Gå til innhold

First Price VS Rema 1000

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan er First Pice bleiene vs Rema 1000 bleiene? Har brukt Remableier fordi alt av Pampers og Libero har lekket... Rema holder på sakene, men hvordan er First Price sammenlignet med dem? Samme passform? Samme greiene, eller noe annet?

Endret av Blomstogbier
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er totalt forskjellige. Rema bleiene er myke, mens first price er så stive at 2-åringen ble sår på innsiden av lårene etter en time. Prøvde et par ganger i tilfelle det var andre ting som gjorde det, men det samme skjedde igjen, så vi måtte bare kaste resten av pakken. Vi har prøvd mange typer bleier, men han har aldri blitt sår av noen andre merker.

Anonymous poster hash: 4caf0...e69
Skrevet

Uffda! Det hørtes ikke bra ut. Håper du bare var uheldig, har tatt på en FPbleie for natten. Får se i morgen om hun er sår, men ble skeptisk.

Skrevet

Jeg liker firstpricebleiene best av alle merkene! Her er alt prøvd. De er litt større i str. Rema bleiene er helt grei, men veldig tisselukt av de...

Skrevet

Joda, det er nok forskjellige erfaringer, ellers hadde de jo ikke fått solgt FP. Men jeg kan ikke tenke meg at de er noe behagelige å gå med selv om man ikke blir sår, så stive som de er...

Men vi hadde ingen lekkasjer med dem da. Det har vi bare hatt med Libero og Pampers faktisk.

Opplever også tisselukt av Rema bleiene av og til, men liker dem best likevel. Heller lukt enn ubehagelige bleier eller bleier som lekker. Så skifter vi heller oftere. :)

Anonymous poster hash: 4caf0...e69
Skrevet

bruker bare fp på barna våre :) dei holder tett og passer bra :)

Anonymous poster hash: c2585...0d7
Skrevet

Får prøve de, ja, har jo en hel pakke her nå :)

Skrevet

Jeg har prøvd omtrent alle bleiene. Her er dommen:

Pampers - ubrukelig. Ble sår med en gang

Libero - gode bleier. Dyrere enn de fleste.

First price - mangler elastisitet i ryggen. Alltid bæsj oppover.

Rema 1000 - greie bleier til veldig grei pris.

Coop - De beste for min 20 kr for en stor pakke og de har like god kvalitet som Libero. Tåler mye tiss før de blir fulle. Lukter ikke.

Anonymous poster hash: ff44e...139

Skrevet (endret)

Aha ;) takk! Har lenge tenkt på å prøve coop, men er ikke noen coop-butikk vi pleier å handle på. Men de var veldig billige da! Hvor mange er det da i en stor pakke?

Endret av Blomstogbier
Skrevet

Bruker både first price og rema. Fist price er større og litt dårligere passform. Men de holder på både tiss og bæsj, merker ikke noe til dårlig passform før bleia er full, og jeg pleier å bytte før den henger nedpå knærne uansett :P

Rema er favoritten. 16 kroner for 50 stk.

Anonymous poster hash: 7426f...ebb

Skrevet

Bruker både first price og rema. Fist price er større og litt dårligere passform. Men de holder på både tiss og bæsj, merker ikke noe til dårlig passform før bleia er full, og jeg pleier å bytte før den henger nedpå knærne uansett :P

Rema er favoritten. 16 kroner for 50 stk.Anonymous poster hash: 7426f...ebb

16 kr? Her koster de 32.
Skrevet

Aha ;) takk! Har lenge tenkt på å prøve coop, men er ikke noen coop-butikk vi pleier å handle på. Men de var veldig billige da! Hvor mange er det da i en stor pakke?

Det er 58 bleier i maxi (7-16 kilo). De koster 30 kr uten Coop kort og 20 kroner med. Coop har 10 kr rabatt på alle typer bleier med Coop kort.

First price koster forresten 16 kr her og.

Anonymous poster hash: ff44e...139

Skrevet

Min erfaring er at de beste bleiene er veldig avhengig av barnet.

Førstemann reagerte med utslett på nesten alle bleier (spesielt libero), rema1000 bleier ble favoritten. Med andremann har firstprice funket bedre siden han har så tykke lår.

Prøvde for litt siden Rimi sine bleier og da tøyt det bæsj ut både oppe og nede, de var helt elendig! (På begge to)

Anonymous poster hash: 1af02...4a3

Skrevet

Ungen er vel 12 kg tenker jeg, så blir maxi ja. :)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med fp sine bleier. Libero sine holdt ikke på tisset. Jeg synes fp sine er mye mykere enn libero sine, og liker også prisen. :)

Anonymous poster hash: 73c00...cf6
Skrevet

Her går det kun i FP til begge mine. Jeg syns overhodet ikke de er stive! Ungene har aldri blitt våte igjennom (i motsetning til libero) og det er god passform.

Utifra bleiehyllene,er det så og si bare FP-bleier hos samtlige i barnehagen også :-)

Skrevet

Vi likte rema bedre enn fp sine. At rema sine koster 14,90 for 50bleier er heller ikke å forakte. Verste er at det rosa på pakkene har farget av på ene hylla på det hvite stellebordet:/

Anonymous poster hash: bd5ed...240

Skrevet

Jeg har toeggede tvillinger (samme kjønn) og bruker Coop Maxi bleier. Tvilling1 får noen ganger avføring opp langs ryggen, mens tvilling2 aldri har uhell. Mye avhenger nok av at bleiene sitter forskjellig på barna :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...