Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 Jepp, sånn kan det gå! Jeg er sjeleglad for at jeg ikke tok denne vaksinen! Var lenge i tvil da influensaen sto på som verst, men da professoren/legen jeg hadde i anatomi og sykdomslære frarådet oss det pga manglende forskning på vaksinen, så var valget enkelt! http://www.vg.no/forbruker/helse/svineinfluensa/skal-granske-narkolepsitilfeller-etter-svineinfluensavaksine/a/23278943/ Anonymous poster hash: 714b0...5d2
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #2 Skrevet 23. august 2014 Jepp, sånn kan det gå! Jeg er sjeleglad for at jeg ikke tok denne vaksinen! Var lenge i tvil da influensaen sto på som verst, men da professoren/legen jeg hadde i anatomi og sykdomslære frarådet oss det pga manglende forskning på vaksinen, så var valget enkelt! http://www.vg.no/forbruker/helse/svineinfluensa/skal-granske-narkolepsitilfeller-etter-svineinfluensavaksine/a/23278943/ Anonymous poster hash: 714b0...5d2 Samme her. En slektning som jobber med forskning frarådet alle slektninger å ta den. Han sa også at ingen i hans miljø ville ta den da det var uavklarte testsvar. Synes det er skremmende at myndighetene trosset disse som mente den var utrygg. Anonymous poster hash: 5901a...f93
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #3 Skrevet 23. august 2014 Kan bare si meg enig med dere. Tok heller ikke den vaksinen. Av tre grunner. Den ene var at det allerede før vaksineringen begynte her kom rapporter om at sykdommen ikke var så alvorlig som først antatt. Det andre var det at vaksinen ikke var utprøvd. Tredje fordi slike vaksiner har andre konserveringsstoffer enn de etablerte vaksinene. Anonymous poster hash: 23239...e60
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #4 Skrevet 23. august 2014 Helt enig! Ingen av oss fem tok den. Bør frarådet av legevennine. Massehysteri var det. Anonymous poster hash: 44da8...5e2
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #5 Skrevet 23. august 2014 Svineinfluensa og den påfølgende vaksinen bør gå ned i historien som en stor flause for myndighetene. Glad jeg ikke lot meg lure av massehysteriet. Anonymous poster hash: 6ce78...324
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #6 Skrevet 23. august 2014 Men jeg hadde dog muligens tatt den om jeg var gravid, da hadde barnet i magen kommet først! Vel, jeg er uansett glad for at jeg stod på mitt og lot være å vaksiner meg, selv som sykepleiersrudent i praksis! I familien var det en del som vaksinerte seg og de blir fortere syk nå enn det de var før de tok vaksinen, men om dette er ren tilfeldighet er vanskelig å si! Anonymous poster hash: 714b0...5d2
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #7 Skrevet 23. august 2014 Jeg er ikke glad for at jeg tok den. Jeg har blitt arbeidsufør med ME, og jeg tror det skyldes vaksinen som ble bensin på bålet. Ingen erstatning gis etter det jeg har skjønt. Kommer aldri til å ta en vaksine igjen. Kanskje jeg også nekter barna mine noen vaksiner også. Hvordan kan vi stole på myndighetene? Anonymous poster hash: 40114...7af
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #8 Skrevet 23. august 2014 Jeg var gravid og tok den. Jordmor anbefalte å ta den, legen sa jeg ikke trengte den. Fikk svineinfluensa en uke etter ca. Fikk da tamiflu. Jordmor mente at jeg hadde blitt sykere om jeg ikke tok vaksina, legen mente jeg fikk den pgav vaksina. Er det rart man blir forvirra og usikker som førstegangs gravid. Jobba i tillegg på sykehus da og alle ansatte ble oppfordret til å ta vaksina.. Har i dag en frisk gutt. Bank i bordet... Anonymous poster hash: 13e25...bcd
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #9 Skrevet 23. august 2014 Jeg er ikke glad for at jeg tok den. Jeg har blitt arbeidsufør med ME, og jeg tror det skyldes vaksinen som ble bensin på bålet. Ingen erstatning gis etter det jeg har skjønt. Kommer aldri til å ta en vaksine igjen. Kanskje jeg også nekter barna mine noen vaksiner også. Hvordan kan vi stole på myndighetene? Anonymous poster hash: 40114...7af Du bør i hvert fall melde det igjen, og også ev. søke om erstatning. Venter du så kan saken bli foreldet. Anonymous poster hash: 23239...e60
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #10 Skrevet 23. august 2014 Jeg er ikke glad for at jeg tok den. Jeg har blitt arbeidsufør med ME, og jeg tror det skyldes vaksinen som ble bensin på bålet. Ingen erstatning gis etter det jeg har skjønt. Kommer aldri til å ta en vaksine igjen. Kanskje jeg også nekter barna mine noen vaksiner også. Hvordan kan vi stole på myndighetene?Anonymous poster hash: 40114...7af Huff så leit å høre vel, disse barmevaksinene føler jeg er trygge å gi mine framtidige barn, men aldri i verden om jeg tar selv, eller gir mine barn en vaksine som ikke er ordentlig utprøvd og forsket på! Anonymous poster hash: 714b0...5d2
Elskerhøsten2014 Skrevet 23. august 2014 #11 Skrevet 23. august 2014 Vel det rammet kun et fåtall i forhold til de som tok sprøyten, jeg er VELDIG glad for jeg tok den
*Smiley* Skrevet 23. august 2014 #12 Skrevet 23. august 2014 Vi tok den og det har gått fint. Har person med meget dårlig immunforsvar i familien. Angrer ikke på at jeg tok den.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #13 Skrevet 23. august 2014 Vel det rammet kun et fåtall i forhold til de som tok sprøyten, jeg er VELDIG glad for jeg tok den Jeg også. Merkelig nok er det ingen som snakker om dette: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23323868 "There were 117,347 eligible pregnancies in Norway from 2009 through 2010. Fetal mortality was 4.9 deaths per 1000 births. During the pandemic, 54% of pregnant women in their second or third trimester were vaccinated. Vaccination during pregnancy substantially reduced the risk of an influenza diagnosis (adjusted hazard ratio, 0.30; 95% confidence interval [CI], 0.25 to 0.34). Among pregnant women with a clinical diagnosis of influenza, the risk of fetal death was increased (adjusted hazard ratio, 1.91; 95% CI, 1.07 to 3.41). The risk of fetal death was reduced with vaccination during pregnancy, although this reduction was not significant (adjusted hazard ratio, 0.88; 95% CI, 0.66 to 1.17)." "Pandemic influenza virus infection in pregnancy was associated with an increased risk of fetal death. Vaccination during pregnancy reduced the risk of an influenza diagnosis. Vaccination itself was not associated with increased fetal mortality and may have reduced the risk of influenza-related fetal death during the pandemic." Tall fra Norge. Publisert i New England Journal of Medicine. Anonymous poster hash: 3134c...dcb
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #14 Skrevet 23. august 2014 Jeg tok den ikke selv om jeg var gravid. Det var legen min som frarådet meg. Fikk svineinfluensaen og den var ikke noe værre enn en vanlig influensa, og i dag har jeg en frisk og fin 4,5 åring. Anonymous poster hash: d898e...bf3
Tabitha Skrevet 23. august 2014 #15 Skrevet 23. august 2014 "Vi har ikke nådd toppen ennå", står det. Var da en merkelig måte å uttrykke seg på.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #16 Skrevet 23. august 2014 Jeg lå hjemme med influensa når jeg egentlig skulle få vaksinen via jobben (helsepersonell), var hos legen og testet meg og det var ikke svineinfluensa. Si venninne fikk den og har kroniske smerter i armen, men kanskje de traff en nerve, ingen som vet. Er ingenting de kan gjøre med det enn sterke smertestillende. Anonymous poster hash: 53d74...055
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #17 Skrevet 23. august 2014 Teite vaksine! Anonymous poster hash: 714b0...5d2
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #18 Skrevet 23. august 2014 Jeg ble omtrent tvunget til å ta vaksinen da jeg var gravid, men jeg nektet. Ville ikke la barnet i magen bli utsatt for noe som hadde blitt testet så dårlig. Far til barnet fikk svineinfluensa, så både han og jeg fikk Tamiflu. Er veldig glad nå i ettertid at jeg ikke tok vaksinen! Anonymous poster hash: 05794...51c
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #19 Skrevet 23. august 2014 Jeg tok den (fordi jeg jobbet i helsevesenet på den tiden) og angrer som fy.. Har ikke blitt syk etter den, men er redd for plutselig å utvikle narkolepsi eller noe i den duren.. Er det mulig å bli syk 5 år etter en vaksine? Anonymous poster hash: b020e...cf1
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #20 Skrevet 23. august 2014 Jeg tok den (fordi jeg jobbet i helsevesenet på den tiden) og angrer som fy.. Har ikke blitt syk etter den, men er redd for plutselig å utvikle narkolepsi eller noe i den duren.. Er det mulig å bli syk 5 år etter en vaksine? Anonymous poster hash: b020e...cf1 Det tviler jeg på, men det vet jo man aldri. Anonymous poster hash: 714b0...5d2
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #21 Skrevet 23. august 2014 Vel det rammet kun et fåtall i forhold til de som tok sprøyten, jeg er VELDIG glad for jeg tok den Jeg også. Merkelig nok er det ingen som snakker om dette: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23323868 "There were 117,347 eligible pregnancies in Norway from 2009 through 2010. Fetal mortality was 4.9 deaths per 1000 births. During the pandemic, 54% of pregnant women in their second or third trimester were vaccinated. Vaccination during pregnancy substantially reduced the risk of an influenza diagnosis (adjusted hazard ratio, 0.30; 95% confidence interval [CI], 0.25 to 0.34). Among pregnant women with a clinical diagnosis of influenza, the risk of fetal death was increased (adjusted hazard ratio, 1.91; 95% CI, 1.07 to 3.41). The risk of fetal death was reduced with vaccination during pregnancy, although this reduction was not significant (adjusted hazard ratio, 0.88; 95% CI, 0.66 to 1.17)." "Pandemic influenza virus infection in pregnancy was associated with an increased risk of fetal death. Vaccination during pregnancy reduced the risk of an influenza diagnosis. Vaccination itself was not associated with increased fetal mortality and may have reduced the risk of influenza-related fetal death during the pandemic." Tall fra Norge. Publisert i New England Journal of Medicine. Anonymous poster hash: 3134c...dcb Jeg ser dere fortsetter å diskutere narkolepsi, men er det noen som har en kommentar til dette? Det er kanskje morsommere diskutere mulige bivirkninger enn å diskutere fordeler med vaksinen, som at det kan ha ført til færre tilfeller av intrauterin fosterdød? Og har vi helt glemt at det faktisk var en hel del helt friske, relativt unge mennesker som faktisk ble svært syke eller døde av influensa, noe som ellers sjelden skjer med "vanlig" influensa? Anonymous poster hash: 3134c...dcb
Cat_Woman Skrevet 23. august 2014 #22 Skrevet 23. august 2014 Vel det rammet kun et fåtall i forhold til de som tok sprøyten, jeg er VELDIG glad for jeg tok den Jeg også. Merkelig nok er det ingen som snakker om dette: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23323868 "There were 117,347 eligible pregnancies in Norway from 2009 through 2010. Fetal mortality was 4.9 deaths per 1000 births. During the pandemic, 54% of pregnant women in their second or third trimester were vaccinated. Vaccination during pregnancy substantially reduced the risk of an influenza diagnosis (adjusted hazard ratio, 0.30; 95% confidence interval [CI], 0.25 to 0.34). Among pregnant women with a clinical diagnosis of influenza, the risk of fetal death was increased (adjusted hazard ratio, 1.91; 95% CI, 1.07 to 3.41). The risk of fetal death was reduced with vaccination during pregnancy, although this reduction was not significant (adjusted hazard ratio, 0.88; 95% CI, 0.66 to 1.17)." "Pandemic influenza virus infection in pregnancy was associated with an increased risk of fetal death. Vaccination during pregnancy reduced the risk of an influenza diagnosis. Vaccination itself was not associated with increased fetal mortality and may have reduced the risk of influenza-related fetal death during the pandemic." Tall fra Norge. Publisert i New England Journal of Medicine. Anonymous poster hash: 3134c...dcb Jeg ser dere fortsetter å diskutere narkolepsi, men er det noen som har en kommentar til dette? Det er kanskje morsommere diskutere mulige bivirkninger enn å diskutere fordeler med vaksinen, som at det kan ha ført til færre tilfeller av intrauterin fosterdød? Og har vi helt glemt at det faktisk var en hel del helt friske, relativt unge mennesker som faktisk ble svært syke eller døde av influensa, noe som ellers sjelden skjer med "vanlig" influensa? Anonymous poster hash: 3134c...dcb Støtter denne. Jeg er glad jeg tok vaksinen. Har ingen kilde i farta, men jeg leste også at svineinfluensaen var den mest alvorlige epidemien siden spanskesyken dersom man regner på tapte leveår (og ikke antall dødsfall totalt), nettopp fordi det var de unge som ble syke og døde.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #23 Skrevet 28. august 2014 Det er vel pga. dette at alle gravide i influensasesongen blir nå rådet til å vaksinere seg. Men det er kjekkere å sitte å være etterpåklok, selv om sanheten var at egentlig var de like egoistiske som alle andre som lurer seg unna vaksineprogrammet. Anonymous poster hash: 6831e...ff9
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #24 Skrevet 28. august 2014 Vel det rammet kun et fåtall i forhold til de som tok sprøyten, jeg er VELDIG glad for jeg tok den Jeg også. Merkelig nok er det ingen som snakker om dette: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23323868 "There were 117,347 eligible pregnancies in Norway from 2009 through 2010. Fetal mortality was 4.9 deaths per 1000 births. During the pandemic, 54% of pregnant women in their second or third trimester were vaccinated. Vaccination during pregnancy substantially reduced the risk of an influenza diagnosis (adjusted hazard ratio, 0.30; 95% confidence interval [CI], 0.25 to 0.34). Among pregnant women with a clinical diagnosis of influenza, the risk of fetal death was increased (adjusted hazard ratio, 1.91; 95% CI, 1.07 to 3.41). The risk of fetal death was reduced with vaccination during pregnancy, although this reduction was not significant (adjusted hazard ratio, 0.88; 95% CI, 0.66 to 1.17)." "Pandemic influenza virus infection in pregnancy was associated with an increased risk of fetal death. Vaccination during pregnancy reduced the risk of an influenza diagnosis. Vaccination itself was not associated with increased fetal mortality and may have reduced the risk of influenza-related fetal death during the pandemic." Tall fra Norge. Publisert i New England Journal of Medicine. Anonymous poster hash: 3134c...dcb Jeg ser dere fortsetter å diskutere narkolepsi, men er det noen som har en kommentar til dette? Det er kanskje morsommere diskutere mulige bivirkninger enn å diskutere fordeler med vaksinen, som at det kan ha ført til færre tilfeller av intrauterin fosterdød? Og har vi helt glemt at det faktisk var en hel del helt friske, relativt unge mennesker som faktisk ble svært syke eller døde av influensa, noe som ellers sjelden skjer med "vanlig" influensa? Anonymous poster hash: 3134c...dcb Intrauterin fosterdød er en tragedie for de som rammes av det. Jeg liker ikke sammenligne, men jeg mener at det er verre at så mange barn og voksne har fått ødelagt livene sine av denne vaksinen. Samfunnsøkonomisk er det trolig også langt mer kostbart med alle tilfellene av narkolepsi og ME som er kommet i etterkant. Før svineinfluensaen var kommet til landet og før Norge satte i gang massevaksineringen var det allerede kommet rapporter om at svineinfluensaen ikke var så alvorlig som først antatt - selv om ja, den tok noen flere unge liv enn vanlig influensa. Gjennom media så kunne man lese om noen tilfeller av unge som dessverre døde, og det ble sagt at disse ikke var i risikosone. Jeg er uenig i at de ikke var i risikosone. I samme reportasjer stod det nemlig også om hvordan livene til disse hadde vært siste tiden før de ble syk. Den ene hadde jobbet ekstremt mye over tid og blitt veldig sliten og dro deretter rett til syden hvor personen hadde heisatur med venner med mye drikking og rangling. Denne personens immunforsvar var svekket før denne turen pga ekstremt mye jobbing over tid som hadde gjort personen veldig sliten. Masse alkohol og rangling et par uker svekket immunforsvaret ytterligere. Når denne personen da fikk svineinfluensa så ble det for mye for immunforsvaret. Da er det ikke nødvendigvis at det er svineinfluensaen som var så spesiell. Denne typen influensa hadde ikke forekommet på svært mange år, så den typen virus var ukjent for mange unge. Normalt så greier de fleste likevel å bekjempe den, men når man er svekket er det ikke alle som vil greie det, dessverre. Anonymous poster hash: 23239...e60
A_87 Skrevet 28. august 2014 #25 Skrevet 28. august 2014 I den tiden det var dette "massehysteriet" jobbet jeg som helsesekretær på et legesenter. Vi alle ble oppfordret til å ta den, men for meg var det aldri aktuelt. Jeg var den eneste ansatte som ikke tok vaksina og jeg følte meg uglesett. Fikk også kommentarer som "Du må nok ta den du også". Jeg visste allerede da at jeg tok det rette valget, for jeg luktet på lang avstand at dette var massehysteri. Dessuten var jeg aldri redd for å få svineinfluensa, fikk det heller ikke, var frisk hele tida. Er sjeleglad over at jeg valgte å ikke ta den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå