Gå til innhold

Anngående kjernetid i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 3 år som trives godt i barnehagen men tror han syns at det blir lange dager,for så fort jeg kommer inn døren så løper han fort til meg å sier at han vil hjem.

Veldig koselig at han er så glad for å se meg men at han vil hjem med en gang er uvant å tror kanskje han syns det er lange dager.

For når han jobbet på småbarnavdelingen så hentet jeg han gjerne halv ett etterso barnehagen sa at jeg ikke trengte å tenke på kjernetiden.

Nå er han begynt på storavdeling å der har de snakket om at kjernetiden er til 14.30.

Jeg leverer han klokken 7 i barnehagen å flere dager er jeg ferdig klokken ti på skolen.

Da hadde det vært greit å hente halv 12.30-13.00,for syns det er lang nok dag med tanke på at han har vært der siden 7.

Men er det sånn at de ansatte i barnehagen blir sur visst jeg henter sønnen min før halv 3,noeen dager i uken?

Når jeg betaler en fulltidsplass så jeg at jeg bør få hente sønnen min når jeg vil så jeg kan få litt ekstra tid med han.

Blir lange nok dager de to dagene jeg må levere han 7 i barnehagen å ikke får hentet han før 15.00,så hadde vært greit om jeg de andre tre dagene kunne hentet han tidlig.

Anonymous poster hash: 7b3e1...6db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gor nok fint, når de ikke er på tur. Det er bedre enn å komme etter kjernetiden syns jeg.

Anonymous poster hash: a5766...bf8

Skrevet

oi ser innlegget mangler en del tekst.

Det skulle stå at når jeg hentet han tidlig på småbarnsavdelingen så var han ikke ivrig på å gå,å da ville han gjerne være der lengre,noe jeg tok som ett godt tegn.

Derfor jeg nå reagerer på at han vil gå hjem med en gang jeg kommer.

Blir nok litt lange dager når jeg ikke kan hente han før halv 3

Skrevet

Hent når du vil! Skjønner ikke helt problemet....?

Skrevet

Kjære vene... er bare å hente gutten din når det passer deg. Skulle likt og sett den som hadde sagt noe til meg om det. Jeg jobber turnus, gutten på 3 har 80 % plass. Leverer han som regel til frokost 8.30 og henter når jeg vil. Jeg pleier å si fra hvis jeg skal hente han tidlig, med tanke på om de skal på tur osv. Ingen har noe med når du henter ditt barn.

Anonymous poster hash: eab5f...041

Skrevet

Hva med å fortelle de voksne på avdelingen akkurat det du skrev nå? Det må da være greit å hente barnet sitt når man vil...?

Anonymous poster hash: f16df...155

Skrevet

At kjernetiden er til 14.30 kanskje?

Dermed er det mange barnehager som ikke vil bli forstyrret med henting av barn før kjernetiden er over,som da altså er 14.30 i vår barnehage.

Når han begynte så spurte jeg hva kjernetiden i barnehagen var å tenkte da egentlig på hvor sent jeg kunne levere han om morgenen,å da svarte hun også at kjernetiden er fra 09,30-14.30

Skrevet

Kjære vene... er bare å hente gutten din når det passer deg. Skulle likt og sett den som hadde sagt noe til meg om det. Jeg jobber turnus, gutten på 3 har 80 % plass. Leverer han som regel til frokost 8.30 og henter når jeg vil. Jeg pleier å si fra hvis jeg skal hente han tidlig, med tanke på om de skal på tur osv. Ingen har noe med når du henter ditt barn.

Anonymous poster hash: eab5f...041

Her går de bare på tur en dag i uken så akkurat det er ikke noe problem :)

Når jeg vet de går på tur så kan jeg jo bare enten hente senare den dagen eller høre når ca de er tilbake :)

Skrevet

At kjernetiden er til 14.30 kanskje?Dermed er det mange barnehager som ikke vil bli forstyrret med henting av barn før kjernetiden er over,som da altså er 14.30 i vår barnehage. Når han begynte så spurte jeg hva kjernetiden i barnehagen var å tenkte da egentlig på hvor sent jeg kunne levere han om morgenen,å da svarte hun også at kjernetiden er fra 09,30-14.30  Anonymous poster hash: 7b3e1...6db

Men kjære vene; jeg henter og leverer mitt barn når det passer meg. Jeg betaler tross alt for en tjeneste. Det er sikkert ikke værre enn å gi beskjed til de ansatte at for oss så passer det best å gjøre det sånn. Kan ikke forestille meg at de skal være kranglete på det. Om de er på tur eller har spesielle arrangementer så er det anneledes selvfølgelig, da ville jeg tilpasset meg så barnet ikke går glipp av noe.

Skrevet

Ja han skal selvsagt ikke gå glipp av turer eller andre arrangement,men det er uansett så sjeldent at det neppe blir ett tema engang.

Skrevet

At kjernetiden er til 14.30 kanskje?Dermed er det mange barnehager som ikke vil bli forstyrret med henting av barn før kjernetiden er over,som da altså er 14.30 i vår barnehage. Når han begynte så spurte jeg hva kjernetiden i barnehagen var å tenkte da egentlig på hvor sent jeg kunne levere han om morgenen,å da svarte hun også at kjernetiden er fra 09,30-14.30  Anonymous poster hash: 7b3e1...6db

Men kjære vene; jeg henter og leverer mitt barn når det passer meg. Jeg betaler tross alt for en tjeneste. Det er sikkert ikke værre enn å gi beskjed til de ansatte at for oss så passer det best å gjøre det sånn. Kan ikke forestille meg at de skal være kranglete på det. Om de er på tur eller har spesielle arrangementer så er det anneledes selvfølgelig, da ville jeg tilpasset meg så barnet ikke går glipp av noe.

Det kan være veldig forstyrrende med foreldre som henter midt i et måltid, bursdagsfeiring, samlingsstund eller aktivitet. Ikke sikkert det gjør noe for det barnet som blir hentet, men kan være veldig forstyrrende for de andre barna. Det er sikkert greit av og til, men jeg synes ikke man bør hente før kjernetiden for ofte hos de store.

I barnehagen min er de på småbarnsavdelingen ikke strenge på kjernetiden på ettermiddage. Men på storbarnsavdelingen er de mye strengere. for det er veldig forstyrrende når flere barn blir hentet midt i opplegg.

Anonymous poster hash: 09139...345

Skrevet

Akkurat det kan være svært forstyrrende. Barnehagen skal altså tilpasse seg DEG.... Hva med å tenke på at barnehagen faktisk har opplegg for ungene, skal ha mulighet til spontane opplevelser og turer osv uten å måtte tenke på at de skal vente på DEG slik at du får levert akkurat når du vil?

I fjor oppdaget noen foreldre til sin store forskrekkelse at avdelingen vår ikke var tilstede når de kom og leverte. Vi var nemlig på tur :) Foreldrene fikk da muligheten til å levere ungene der vi var (i skogen) eller ta med barna hjem igjen.......

Anonymous poster hash: dea07...1a9

Skrevet

Barnehagen vår sier at vi kan hente når vi vil (bare de ikke er på tur) fordi det er vårt barn og vi bestemmer. Vi kan levere når vi vil og men ikke på turdager da de drar i 10-tiden. Er vårt barn så hvorfor skal andre bestemme? Barnehage er ikke obligatorisk som skolen er. Klart å være der i bare en time eller to blir feil. Men sånn som du HI beskriver ser jeg ingen problem med. Jobber og i barnehage selv og vi er like greie, foreldrene bestemmer over sine barn, ikke vi.

Anonymous poster hash: 2a274...2b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...