Gå til innhold

kreditkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde jeg ha det? Ser mange rundt meg har det. Mannen, familie , folk på butikken osv. Burde jeg ha ett? Har ikke bruk for det, (foreløbig) men er det greit og ha ett liggende?

Anonymous poster hash: c2915...f1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du har god styring på økonomien kan det være lurt. Men les om kredittkort og gjør deg opp din egen mening. Ikke adopter andres meninger om dette :-)

Anonymous poster hash: df31b...f7f

Skrevet

Jeg har funnet ut at det er altfor sårbart å ha kun et kort. Det kan slutte å virke, man kan plutselig ha overtrekt det eller man kan få plutselig behov for å legge ut en større sum enn man har på brukskontoen.

I tillegg bruker jeg kun kredittkort ved handel på nett og på ferie.

Brukt riktig er det helt flott, men det krever god kontroll på økonomien.

Skrevet

Jeg har vært så heldig at jeg aldri har hatt noe prob med kortet mitt, men det kan jo skje. Men hvilket skal jeg i såfall velge? Er jo flust av de! Mannen har santander og remember. Er de bra? Hi

Anonymous poster hash: c2915...f1a

Skrevet

Som sagt - les deg opp! Finn ut hva som passer deg. Det finnes et av hav kreditorer som sikkert vil gi deg et kort. Velg det som passer deg brst. De kan gi ulike "rabatter" på flere ting.

Anonymous poster hash: df31b...f7f

Skrevet

Jeg har Skandiabankens kredittkort (har brukskonto der i tillegg), enkelt og greit. 45 dagers rentefri kreditt, kan også overføre mellom kredittkortkontoen og brukskontoen hvis jeg feks trenger det til uforutsette utgifter/regninger (har vært student, så har hatt forutsigbare "inntekter", men innimellom behov for fleksibilitet).

Det er, som flere sier, greit med flere kort, i tilfelle det ene tar kvelden. Det er også greit hvis man vil være litt fleksibel, men det krever også god styring, og at du ikke bruker penger du ikke har (eller får i nærmeste fremtid). Fordelen med Skandiabanken sin løsning er at da kan du "nulle ut" saldoen på kredittkortkontoen med jevne mellomrom (feks hver gang du får lønn), og begynne på ny rentefri kredittperiode. Hjalp meg gjennom mang en trang måned før neste studielånsutbetaling/lønning. 

Anonymous poster hash: c1d10...63c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...