Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 Slik at han/hun får betale mindre? Jeg har privat avtale med bf, men ønsker nå å gå gjennom NAV for å få det jeg har krav på. Han har barnet ca en helg i mnd. og måtte nok betalt mer dersom NAV hadde bestemt. BF er en slu jævel og jeg mistenker at han hadde lurt det til slik at han hadde sluppet billig unna.. Anonymous poster hash: ebad8...6dc
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #2 Skrevet 23. august 2014 Hvordan er det mht bidrag - skal det betales av grunnlønn eller også overtid/bonus ? Anonymous poster hash: a2725...791
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #3 Skrevet 23. august 2014 Det er dette jeg ikke vet.. Sikkert av grunnlønn. Kanskje de tar utgangspunkt i selvangivelsen? Han har nylig skifet jobb, men jeg aner ikke hva det er eller hvor mye han tjener. hi Anonymous poster hash: ebad8...6dc
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #4 Skrevet 23. august 2014 NAV tar utgangspunkt i skattbar inntekt! Dvs selvangivelsen. Måter å redusere bidraget på er da å gå ned i stilling slik at man får mindre lønn utbetalt eller arbeide svart...... Anonymous poster hash: b5452...053
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #5 Skrevet 23. august 2014 Det blir innhentet inntektsopplsyninger i saksbehandlingen. I utgangspunktet de 3 siste lønnsslipper. NAV har tilgang på et register over hvor alle personer jobber (hvis arbeidsgiver har gjort det de skal og meldt arbeidstaker inn). Det blir innhentet opplysninger hvis bidragspliktig ikke sender det inn selv. Inntektsgrunnlaget beregnes på grunnlag av all skattepliktig inntekt, dvs grunnlønn, overtid, provisjon osv. Anonymous poster hash: 11d71...3f8
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #6 Skrevet 23. august 2014 Ja, de kan lure seg unna! Her stod eksen med over 600 000,- i inntekt. I tillegg satt han å skrøt av at han tjente myyye på svart arbeid. Etter en stund søkte jeg om økt bidrag, og ble et styr uten like. Etter tallene nav hentet inn skulle han egentlig ikke betale bidrag engang. Endte med at nav krevde han for bidrag uansett, og de skrev at de trodde det var usannsynlig at han tjente så lite. De mente han jobbet svart, men kunne jo ikke bevise det. Anonymous poster hash: 173f3...868
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #7 Skrevet 23. august 2014 Betyr det at bidragspliktig kan jobbe redusert/mindre overtid i de tre siste mnd før beregning, eller vil dette kontrollregnes hvert år slik at totalen blir rett? Anonymous poster hash: a2725...791
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #8 Skrevet 23. august 2014 Her er det slik at mor har bedt om ny beregning når ny selvangivelsen er tilgjengelig. Det komiske var at det gikk ned i fjor. Hun så ikke den komme. 😁 Anonymous poster hash: d73bd...0a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå