Gå til innhold

Humor eller frekkheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en svigerfamilie som er vel rappkjeftet. Var i selskap i dag og skulle ta meg kakestykke nr 2, så sier svigemor: ja du vet du har ikke godt av det og ler.. dette er vanlige kommentarer i deres familie, ingen som tenker over det engang.

Jeg veier litt for mye enda etter fødsel for 1 år siden og følte meg truffet, ble nesten lei meg..

Er det greit å komme med sånne kommentarer? Eller frekt? Mannen min reagerer ikke siden han er vant med sånne kommentarer fra dem og synes jeg er hårsår. 

Har forresten tatt det opp med dem før, men da var visst jeg den hårsåre som tar seg selv for høytidelig.

Anonymous poster hash: 98ef0...65f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er frekt. Har selv en svigerfar som holder på slik. Jeg sliter selv med vekta og veier 15 kg for mye etter fødsel for 4 mnd siden. Men har alltid vært lubben. Det verste han har sagt til meg var at jeg "flyter ut i sofaen". Han og kjæresten satt også og diskuterte vekta mi rett foran meg

Anonymous poster hash: 23d2c...c31

Skrevet

Flau og uintelligent oppførsel av din svigerfamilie. Litt i samme kategori som fjortiser som sier "kødda" etter alle stygge ting de sier til andre for å liksom godtgjørelse drittslengingen.

Anonymous poster hash: 27ba0...bd3

Skrevet

Slike kommentarer er bare respektløst og frekt. Humor er det ikke når mottakeren blir såret.

Jeg kan ikke forstå at noen synes det er greit å komme med slike kommentarer.

Skrevet

Uansett hvem som hadde sagt noe slikt til meg, jeg hadde blitt drittfornærmet! Du får øve inn noe rappe selv, slik at du har noen på lager til svigers når de begynner ;)

Anonymous poster hash: 180d5...3dc

Skrevet

Det er bare frekt, og milevis fra humor!

Skrevet

Hvordan skal jeg håndtere det når dette er svigerfamiliens form for humor, og jeg er den som blir sett på som selvhøytidelig som ikke tåler såpass?? Frustrerende. 

Skrevet

Mine svigerforeldrene er likedan. Jeg blir utrolig gretten inni meg, men har lært å ta igjen med samme mynt. Så jeg overlever på det, og ingen blir synlig sure eller såret.

Anonymous poster hash: 94c07...809

Skrevet

Jeg hadde nok tatt det med humor, men jeg er vant til det. Men svigerfar sa feks "det er godt det kan klippes bort"

Når jeg farga håret mitt:p men alle har sine grenser, så dersom du tar deg nær av det så burde du si fra om det til de skjønner det:)

Skrevet

Frekt. Det er en morsomhet på andres bekostning, og det er ikke humor. Å gjøre narr av noen er ikke festlig. Å drite ut andre er heller ikke morsomt. De kan ha spøker på egen bekostning eller fortelle en morsom historie med et morsomt poeng hvis de vil le. Det kan du fortelle dem.

Anonymous poster hash: 45fc1...dbd

Skrevet

Det hadde jeg ikke reagert på, kommer fra lignende forhold og hadde nok bare svart noe sånt som at "det skal du drite i" eller noe annet i den duren (antakeligvis like frekt), men alltid med et glimt i øyet da.

Anonymous poster hash: a381f...e4e
Skrevet (endret)

Når hun sier slikt, så svarer du:

'Ja, men du vet, jeg trenger noe å trøste meg med når jeg nå må henge her sammen med dere i evigheter.'

Og så ler du. Og om de skulle ta seg nær av det, svarer du at 'det er jo bare humor'.

Selv hadde jeg ikke reagert på slikt, men så tåler jeg en støyt også. Kommer fra 'lignende miljø' selv.

Endret av Soon to be mum
Skrevet

Kjenner familiar som har ein slik tone seg i mellom, og som ikkje meiner noko vondt med det. Dei må naturlegvis passe seg når dei snakkar til andre som ikkje er van med den tonen, men du er nok rekna som innlemma i familien.  Anten får du svare like frekt attende, dersom du har anlegg for å vere rappkjefta, eller så får de be om at dei dempar seg overfor deg.  Synes kanskje mannen din får snakke med dei og be dei dempe seg. Det frekke her er at dei ikkje tek omsyn til at du ikkje likar denne omgangsforma, og det skjønar eg, for dette er ein litt ekstrem familiekultur som slett ikkje alle er vant til eller taklar.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde tatt meg nær av det, kommer helt an på hvordan det ble sagt. Tror jeg hadde fulgt opp med "bra for sjelen vettu, trengs det innimellom!", og jafset i meg :P

Anonymous poster hash: a3b5c...fdb
Skrevet

Hadde en onkel som holdt på slik hele oppveksten, ble ikke slutt på det før jeg kom men en skikkelig fulltreffer tilbake når jeg var 15-16 år.

Min kommentar ble sagt på samme måte som hans som svar på noe han sa, i et rom fult av slektninger av oss. Var ikke en pen ting å si og alle lo og påpekte at det var et godt svar på tiltale.

Så det var da han tydeligvis lærte for etter det fikk jeg aldri slike type kommentarer fra han igjen.

Det er frekt men om du alt har gitt beskjed og de ikke gir seg er det kun og overse eller å finne raske og gode ting å slenge tilbake som kan gjøres.

Anonymous poster hash: 06204...1e0
Skrevet

Jeg er feit du er stygg, jeg kan slanke meg!

Anonymous poster hash: b3642...9c6

Skrevet

Hadde jeg bare sagt noe som jeg spiser kaka, du ser ut som du har kræsja den!

Blir utrolig rappkjefta selv, hadde aldri tatt i mot det.

Skrevet

Du får slenge tilbake at det er flere som ikke har godt av det ;) Hadde en svoger som kommenterte vekten min da jeg var gravid. "Jeg er gravid, hva er din unnskyldning" slengte jeg tilbake. Ble fort stilt fra den kanten ;)

Anonymous poster hash: 92724...eae
Skrevet

Jeg har aldri forstått meningen med og kommentere folks kropper...? Enten om det er den innpakka versjonen du forteller om her eller om den er mer brutal.

Jeg forstår ikke at det for noen ikke er jævli flaut og uintelligent og kommentere andres kropper. Hva om du var ei overvektig dame som var fornøyd med kroppen din? For det er faktisk mulig, og hva da? Åhr!-at folk ikke bare kan holde kjeft.

Skrevet

Hvordan skal jeg håndtere det når dette er svigerfamiliens form for humor, og jeg er den som blir sett på som selvhøytidelig som ikke tåler såpass?? Frustrerende. 

Du svarer like krasst og ufint tilbake. Som når hun sier sånt til deg, så svarer du (hvis hun er litt overvektig f.eks) "Nei, det har jeg sikkert ikke. Og det har jo ikke du heller, men du har jo også forsynt deg mer en en gang, eller??"

Vær like frekk tilbake, så kanskje du treffer spikeren en dag og får slutt på "morsomhetene" ;-)

Gjest PeppaGris
Skrevet

Enig med Kari Mari!

Med vondt skal vondt fordrives ;)

"Huff nei, godt vi er to om det. Jeg henter sitronvann til oss jeg :)"

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det, og jeg synes ikke du er hårsår. Mannen din høres ut som en feiging som ikke står opp for deg. Oppfører han seg slik som hans familie gjør overfor deg?

Siden det ikke nytter å ta det opp med dem, ville jeg nok testet ut noen standardsvar som er på nivå med deres frekkheter. Stå på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...