Gå til innhold

Bleieslutt.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg hvordan dette lettest kan foregå, vær så snill?

Har en gutt som er 3 1/2 år som må prøve å slutte med bleie.

Hvor ofte er det smart å ta han på do?? Da tenker jeg hver 30 minutt eller ofte?

Han virker dessverre ikke som om han bryr seg, men en gang må jeg jo begynne med dette.

I dag har han tisset seg ut 3 ganger på 1 1/2 time.......

Og vil ikke på do(setter han på do uansett hva han sier)

De ville prøve i barnehagen i morgen, så har laget klar noen skift med kler, så skal høre med de om rutiner  osv

Men jeg trenger litt hjelp nå, før jeg heller bare gir opp!

Anonymous poster hash: 95356...969
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han er over tre ville jeg tatt vekk bleien og forberedt meg på mye skift og vask. La han gå i bare bokser inne og etterhvert skjønner han. At barnehagen vil prøve er kjempebra. Men ha masse skift med.

Anonymous poster hash: 7fe63...c44

Skrevet

Hvor lenge har dere øvd? Har han potte, det er ofte lettere. Er han tørr om morgenen? Og vil han slutte, hva sier han om det? Kule truser, har han fått det? Og belønningssystem kanskje?

Anonymous poster hash: 66ccd...33e

Skrevet

Vi har hatt god erfaring med å gå uten truse. En løs bukse eller bare en lang t-skjorte har de gått med hjemme her. Leste om denne metoden et sted og de sa at truse gjerne føltes som bleie og derfor forvirret.

Jeg har satt de på do hver halvtime i statuen bare for å få dem til å godta det. Gav mye drikke første dagen slik at se ofte måtte på do og fikk kjenne på mestringsfølelsen.

Det var en gutt, ikke sant? Jeg har noen ganger satt mine bak frem på do. Det syns de er veldig spennende, da kan de se at de tisser.

Skrevet

Hvor lenge har dere øvd? Har han potte, det er ofte lettere. Er han tørr om morgenen? Og vil han slutte, hva sier han om det? Kule truser, har han fått det? Og belønningssystem kanskje?

Anonymous poster hash: 66ccd...33e

Vi  har øvd i ca en uke fullt og morgen og kveld i noen måneder. Sjelden han tisser på do........

Har ikke potte, for den likte han ikke, men har en olebrumm ring på do.

Er tørr noen ganger, ellers full bleie.

Jeg tror han synes det er så behagelig med bleie at han helst ikke vil slutte, sier bare "ikke do heller"...

Men jeg synes det er på høy tid å gjøre noe! Kule truser har han i fleng, med haier på,spiderman,dinosaurer osv osv.

Får klister når han sitter på do!

Dette er mitt tredje og vanskeligste barn med pottetrening, så kjenner meg allrede nokså matt av dette :/

Skrevet

Vi har hatt god erfaring med å gå uten truse. En løs bukse eller bare en lang t-skjorte har de gått med hjemme her. Leste om denne metoden et sted og de sa at truse gjerne føltes som bleie og derfor forvirret.

Jeg har satt de på do hver halvtime i statuen bare for å få dem til å godta det. Gav mye drikke første dagen slik at se ofte måtte på do og fikk kjenne på mestringsfølelsen.

Det var en gutt, ikke sant? Jeg har noen ganger satt mine bak frem på do. Det syns de er veldig spennende, da kan de se at de tisser.

Flott, men da skal jeg prøve det jeg og , men viss han tisset kom det ikke mye som skvettet rundt???

Ja, er en gutt! Hadde ikke kommet på det med å sette han bakfram på do før, tusen takk for gode tips :)

Har du mer å komme med, sier jeg gjerne takk til det!

Men da prøver jeg hver 1/2 time, å gir han litt mer å drikke!

Skal også snakke med barnehagen i morgen hvordan de gjør dette, husker ikke fra sist gang, men husker de har vært kjempeflinke med mine 2 andre barn.

Skal være glad når dette er over :)

Skrevet

Når han er over tre ville jeg tatt vekk bleien og forberedt meg på mye skift og vask. La han gå i bare bokser inne og etterhvert skjønner han. At barnehagen vil prøve er kjempebra. Men ha masse skift med.

Anonymous poster hash: 7fe63...c44

Ja, vet det blir mye vask, men slik er det bare. Det er det minste problemet med bleieslutt.

Har pakket med 5 skift med klær til barnehagen, de er klar til å prøve.

Er så glad for at de går inn for å hjelpe til og samarbeider godt hvordan det skal gjøres for å få det best til :)

Takk for at du svarte :)

Skrevet

Vi ga en pastill(eller noe annet som kunne friste) hver gang hun tisset på do. Hun fikk gave da hun bæsja og var helt ferdig. Da kjøpte vi inn en ting hun ønsket,satte den frem så hun kunne se den men ikke leke med den. Det ble for fristende så da gjorde hun det;) Bæsjingen er fremdeles litt vanskelig og jeg ser hun kvier seg litt. Vil da heller at hun skal gjøre det i bleia enn å få vondt i magen eller forstoppelse. Det kommer vel av seg selv etterhvert håper jeg.

Anonymous poster hash: f286e...cfd

Skrevet

Flott, men da skal jeg prøve det jeg og , men viss han tisset kom det ikke mye som skvettet rundt???

Ja, er en gutt! Hadde ikke kommet på det med å sette han bakfram på do før, tusen takk for gode tips :)

Har du mer å komme med, sier jeg gjerne takk til det!

Men da prøver jeg hver 1/2 time, å gir han litt mer å drikke!

Skal også snakke med barnehagen i morgen hvordan de gjør dette, husker ikke fra sist gang, men husker de har vært kjempeflinke med mine 2 andre barn.

Skal være glad når dette er over :)

Litt gris kan det nok bli, vi var heldige med nummer to nå, han greide å stoppe med en gang om han begynnte å tisse inne. Jeg hadde nok ikke holdt ut denne metoden lenge om det ble mye gris. Forberedte litt da, tok vekk teppe fra gulvet og prøvde å leke mest midt på gulvet med leker som tålte en vask, spesielt om det var lenge siden sist han tisset. I sofaen fikk han et tykt pledd/dyne under seg!

Håper det går bra for dere 😃👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...