus og bil ( skal forresten selge bilen nå for å få er å betale ned med..) Anonymous poster hash: 16cf2...0f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå