Gå til innhold

Når slutter de å putte ting i munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 14 mnd gammel unge som putter alt i munnen. Småstein, alt hn finner.

Når slutter de med det?

Anonymous poster hash: b11eb...634

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 14 mnd sluttet vel for 4-5 mnd siden. Veldig deilig å kunne være ute å leke uten at alt går i munnen :)

Anonymous poster hash: 9ca0c...453

Skrevet

Min på 14 mnd sluttet vel for 4-5 mnd siden. Veldig deilig å kunne være ute å leke uten at alt går i munnen :)

Anonymous poster hash: 9ca0c...453

Hvordan lærer man dem det, da? Har i 8 mnd sagt "æsj", "nei", "ikke putte i munnen", men hn gjør det når ingen ser (når hn tror ingen ser).

Skrevet

*kikke bort på 5-åringen min som sitter med tuppen av fjernkontrollen inni munnen og 12-åringen som tygger på ene snoren på genseren* ...aldri? ;)

Anonymous poster hash: 8ffdc...cf9
Skrevet

Varierer. Her ble det bedre ved 14 mndrs alder, men har venner med barn i ulik aldere, som slutta med det i forskjellige aldere: to begynte aldri, en gjør det fremdeles og er nå 8 år (tar ALT i munnen, hår, lo og brødsmuler fra gulvet, småstein, sneiper, og allverdens med ting!). Men de fleste barna slutta med å putte ekle ting som sneiper, småstein og lo og slikt da de var 2-4 år. 

Anonymous poster hash: fe3bb...572
Skrevet

Litt før han ble 2 her. Min erfaring er at det ikke spiller noen rolle hva man sier eller hvor mye man prøver å lære dem til å ikke gjøre det, de slutter når de er ferdig og det ikke er interessant lenger. :P

Anonymous poster hash: 0b549...109
Skrevet

Min på 15 mnd er blitt betraktelig bedre de siste mnd, ihvertfall! Det går an å sette ham ned på bakken uten å frykte at alt går i munnen. Om han smaker, så spytter han det raskt ut igjen!

Fikk et tips av en venninne. I starfasen hvor man lar barnet være på bakken ute, så kan man gi barnet en smokk i starten. Det hadde hun gjort i begynnelsen, og hennes barn hadde aldri puttet mye i munnen da (må fjerne smokket ettehvert, selvsagt).

Anonymous poster hash: f18b9...d09
Skrevet

Har brukt smokk mye :) men hjelper ikke :(

Nå har hn kommet i en fase der smokken kun er akseptert i spesielle situasjoner som f.eks leggetid

Hi

Skrevet

Her har det blitt mye bedre den siste måneden. Min har vært helt ekstremt, absolutt alt har gått i munnen. 14 måneder forresten. Det ga seg av seg selv, han lærte vel at ikke alt smakte godt etterhvert :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...