Gå til innhold

skal de slutte å lage Simo-vogner? :-o

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en Simo-vogn til babyen i magen, og var innom en Babyshop-butikk i dag der de ikke hadde Simo. Damen i butikken sa at den hadde de sluttet å selge fordi Britax har kjøpt opp Brio (som eier Simo) og at Britax kom til å droppe Simo veldig snart :(

Stemmer det? Noen som vet noe om det? Er det i så fall dumt å kjøpe ny Simo nå og risikere å ikke få tak i reservedeler om jeg skulle trenge det seinere?

Håper noen vet, og håper de ikke slutter med Simo, det er jo kjempepopulære vogner i Norge!

Anonymous poster hash: 83312...f80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jeg da ikke skjønne at de skal. Tipper det bare er at den butikken ikke selger...

Anonymous poster hash: f0904...dc6

Skrevet

Noen som vet?

HI

Skrevet

Dytt

Skrevet

NEEEI! Det må dem ikke gjøre! :(

Men faktisk så forundrer det meg ikke. Simo er blitt stygge vogner etter Brio kjøpte dem opp for ett par år siden. 

Anonymous poster hash: 17e10...b41
Skrevet

Men faktisk så forundrer det meg ikke. Simo er blitt stygge vogner etter Brio kjøpte dem opp for ett par år siden.

Hvordan har de endret seg? Har Simo men den begynner jo å bli noen år..

Skrevet

Hvordan har de endret seg? Har Simo men den begynner jo å bli noen år..

http://www.simo.no/Prams.aspx

Anonymous poster hash: 0d130...706

Skrevet

Det er ganske mange år siden Simo og Brio Barnvagnar gikk sammen, skjedde i 2000 det.

I 2005 ble dette selskapet så kjøpt opp av Brio.

Simovognene har blitt endret med jevne mellomrom i alle år, både til det bedre og det verre, som med de felste barenvogner. Og den siste endringen av Simo skjedde vel i 2012?

Anonymous poster hash: 0d130...706

Skrevet

Jeg synes ærlig talt de nye er bedre enn de gamle. 2014-modellen (som jo er den jeg vil kjøpe) er like liten og fin som brio/emmaljunga, men mye bedre demping, og den ser finere ut og mer klassisk ut enn Brio :) Noe annet er at Simo er den eneste sommer vanntett uten regntrekk. Genialt!

Britax kjøpte Brio (og derfor også Simo) høsten 2013 visstnok.. Så der er jo ikke spesielt lenge siden. Damen i butikken sa at Britax kun ville fronte sine Brio- of Britax-vogner, og fase ut Simo.

Men jeg vet ikke om det er noe hun har bekreftet eller bare hennes spekulasjoner :(

HI

Skrevet

i 2012 fikk Simo et design som er veldig likt Brio sine vogner. Tidligere har du tydelig kunnet se stor forskjell, men det er mye likt nå. Så jeg forstår om de skal fase ut Simo, for den eneste store forskjellen er at Simo er vanntett, mens de andre er vannavstøtende. 

simo 2011

simovogn 2014

Jeg ser ihvertfall stor forskjell på vognene. Før hadde også simo søte mønster, forskjellige farger ol, men nå er dem så ensidig. 

Skrevet

i 2012 fikk Simo et design som er veldig likt Brio sine vogner. Tidligere har du tydelig kunnet se stor forskjell, men det er mye likt nå. Så jeg forstår om de skal fase ut Simo, for den eneste store forskjellen er at Simo er vanntett, mens de andre er vannavstøtende. simo 2011simovogn 2014 Jeg ser ihvertfall stor forskjell på vognene. Før hadde også simo søte mønster, forskjellige farger ol, men nå er dem så ensidig.  Anonymous poster hash: 17e10...b41

What? Jeg ser så og si ingen forskjell mellom 2011 og 2014 på de bildene... Dessuten føles Simo HELT annerledes enn Brio, førstnevnte har en utrolig demping, Brio føles mye stivere

Skrevet

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=51046776&searchclickthrough=true&searchQuery=simo

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=50709800&searchclickthrough=true&searchQuery=simo

Hmh, kanskje bare jeg som ser forskjell? Men jeg synes alt er ulikt, både understell, design og alt :P

Syntes også de føltes ganske like og trille, brio og den nyeste simovogna. Var stor forskjell på de gamle simovognene og brio, men det er mer utjevnet nå synes jeg. Simo er mye bedre og trille nå enn de var tidligere, men det er goså det eneste positive synes jeg. Men kan jo hende at jeg er så vant til de gamle vognene (2000-2011) at jeg merker mye større forskjell enn andre :P Jeg er gammel! :P

Skrevet

Jupp, Simo skal bort fra markedet, som det ble nevnt har Britax kjøpt opp Brio og nå driver de og faser ut Simo fra markedet. Foreløpig får man kjøpt kun kjøpt Simo duo og en av trillene ( husker ikke hvilken). Men etterhvert vil også disse forsvinne fra markedet. Dette var det vi fikk beskjed om hos en vognforhandlerene her i byen. Men hvor lenge de skal fortsette og selge Simo aner jeg ikke. Sikkert lurt og sjekke opp dette før dere kjøper ny vogn. Nettopp med tanke på reservedeler ol. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...