Gå til innhold

hvor lang tid tok det fra igangsettelse til barnet var ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For deg?

Jeg skal settes i gang imorgen, en uke før termin. Tredjemann, de to andre har kommet av seg selv til termin.

Syns "alle" bruker flere dager, men de sa på sykehuset at det gjerne kunne gå fort også. Mormunnen var lang og lukket idag da jeg ble strippet.

Anonymous poster hash: 7364b...2e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 2-3 cm åpning og var moden da jeg ble satt igang 17 dager før termin.

Fikk først riestimulerende drypp på formiddagen, men babyen reagerte negativt på det så de tok det vekk igjen. De klarte å ta vannet i 12-tiden og da fikk jeg uregelmessige og ikke særlig smertefulle rier. Klokken 17 hadde jeg 5 cm åpning og ble igjen satt på riestimulerende drypp, fikk ganske høy dose med en gang for de var litt bekymret for barnet og ville ha henne ut så fort som mulig. Klokken 20.30 var hun født.

Anonymous poster hash: f4b6e...8e3
Skrevet

Jeg ble satt i gang siden riene lot vente på seg. Vannet var gått, men jeg fikk ingen rier.

Jeg husker ikke nøyaktig, ikke mer enn 4 timer. Jeg husker mest den siste timen med intense rier.

Anonymous poster hash: 68741...1dc
Skrevet

Tok 16 timer fra modningspillen ble satt til babyen var ute.

Var i fødsel i de siste 8 timene.

Anonymous poster hash: 5708c...57e
Skrevet

Første gang to døgn

Andre gang tre døgn

Nå var jeg ikke fødeklar eller nær termin da, men ungene måtte ut og de ville prøve igansettelse. Det funka dårlig.

Anonymous poster hash: 7d147...0f5
Skrevet

Første gang to døgn

Andre gang tre døgn

Nå var jeg ikke fødeklar eller nær termin da, men ungene måtte ut og de ville prøve igansettelse. Det funka dårlig.

Og endte med ks begge ganger

Skrevet

Begynte med ballong på mandag. Torsdag morgen var han ute, etter 5 modningstabletter. Vanvittig slitsomt å ha maserier i nesten 4 døgn...

Anonymous poster hash: ca878...a2e

Skrevet

De satt inn ballong på meg tirsdag klokken 12. 

den satt i ett døgn, da tok de den ut og hadde 4 cm åpning. da tok de vannet. da begynte også riene etterhvert. kl. 23 på onsdag var han født.

så det tok et og et halvt døgn. 

da uten noen modningspiller eller riestimulerende drypp :) 

Skrevet

Med første hadde jeg vannavgang en uke over termin.

Overhode ikke moden og livmortappen var 5 cm lang. Jada!

Lå tre døgn i fødsel før det endte i kastastrofesnitt.

Med nr. 2 hadde jeg planlagt keisersnitt på grunnlag av første fødsel.

Anonymous poster hash: 62861...338
Skrevet

Ble satt igang lørdag morgen med førstemann og han kom ut kl 6 mandag morgen. Andremann ble jeg satt igang torsdag morgen og hun kom ut kl 8 fredag morgen. Begge gangene var jeg umoden og livmorhalsen lang.

Skrevet

Ble satt i gang med nr tre 10 dager over termin. Hadde 3 cm åpning, ikke helt avflatet mormunn. De begynte å "jobbe med saken" rundt ti på formiddagen med to piller i sjeden. Fikk etterhvert lav dose drypp og babyen bli født 00.32. Vannet gikk når jeg hadde 4 cm og da tok det bare 1,5 time så var barnet født. Letteste fødselen jeg har hatt! ! Lykke til!

Skrevet

satt inn ballong kanskje rundt 13-14 tiden, satt inne et par timer bare. Hvordan husker dere klokkelsett fra hele fødselen? :P ungen kom ut 03,07 på natten ihvertfall

Anonymous poster hash: 6d1d6...07c
Skrevet

Ble sattt igang med modningsgele kl 7. Fikk rier kl 14 og babyen var ute kl 3. Så nesten et døgn

Anonymous poster hash: fbca8...9e8

Skrevet

Fikk ballongkater og beskjed om at jeg var veldig umoden og det kunne ta en tre-fire døgn før det ble baby. Reine begynte nesten umiddelbart, og jeg fødte fire timer etterpå. Fikk forklart at det var høyst unormalt, men at det var heldig for meg :) to uker før termin.

Anonymous poster hash: 90426...76c

Skrevet

Takk for mange svar! Satser på at jeg er en av de heldige hvor det går kjapt :-) har brukt to og fire timer på de andre to, så har erfaring med det.

Hi

Anonymous poster hash: 7364b...2e7

Skrevet

Var helt umoden i uke 36. Først satt de inn ballongkateter, fikk maserier, men det hadde ingen effekt så det ble tatt ut dagen etter. Da satt de inn en modningspiller kl. 12, deretter en kl. 17, så startet riene og klokken 24 kom barnet.

Skrevet

Var helt umoden i uke 36. Først satt de inn ballongkateter, fikk maserier, men det hadde ingen effekt så det ble tatt ut dagen etter. Da satt de inn en modningspiller kl. 12, deretter en kl. 17, så startet riene og klokken 24 kom barnet.

Skrevet

Hvorfor blir dere satt i gang før termin???

Anonymous poster hash: ffdce...e60

Skrevet

Begynte med tabletter ca kl. 12 på dagen, fikk noen flere ut over dagen. Jeg var godt klar med 3-4 cm åpning. Ting lot vente på seg, fikk litt smålige murringer ut over kvelden. Siste undersøkelse kl 21.30 og fikk beskjed om at de kom til å ta vannet dagen etter om det ikke skjedde noe i løpet av natta.  

Akkurat kl. 23.00 gikk vannet med et pang og riene stormet over meg. Etter konstante rier i to og en halv time var ungen ute. 

Var en kjempefin fødse for megl :)

Masse lykke til! 

Anonymous poster hash: 7f73a...34f
Skrevet

Hvorfor blir dere satt i gang før termin??? Anonymous poster hash: ffdce...e60

Jeg ble satt igang pga morkakesvikt, liten baby (naturlig konsekvens pga morkaka, altså dysmatur baby) og jeg hadde veldig lavt blodtrykk.

Skrevet

For meg gikk det vel 5- 6 timer fra jeg fikk stikkpille til babyen var ute - 1 time fra de tok vannet. Så for meg gikk det veldig fort.

Der var flere som hadde ventet i noen dager, så det er greit å være forberedt på begge deler:)

Anonymous poster hash: 2f2d5...6ab

Skrevet

Ble satt i gang 12 timer etter vannavgang. 10 dager før termin. Hadde 2 cm åpning.

Fikk drypp kl. 13, baby var ute 16:30 :-)

Anonymous poster hash: 680f6...ab1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...