Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #1 Skrevet 24. august 2014 Vi har fått nye naboer i blokka. Jeg er ikke av typen som irriterer meg av at andre har det hyggelig og at man hører liv, men disse har tydeligvis ikke skjønt konseptet blokk. Frem til kl. 23 så godtok jeg at veggene ristet pga bassen deres, og om jeg satt på terrassen, så kunne jeg knapt tenke pga ropingen deres. Dette er 3. helgen på rad at de har fest. Og den varer gjerne til kl. 5-6 om morgenen. Forrige helg satt jeg ute på terrassen og prøvde å nyte sommerkvelden. Men samtalene deres fikk meg til å gå inn. De satt og delte erfaringer fra sexlivet, og spurte gutt/jente-jente/gutt om hva de likte best i sengen, kroppsvæsker (smaken på dette) osv osv... Jeg gikk inn, da jeg ikke hadde noe behov for å høre mer. Som sagt så er de igang igjen i dag. Kl. 2310 gikk jeg opp og ba de dempe musikken, da datteren min våknet av den. De dempet den, men fortsatte å snakke/skrike. Litt over midnatt gikk jeg opp igjen, da det ble VELDIG mye lyd. Det viste seg at de hadde døren ut til oppgangen åpen. (Ikke rart det ble mye lyd). De lovet å dempe seg. For en halvtime siden gikk jeg atter en gang opp, da de virkelig HYLER. Det høres ut som om noen ligger i samme seng som meg og roper. Atter en gang lovet de at de skulle roe seg. Men.... Det er like ille ennå. Hva kan man gjøre? Som sagt så liker jeg å høre at folk har det artig. Det er fint å ha litt liv rundt seg. Men disse er litt i overkant. Så jeg blir takknemlig om noen har noen råd til hva jeg kan si som vil få de til å dempe seg. Anonymous poster hash: 72a6d...10c
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 Politi. De har tlf 02800. Anonymous poster hash: c5603...372
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #4 Skrevet 24. august 2014 Hvordan gikk det? Jeg hadde gitt de beskjed om å roe ned også tidligere på kveldene om de skal ha fest hver helg, og da gitt de beskjed om at dersom det generelt er rolig er det også lettere å godta en fest som varer senere på kvelden etter 23.00. Om de ikke hører ville jeg ringt politet hver eneste gang det er fest og klokken bikker 23.00. Og jeg hadde gått gjennom husordensreglene og sent klage til styret. Leier de kan styret varsle utleier. Det er også mulig å kreve tvangssalg av leiligheten - men da må det ha vart litt mer enn 3 uker vil jeg tro. Anonymous poster hash: 25b7f...174
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 24. august 2014 #5 Skrevet 24. august 2014 Snakk med naboene rundt deg og hør om de vil være med på å sende en klage til styret.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #6 Skrevet 24. august 2014 Du har allerede gjort det du først skal gjøre; nemlig å selv be de dempe seg. Neste steg er å snakke med de i dag når de er edru og forklare de ordensreglene vedrørende støy og når det skal være stille. Hvis det ikke hjelper kan du sende klage til styret. Siste steg er politiet. Anonymous poster hash: 5f9ab...2cc
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #7 Skrevet 24. august 2014 Du har allerede gjort det du først skal gjøre; nemlig å selv be de dempe seg. Neste steg er å snakke med de i dag når de er edru og forklare de ordensreglene vedrørende støy og når det skal være stille. Hvis det ikke hjelper kan du sende klage til styret. Siste steg er politiet. Anonymous poster hash: 5f9ab...2cc Heg hadde ringt politiet neste gang. Å få hjelp av styret er en langdryg prosess, så dette gjør du parallelt. Politiet kan komme umiddelbart neste gang det er bråk. Anonymous poster hash: 25b7f...174
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #8 Skrevet 24. august 2014 Politiet og styret. Det er vel et styre i blokka og husordensregler? Anonymous poster hash: 06923...276
Serepta Skrevet 24. august 2014 #9 Skrevet 24. august 2014 Men er det ikke flere som plages? Jeg hadde ikke nølt med å ringe politiet, særlig når du sa fra flere ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå