Gå til innhold

Hvordan forteller dere om "blomsten og bien??"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lærer og må etterhvert fortelle 7åringene i klassen at jeg skal ha et barn til. Jeg VET med 100% sannsynlighet at jeg kommer til å få spørsmål fra noen elever om hvordan man blir gravid med baby i magen og her kjenner jeg at jeg kvier meg sånn!!! Enkelte av barna er fra strengt religiøse hjem, så jeg kjenner at det føles litt kleint ut å skulle snakke om tiss i tiss til disse barna og jeg synes det er litt ekkelt å forklare dette for dem..Samtidig vet jeg på at dette jo er en heeeelt naturlig og normal ting og at jeg som lærer har en opplysningsplikt ovenfor elevene mine.

Hva ville dere gjort? Er det evt. andre skole/bhg-ansatte er med tips om denne litt klekke praten???:)

Anonymous poster hash: d42be...28f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du fortelle alt sammen på en gang da?

Her var eldste barnet 6 år da jeg fikk nr tre og han lurte selvfølgelig på hvordan babyen kunne komme inn i magen, jeg sa bare at damer har små frø inni magen som kan vokse til en baby. Han stilte ikke flere spørsmål enn det.

Da han var 7,5 år fikk vi nr fire og da spurte han hvor mange frø damer hadde i magen og om det bare kunne komme flere og flere babyer hele tiden ;)

Anonymous poster hash: f78f5...35d
Skrevet

Egenlig syns jeg det er noe foreldrene bør prate om vel så mye skolen. Ungene her har spurt mye om hvor ungene kom ut av og da fortalte jeg om babyhullet.

Når eldste til slutt spurte om hvordan babyer ble til sa jeg bare at da måtte mannens tiss i babyhullet. Ikke tiss i tiss. det er jo feil!

Hører av 8 åringen at det er mange på hennes alder som sier tiss-i-tiss, men hvorfor ikke si det som det er da? minstemann på 4 gjentar spørsmålet endel, fordi han har sett verdens beste sfo og at der blir de voksne så flaue. Jeg sa det samme til han. 

Det viktigste er å trene mentalt i hodet slik at man ikke blir flau.  Ellers ville jeg snakket med andre lærere på skolen om du syns det er vanskelig.

Anonymous poster hash: dccbe...317
Skrevet

Egenlig syns jeg det er noe foreldrene bør prate om vel så mye skolen. Ungene her har spurt mye om hvor ungene kom ut av og da fortalte jeg om babyhullet.

Når eldste til slutt spurte om hvordan babyer ble til sa jeg bare at da måtte mannens tiss i babyhullet. Ikke tiss i tiss. det er jo feil!

Hører av 8 åringen at det er mange på hennes alder som sier tiss-i-tiss, men hvorfor ikke si det som det er da? minstemann på 4 gjentar spørsmålet endel, fordi han har sett verdens beste sfo og at der blir de voksne så flaue. Jeg sa det samme til han.

Det viktigste er å trene mentalt i hodet slik at man ikke blir flau. Ellers ville jeg snakket med andre lærere på skolen om du syns det er vanskelig.

Babyhullet?

Anonymous poster hash: a72f4...3ba

Skrevet

Finnes mange barnebøker om tema

Anonymous poster hash: fbca6...923

Skrevet

Det viktigste er å trene mentalt i hodet slik at man ikke blir flau. Ellers ville jeg snakket med andre lærere på skolen om du syns det er vanskelig.

Babyhullet?

Anonymous poster hash: a72f4...3ba

Jeg brukte også det ordet til ungene mine, når de lurte på hvor babyen kom ut sa jeg at damer har et hull mellom tissen og rumpa som babyen kommer ut av, babyhullet.

Anonymous poster hash: f78f5...35d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...