Gå til innhold

Barnehage og feber.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten hente på 15 mnd, som startet i barnehagen for en uke siden.

Hun har aldri vært syk noen gang, men etter en uke i barnehage er hun snørrete og har hatt litt feber.

Hun hadde 38,4 i går og hadde 38,1 ved 9 tiden i morgen. Nå er det ikke noe feber, og hun har vært i bra form hele tiden.

Spiser og drikker som normalt, og går rundt og skravler og leker. Hun har kanskje sovet litt mer enn vanlig bare.

Så da er det store spørsmålet, barnehagen eller ikke i morgen. Det blir uansett da en kort dag fra 09:00-13:00.

Hva hadde du gjort?

Veldig usikker her med tanke på at formen hennes er så bra...

Anonymous poster hash: af1f2...aac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun ikke feber i kveld ved leggetid eller i morgen så kan hun jo etter reglene gå i barnehage.

Du vill jo oppleve dette veldig mye fremover antageligvis at barnet ditt er snørrete. Og når allmenntilstanden er sånn du beskriver, så hadde jeg latt barnet gå i barnehage.

Anonymous poster hash: 57705...f65

Skrevet

Har hun ikke feber i kveld ved leggetid eller i morgen så kan hun jo etter reglene gå i barnehage.

Du vill jo oppleve dette veldig mye fremover antageligvis at barnet ditt er snørrete. Og når allmenntilstanden er sånn du beskriver, så hadde jeg latt barnet gå i barnehage.

Takk for svar. Ja, jeg heller mot å sende henne i morgen. Og jeg regner med at dette kommer til å skje oftere ja... :)

Ble bare litt usikker her med tanke på at hun aldri har vært noe syk.

Skrevet

Bare husk å måle feberen i kveld og i morgen..

Men sånn du beskriver henne nå, så er det bare å sende.

Skrevet

Normalen i de fleste barnehager er vel en feberfri dag, så siden din datter hadde feber i dag kl.9 burde hun kanskje være hjemme i morgen. Vanskelig det der..:) jeg tenker(for min del) bedre med en ekstra hvile dag, enn å bli ordentlig syk å være hjemme i 3-4..;) men d er bare du som avgjør...:)

Skrevet

Hun hadde ikke feber nå når hun ble lagt.

Jeg får rett og slett bare se ann generell form i morgen tidlig og bestemme meg da.

Skrevet

Normalen i de fleste barnehager er vel en feberfri dag, så siden din datter hadde feber i dag kl.9 burde hun kanskje være hjemme i morgen. Vanskelig det der..:) jeg tenker(for min del) bedre med en ekstra hvile dag, enn å bli ordentlig syk å være hjemme i 3-4..;) men d er bare du som avgjør...:)

Dette er ikke rådet fra folkehelseinstituttet. De sier noe sånt som «barn med feber før holdes hjemme først og fremst av hensyn til seg selv, og han returnere til barnehagen når de er feberfri og allmenntilstanden tilsier det.» Send henne i barnehagen hvis formen er fin i morgen tidlig!

Anonymous poster hash: 31d21...31d

Skrevet

Som jeg sier, er det jo opp til henne..:) men barnehagen (jobber i en selv) ønsker det slik fordi vi gjentatte ganger får barn med bare litt feber dagen før, som er dårlige og ikke har deg godt og foreldrene glemmer å se på almen tilstand å ser kun feber eller ei..! Men som sagt opp til h er enkelt! Jeg holder mitt hjemme en dag etter feber..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...