Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 Jeg er lærer og må etterhvert fortelle 7åringene i klassen at jeg skal ha et barn til. Jeg VET med 100% sannsynlighet at jeg kommer til å få spørsmål fra noen elever om hvordan man blir gravid med baby i magen og her kjenner jeg at jeg kvier meg sånn!!! Enkelte av barna er fra strengt religiøse hjem, så jeg kjenner at det føles litt kleint ut å skulle snakke om tiss i tiss til disse barna og jeg synes det er litt ekkelt å forklare dette for dem..Samtidig vet jeg på at dette jo er en heeeelt naturlig og normal ting og at jeg som lærer har en opplysningsplikt ovenfor elevene mine. Hva ville dere gjort? Er det evt. andre skole/bhg-ansatte er med tips om denne litt kleine praten??? Anonymous poster hash: d42be...28f
våken_om_natta Skrevet 23. august 2014 #2 Skrevet 23. august 2014 Mine eldste er 5 og 8 år. De har ganske bra innsikt i hvordan dette foregår. Ikke spør meg hvor de har det fra. Da de spurte, da jeg var gravid tredje gang, spurte jeg hva de trodde selv. Fikk en ganske bra beskrivelse, og trengte bare å rette på noen småting. Så det er sikkert en eller annen i klassen som kan gjøre det for deg! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå