Gå til innhold

Slå i hjel kattunger???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du enig i at det BARE er å slå i hjel kattunger?

Eller syns flesteparten at det ikke hører hjemme i 2014??

Fikk en bekjent i vrangstrupen i dag, pga innstillingen om å slå i hjel kattunger... :(

Anonymous poster hash: c373c...95b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde skjelt ut vedkommende, meldt personen til mattilsynet og slettet denne som venn på fb. Jeg blir RASENDE når folk ikke gidder å kastrere kattene sine, de kan takke seg selv for at de får kattunger, og da skal de jaggu ta vare på dem på skikkelig vis og. 

Avliving er noe veterinæren skal gjøre, man skal for faen ikke slå dem i hjel. Hva feiler sånne folk? 

Anonymous poster hash: 8a06e...166
Skrevet

Det er det jeg lurer på også... :( Jeg sa at de da skulle sterilisert kattene sine, men fikk tilbake at han hadde sagt ifra han også men. (Ikke hans kattunger, men hans naboer) Jeg sa at de skulle ta vare på de, og da bare avviste han meg.

Det er snakk om over 10 kattunger :( :(

Skrevet

Selvfølgelig ikke greit. Blir helt matt av slike tankeløse idioter. Legg de ut på finn, er alltid noen som er på utkikk etter katt.

Skrevet

Det er det jeg lurer på også... :( Jeg sa at de da skulle sterilisert kattene sine, men fikk tilbake at han hadde sagt ifra han også men. (Ikke hans kattunger, men hans naboer) Jeg sa at de skulle ta vare på de, og da bare avviste han meg.

Det er snakk om over 10 kattunger :( :(

Da får de ta det med til vetrinær og avlive de,rett og slett.

Anonymous poster hash: 36fb7...c4b

Skrevet

Holdningen var at det er for mye penger å betale for å ta de til vetrinær.

Hadde jeg hatt mulighet skulle jeg tatt de til meg, men de trenger vel pusemamman :(

Skrevet

Mamma og pappa gjorde det med alle kullene til min pus da jeg var liten. Jeg Gjør det med mine. Men nå er jeg lei av katt så skjøt katta jeg hadde. Så nå er det stille og rolig her. Deilig. ;)

Anonymous poster hash: b055c...ca4

Skrevet

HVORFOR ikke  bare kastrere? 

Jeg forstår det ikke. Det er jo så enkelt. Kastrer, slipp kattunger. 

Er det virkelig så sinnsykt vanskelig å bare gjøre det?

Skrevet

Er det så sinnssykt vanskelig å bare slå det i hjel? Et lite kakk i bakhodet å vips de er døde.. altså.. hvorfor er din måte det mest riktige for alle?

Skrevet

Det er ikke SÅ dyrt, og det er kun et engangsbeløp på kastrering/sterilisering. Så det synes jeg folk burde klare å ta seg råd til når de skaffer seg katter/hunder. Noen steder har de tilbud på det og chiping av dyrene også.

Å slå ihjel kattunger er helt forferdelig. Er levende vesner de også. Hadde nok sendt noen bort dit.

Anonymous poster hash: 67545...d63
Skrevet

Tror det er mange som kjapt knekker nakken på de. Var iallfall rimelig vanlig når jeg vokste opp hugser jeg. Irriterer meg over folk som ikke klarer å kastrere kattene sine!

Skrevet

Er det så sinnssykt vanskelig å bare slå det i hjel? Et lite kakk i bakhodet å vips de er døde.. altså.. hvorfor er din måte det mest riktige for alle?

Er du helt hjernedød? Virker sånn. 

Katten er et levende vesen for svarte. Å la den få kull på kull på kull er dyremishandling, og så uetisk at det finnes knapt ord. Folk som deg skulle ikke hatt verken dyr eller unger, dere lærer ungene til at dyr ikke er verdt en dritt. 

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit å la kattemor gang på gang få unger som en ikke har en plan med, for så å ende opp med å ta livet av dem. Absolutt ikke. Jeg har selv en hunnkatt, og den er selvsagt sterilisert.

Når det er sagt, så må mannnen fra tid til annen ta affære med villkatter her på gården. Om det er naboer som lar sine katter yngle fritt, og som etterhvert blir fordrevet bort til oss, eller om det er byasser som slipper av kattene sine med gården vår som ligger plassert rett ved riksveien, vet jeg ikke. Men uansett så er avliving fra tid til annen helt nødvendig. Det gjelder jo også desverre andre dyr på gården. Og dette er jo selvsagt noe vi gjør selv. Ingen bønder bruker veterinær til avliving av dyr.

For disse kattene er det nok mye bedre å gjøre kort prosess enn å jage, fange og kjøre til veterinær. Som oftest rekker di nok ikke å føle frykt før det er over en gang, så at dette er mer skånsomt til syvende og sist, er jeg helt overbevist om. Voksne katter blir skutt, ikke slått ihjel.

Anonymous poster hash: 5276b...72d
Skrevet

Er jo klar over at det må til avlivning iblant. Men jeg mener det at om en tar ansvar og steriliserer eller kastrerer så slipper man i det heletatt og skulle slå i hjel kattungene... :/

Min foreldre gjorde også det på den måten, mens jeg selv synes ikke det er ok.

Ta hånd om de, avlive hos vetrinær eller for gudsskyld forhindre kull. :(

hi

Skrevet

Helt forferdelig at folk ikke tar ansvar å kastrerer kattene sine. Men tar man ikke ansvar burde man i det minste ta kattungene med seg til veterinæren.

Å avlive selv er ikke bare-bare, man skal vite hva man driver på med. Jeg måtte en gang få en kattunge tatt livet av kjapt. Ringte Svigerfar som er jeger, han kom fort over å knakk nakken på den.

Anonymous poster hash: 634f5...e0f
Skrevet

Eg er for kastrering av katt, men avliving av kattungar går raskt eg smertefritt for seg når ein kan det.  Skjønar ikkje at det skal vere så mykje betre å ta 10 kattungar i kasse til dyrlegen for å få spøryter.  Men eg kunne aldri gjort det sjølv, og synes ikkje noko om å få kull etter kull med kattungar som ein så sler i hel.  Men slik har det vore på gardane i alle år før i tida.  Kastrering og prøyte hjå dyrlegen er eit nytt fenomen.

Skrevet

Hvis det må avliving til er det raskt og effektivt å slå dem ihjel. Uhell kan skje, med katter som med mennesker. Bedre å slå ihjel et kull eller to med kattunger enn å få en masse uønskede villkatter eller å sette dem ut i pappesker, drukne dem eller hva annet folk finner på , med katter.

Anonymous poster hash: 67c83...891

Skrevet

Er som sagt enig i det at det er bedre enn å ha villkatter osv osv, men da synes jeg også at de skal ta ansvar og kastrere/sterilisere. Er dessverre ikke første gang...

hi

Skrevet

Idiotiske naboer med utrolig dårlig holdning! De veterinærene jeg vet om, tar er engangsbeløp for å avlive kull med kattunger, uavhengig av hvor mange det er. Såå dyrt er det ikke, snakk om få hundrelapper. Det må man kunne prioritere når man har dyr, man er faktisk forpliktet til å ta seg av dyrene sine! Møkkafolk!!!

Skrevet

HÆ...gjør folk det enda??? Det tyder på at noe er galt i hode på folk spør du meg. Kunne aldri hatt sånne mennsker i livet mitt.

Anonymous poster hash: de998...9d7
Skrevet

Normale mennesker gjør ikke slik. Normale mennesker med et snev av empati ta vare på dyrene og evner de ikke å kastrere så får de for svarte ta ansvar for livene de direkte har satt til livet.

Anonymous poster hash: 97b6f...5d5
Skrevet

Feilen er at de ikke har kastrert kattemora, det er det jeg blir forbanna på. Avlives dyrene humant, så ja, ok. Men ikke gang på gang på gang. 

Fatter ikke at ikke folk forstår det selv, at det er jævlig korttenkt å la katten produsere flere kull i året. Glad i katten sin my ass. Ikke faen om sånne folk bryr seg om dyra sine.

Skrevet

Er det greit å slå ihjel hundevalper?? Bare spør jeg siden noen lenger opp her mener det er ok å slå ihjel kattunger! For noen mennesker dere er ..

Til HI: NEI, det er IKKE greit å slå ihjel kattunger. Man skal avlive dyr på en mest mulig human måte.

Skrevet

Det er kun syke mennesker som sier sånt nå til dags. Evt. mennesker som bor i sin egen lille bobble langt ute på landet med fullstendig mangel på empati! 

Anonymous poster hash: e2987...87b
Skrevet

Helt forkastlig. man må sterlisere dem,eller gi dem p piller i alle fall, hvis de har så dårlig råd til og gå til dyrlegen, forferdelig at enkelte mennesker gjør slikt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...