Gå til innhold

Medicus. Noen overvektige som har..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært hos Medicus?

Nevnte de overvekten? Var de nedlatende?

Jeg skal dit, men vil ikke høre om overvekten min.

Den er jeg fullstendig klar over selv, og trenger ingen kommentarer på den.

Er tøft nok likevell.

Så har dere erfaring?

Anonymous poster hash: d8730...854

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring derfra, men det sier seg selv at dersom det er snakk om betydelig overvekt både bør og må det tas tak i. Selv gikk jeg ned 50 kg før behandlingen tok til. Med godt resultat, på flere enn én måte. Å ikke ville forholde seg til overvekt/undervekt i en fertilitetsbehandling blirhhelt feil, da det spiller så stor rolle både i forhold til risiko men ikke minst resultat.

Anonymous poster hash: 54f74...760

Skrevet

Takk for svar, men nå spurte jeg spesifikt om Medicus, og ingenting om synsing eller andre plasser.

Så håper noen med erfaring fra Medicus kan svare.

Skrevet

Takk for svar, men nå spurte jeg spesifikt om Medicus, og ingenting om synsing eller andre plasser.

Nå er medicus et ganske stort sted og leger er jo individer med egne tanker og meninger. Grunnen til at du skal til medicus har og en del å si. Skal du ta celler av livmoren sier de nok ikke noe. Skal du til assistert befruktning har jo faktisk overvekt betydning.

Anonymous poster hash: aa2c1...bac

Skrevet

Nå er medicus et ganske stort sted og leger er jo individer med egne tanker og meninger. Grunnen til at du skal til medicus har og en del å si. Skal du ta celler av livmoren sier de nok ikke noe. Skal du til assistert befruktning har jo faktisk overvekt betydning.

Anonymous poster hash: aa2c1...bac

Skal dit pga vi sliter med å få barn nr 3. De 2 andre ble jeg gravid raskt.

Har regelmessig syklus, og jeg tror selv at jeg må få litt ekstra progestesteron pga kort tid mellom eggløsning og mens.

Skal på time neste uke.

Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hvorfor ikke ta tak i overvekta før du får tredje barn? Du kommer ikke ut av vektdepresjonen ved å få enda et barn!

Anonymous poster hash: 2d371...a6c

Skrevet

Hvorfor ikke ta tak i overvekta før du får tredje barn? Du kommer ikke ut av vektdepresjonen ved å få enda et barn!

Vekta fikser jeg etter jeg forhåpentligvis får mitt tredje barn.

Bruker ikke å legge på meg så mye i svangerskapet. Og min biologiske klokke tikker for høyt til at jeg vil vente.

En sak har mange sider. Og det er grunnet til at jeg ikke har gått ned nå.

Men jeg spurte om erfaring fra Medicus, og da et det det jeg vil ha svar på.

Hi

Skrevet

Bruker ikke å legge på meg så mye i svangerskapet. Og min biologiske klokke tikker for høyt til at jeg vil vente.

Hi

Herregud så krass du er.

Fåtallet som gidder å svare når du er sånn.

Synes du er totalt uansvarlig at du ikke en gang gidder å høre om overvekt når du løper en stor risiko for både deg og barnet.

Private klinikker har også en øvre grense på BMI, men den er høyere der enn i det offentlige. Hva den er vet jeg ikke da det ikke var relevant for meg. Hvis din BMI er rundt der er du nødt å forholde deg til den.

Ellers kan jeg jo bare si at du får finne ut selv. Beklager, men blir så provosert av folk som ber om råd som er så krasse tilbake. Hvorfor skal jeg gidde å gi deg innspill når du bare kommer til å finne noe å kjefte på?!

Anonymous poster hash: cc951...bd6

Skrevet

Jeg oppsøkte medicus for å få hjelp til å bli gravid. Veide da nesten 90kg. Jeg måtte gå ned til 80kg før jeg gikk hjelp av femar/pergo.  Jeg har PCOS, og han mente at det kom til å gjøre prosessen mye enklere om jeg gikk ned i vekt. 

Hva er din BMI på?

Anonymous poster hash: 36a19...4ab
Skrevet

Hi

Herregud så krass du er.

Fåtallet som gidder å svare når du er sånn.

Synes du er totalt uansvarlig at du ikke en gang gidder å høre om overvekt når du løper en stor risiko for både deg og barnet.

Private klinikker har også en øvre grense på BMI, men den er høyere der enn i det offentlige. Hva den er vet jeg ikke da det ikke var relevant for meg. Hvis din BMI er rundt der er du nødt å forholde deg til den.

Ellers kan jeg jo bare si at du får finne ut selv. Beklager, men blir så provosert av folk som ber om råd som er så krasse tilbake. Hvorfor skal jeg gidde å gi deg innspill når du bare kommer til å finne noe å kjefte på?!

Anonymous poster hash: cc951...bd6

Krass???

Jeg spurte et spørsmål om erfaring fra Medicus. Det sto til og med i overskrifta. Og da ønsker jeg ikke å få svada svar om at jeg bør gå ned i vekt osv osv..

Hvis du spør om hvilket syltetøy som er best av nora eller lerum, så er du vel ikke intr i å få høre at makrell i tomat er sunnere og bedre pålegg?

Så jeg føler meg absolutt ikke krass.

Skrevet

Jeg oppsøkte medicus for å få hjelp til å bli gravid. Veide da nesten 90kg. Jeg måtte gå ned til 80kg før jeg gikk hjelp av femar/pergo. Jeg har PCOS, og han mente at det kom til å gjøre prosessen mye enklere om jeg gikk ned i vekt.

Hva er din BMI på?

Takk for svar. :)

Min bmi er på 36. Jeg har ikke pcos. Så nlir spennende om det er moe hjelp å få.

Skrevet

Jeg oppsøkte medicus for å få hjelp til å bli gravid. Veide da nesten 90kg. Jeg måtte gå ned til 80kg før jeg gikk hjelp av femar/pergo. Jeg har PCOS, og han mente at det kom til å gjøre prosessen mye enklere om jeg gikk ned i vekt.

Hva er din BMI på?

Min bmi er på 36. Jeg har ikke pcos. Så nlir spennende om det er moe hjelp å få.

Medicus opererer med en øvre grense på 35. Man kan ta kontakt med høyere BMI, men da vil man i første omgang bli tilbudt kostveiledning, og råd for vektnedgang før man evt vurderes til assistert befruktning. Du får si hva du vil, og sammenligne med syltetøy og makrell i tomat, men dette dreier seg tross alt om noe annet enn smak på pålegg. Har selv en baby i magen som er lagt i et reagensglass, kunne ikke falt meg inn å kalle min tidligere overvekt min egen sak som ingen hadde noe med å gjøre. Det handler om å ha litt innsikt, den overvekten som i dag er ditt problem er i morgen dine barns (enten de forblir to, eller fler). 

Skrevet

Gjør noe med overvekten før svangerskap. Og skader ikke å jobbe litt med personligheten din også. Tenk å sammenligne pålegg med overvekt/svangerskap

Anonymous poster hash: 8a43a...68d

Skrevet

Hva er din BMI på?

Medicus opererer med en øvre grense på 35. Man kan ta kontakt med høyere BMI, men da vil man i første omgang bli tilbudt kostveiledning, og råd for vektnedgang før man evt vurderes til assistert befruktning. Du får si hva du vil, og sammenligne med syltetøy og makrell i tomat, men dette dreier seg tross alt om noe annet enn smak på pålegg. Har selv en baby i magen som er lagt i et reagensglass, kunne ikke falt meg inn å kalle min tidligere overvekt min egen sak som ingen hadde noe med å gjøre. Det handler om å ha litt innsikt, den overvekten som i dag er ditt problem er i morgen dine barns (enten de forblir to, eller fler).

Takk for svar.

Overvekten har jeg prøvd å gjort noe med i mange år, men den er der fordi. Er ganske sprek, drar på fjellturer og er aktiv, men kiloene sitter der.

Så etter 15 års kamp, så tenker jeg på det jeg har vært lit motstander av, nemmelig opr. ( privat )

Men vil ta den etter et forhåpentligvis snarlig svangerskap.

Skrevet

Gjør noe med overvekten før svangerskap. Og skader ikke å jobbe litt med personligheten din også. Tenk å sammenligne pålegg med overvekt/svangerskap

Anonymous poster hash: 8a43a...68d

Blir egentlig ikke sjokkert over hvilke forvridde svar en får her inne, men blir det likevell. Er det virkelig mulig???

Jeg har ingen problemer med min personlighet. Ikke oppegående folk jeg kjenner heller. Det er vel heller du som må prøve å forstå det du leser før du kommer med frekke og muggne kommentarer.

Skrevet

Jeg fikk hjelp på Medicus. Hadde da en bmi på ca 34. Ble aldrig sagt noe om vekten min. Fikk bare god hjelp :) har pcos, så jeg gikk på femar, ovitrelle og progesteron gele. Er du henvis eller bestilt time selv? Det har ned hvilken lege du skal til :)

Skrevet

Er du sikker på at du ikke har pcos? Det gjør det vanskeligere å gå ned i vekt med det.

Uansett så får du svar på det neste uke :)

Skrevet

Poenget er vel at man føler at du ikke er interessert i å gå ned! Du vet jo like godt som alle andre at overvekt gjør graviditet vanskelig, det er jeg 100% sikker på.

Har du sett "My 600 lb life" på TLC? Det er sjokkerende. Man ser jo hvordan de overvektige ikke klarer å stoppe å dytte i seg usunn mat. Det er helt klart psykisk og de vil ikke ta tak i det. Var en horribel episode i går kveld.. Kostholdsdamen var tydeligvis helt idiot i hennes øyne "bullshit" sa hun.. Selv om hun helt sikkert vet hun snakker sant.. Og feitere ble hun..

Det ligger en episode på youtube, Melissa story, det er vel den beste suksesshistorien til nå..

Så forsiden i norsk ukeblad i går, 5-2 kuren, 4 kg ned på to uker. Ta en mnd med den og kom under 35 i bmi. Da begrenser du faren for redsel for pekefinger på medicus, ellers må du jo akseptere at du får pekefinger. Du vil jo ha i pose og sekk..

Skrevet

Det er jo blitt mer og mer fokus på overvekt i svangerskapet, fordi det gir en økt _risiko_ for barnet på lik linje som røyking og alkohol, så kan være de nevner det. Om de nevner det på en nedlatende måte vil jo være avhengig av hvilken person du treffer på, og hvordan du velger å tolke det de eventuelt sier. 

Overvekt kan jo gjøre det vanskeligere å bli gravid, så det er jo uansett relevant for problemstillingen!

Men håper du treffer på noen som gjør dette til en fin opplevelse for deg, uavhengig av hva dere diskuterer :)

Anonymous poster hash: 2193e...674
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg ble møtt med omsorg og hjelp. Alle mine prøver var fine. Alt lå til rette for graviditet. Ingen nevnte min overvekt.

Fikk resept på ovitrelle og lutinus som jeg skal prøve på neste syklus for å booste eggløsning og progesteron for å øke sjansen for at egget fester seg.

Var ingenting å grue seg for:)

Tvi tvi :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...