Gå til innhold

Hovedomsort, registreres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan virker dette med hovedomsorg? Mitt barn har bodd hos mor 70% i 5 år. Hun fikk hovedomsorgen ved dom da hun ikke ville gå med på 50/50 løsning og stevnet meg. Begrunnelsen var skolenærheten til mor i forhold til meg som hadde flyttet til annen skolekrets.

Nå startet barnet på ungdomskolen som er bare en liten spasertur unna meg og sier han vil bo hos meg 70%. Mor har sagt at dette er greit, men at hun ikke vil skrive fra seg hovedomsorgen.

Hvilke følger gir dette meg? Jeg er bare glad han får bo hos meg 70%, men er redd jeg får kamper hvor jeg må føye meg etter henne siden hun sitter på hovedomsorgen?

Anonymous poster hash: d4ae9...9ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den barnet bor mest hos har hovedomsorgen. Dere har delt foreldreansvar regner jeg med.

Barnet skal ha adressen registrert hos deg om han flytter, du har da krav på bidrag og barnetrygd.

Regner med mora ikke vil melde adresseendring for å slippe å betale bidrag?

Anonymous poster hash: f78cc...aad

Skrevet

Hun vil ikke at jeg skulle si noe på barnetrygden fordi den var hennes så lenge hun har hovedomsorg ved dom sa hun. Blir litt forvirret..

Hva gjør jeg med dette? Går jeg til Nav? Er det de som fastsetter hvem som har hovedomsorg? Har forøverig en mail hvor hun har skrevet at hun skal beholde hovedomsorgen, men at jeg kan ha 70% samvær. Dermed er det jo dokumentert at det er meg han bor hos nå..

Anonymous poster hash: d4ae9...9ca

Skrevet

Det må meldes flytting på barnet, deretter søkes om justering av bidrag samt overføring av barnetrygd. Barnet skal ha korrekt adresse, det er ikke noe mor kan bestemme. Barnet velger (ungdomsskole=går ut fra at barnet er over 12 år) selv hvor det skal bo så lenge forholdene ligger til rette for et reelt valg. 

Anonymous poster hash: e5376...0f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...