Gå til innhold

Noen som har gått på kortison?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt syk og må gå på en kraftig dose med kortison (prednisolon) i noen måneder. Jeg lurer på om noen andre her har erfaring med det, da tenker jeg hvaslags bivirkninger dere fikk og hvordan dere taklet det? :) Jeg har fått kviser og høyt blodtrykk/puls og sult/kvalme. Enn så lenge har jeg ikke hatt vektøkning, er det noe man merker umiddelbart eller kan det komme om noen uker? (Håper jeg slipper akkurat den bivirkningen, siden den har ikke meldt seg ennå!)

Anonymous poster hash: 77f19...4e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen personlige erfaringer med bivirkninger av prednisolon, men vil bare minne deg på at om du skulle oppleve bivirkninger som er vanskelig å leve med, må du ikke trappe ned i dose uten å ha konsultert med lege. Det er veldig farlig å gå fra høy dose kortison, til lav dose eller ingen på kort tid. Dette vet du helt sikkert, men jeg skriver det likevel slik at andre også kan se det.

God bedring :)

Anonymous poster hash: 34e48...b60

Skrevet

Takk! :)

Ble faktisk trappet ned veldig raskt (av legene) og ble overlykkelig (mtp mindre bivirkninger) men de hadde jo vært altfor kjappe på avtrekkeren og jeg ble satt opp straks igjen når spesialisten kom tilbake fra ferie.. Så nå går jeg på en høy dose igjen og venter på at bivirkningene slår inn for fullt igjen - gruer meg..! :(

Skrevet

Du får trøste deg med at du forhåpentligvis blir fort frisk da ;)

Anonymous poster hash: 34e48...b60

Skrevet

Ja, takk! Har fått påvist en autoimmune sykdom og siden jeg i utgangspunktet reagerte veldig godt på kortisonen, håper jeg at behandlingen vil få gode langvarige resultater :) Sykdom er noe herk! Men på den annen side har jeg følt at kroppen har vært litt "off" i mange år nå, så det føles nesten litt godt også å få bekreftet at det har kanskje ikke bare vært i hodet mitt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...