Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #1 Skrevet 22. august 2014 Min går nå i andre klasse, og har i år begynt på SFO. Mat er ink. I prisen, men det serveres utelukkende spagetti og kjøttdeig med ketchup, pasta med pølse og ketchup, toro tomatsuppe, og SVELER eller vafler.... Dette er menyen som går igjen uke etter uke etter uke... Er det virkelig slik det er? Jeg er på ingen måte hysterisk ang mat, men jeg liker ikke at ungene spiser søppelmat hver eneste dag! De andre foreldrene er også oppgitt, men har visstnok tatt det opp før uten at noe har skjedd. Hva kan man egentlig gjøte? Hva får deres barn servert på SFO? Anonymous poster hash: 22ecd...903
Honningmelon Skrevet 22. august 2014 #2 Skrevet 22. august 2014 Nå går ikke mine barn på SFO lenger, men maten her har vært bra. Ja, det har vært tomatsuppe og pasta, mendet er også ting som salat, bakt potet, grønnsaksuppe, lapskaus osv. De har fått mye skryt for maten.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #3 Skrevet 22. august 2014 Ingen ting, de må ha med matpakke til alle måltider:/ Anonymous poster hash: d1165...c45
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #4 Skrevet 22. august 2014 På "vår" sfo ser menyen slik ut: Corn flakes med melk og sukker. Skikkelig næringsrikt og sunt. Not. Min får mat med hjemmeifra, etter eget ønske. Anonymous poster hash: 2b435...e47
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #5 Skrevet 22. august 2014 Der hvor jeg jobbet var det stortsett brødskiver eller yoghurt med havregryn. En gang i blant posesuppe, pølser eller fiskekaker. Jeg hadde ikke noe innflytelse på maten. Anonymous poster hash: 940b8...b65
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #6 Skrevet 22. august 2014 Ikke bra, hadde gått videre med det. Da kan de heller spise brødmat. Anonymous poster hash: d98dc...b4c
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #7 Skrevet 22. august 2014 Vær glad de får mat. Hos oss får de ingenting og må ta med matpakke hjemmefra. Anonymous poster hash: 73e07...a04
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 22. august 2014 #8 Skrevet 22. august 2014 her serverer de spagetti/makaroni med ketchup eller dressing! eller first price brød med first price pålegg jeg betaler 170 kr i mnd i matpenger.. tenk hvor mange barn som går på sfo, og tenk 170 kr per barn... da skulle man tro de fikk til litt bedre mat enn dette?
pusseluskan Skrevet 22. august 2014 #9 Skrevet 22. august 2014 Ta det opp i FAU, uakseptabelt å fore barna med slik søppel!
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 22. august 2014 #10 Skrevet 22. august 2014 Vær glad de får mat. Hos oss får de ingenting og må ta med matpakke hjemmefra. Anonymous poster hash: 73e07...a04 jeg ville heller sendt med matpakke hver dag og sørget for at barnet mitt får i seg sunn mat, eneste grunnen til at jeg ikke gjør det er at da ville han vært den eneste som ikke spiste sfo mat!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #11 Skrevet 22. august 2014 Vær glad de får mat. Hos oss får de ingenting og må ta med matpakke hjemmefra. Anonymous poster hash: 73e07...a04 Jeg tar gladelig med en ekstra matpakke pr dag slik at barnet mitt slipper å spise den skiten de serverer på sfo. Null problem altså. Anonymous poster hash: 2b435...e47
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #12 Skrevet 22. august 2014 Jepp. Ikke videre imponert over barnehagene i kommunen her heller.. Får fiskekaker i pitabrød, tomatsuppe fra toro, ferdige fiskegratenger osv. Ikke det mest usunne altså, men slettes ikke sunt heller. Jeg hater virkelig Toro-mat, salt og ekkelt! Heldigvis baker de rundstykker selv her i barnehagen Anonymous poster hash: 8e0d4...047
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #13 Skrevet 22. august 2014 På "vår" sfo ser menyen slik ut: Corn flakes med melk og sukker. Skikkelig næringsrikt og sunt. Not. Min får mat med hjemmeifra, etter eget ønske. Anonymous poster hash: 2b435...e47 heh.. skulle akkrat til å skrive det selv. Her får de kun mat på Fredager. Da tenkte jeg at ok, men da lager de kanskje litt ut av "fredagskosen" Etter en uke i 1.klasse er vi ganske skuffa. I dag kom guttungen hjem og fortalte at de hadde fått Cornflakes med melk og sukker på. Dette betaler vi nesten 3000 for pr mnd. Null mat, null pedagogisk tilbud. kun en oppbevaringsplass noen timer om dag. Vi skal øve øve øve,så kan han begynne å gå hjem til neste år forhåpentlig vis. Anonymous poster hash: e9915...08b
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #14 Skrevet 22. august 2014 På vår Sfo har de en dag med gryn (havrepuff, havregryn osv.) uten sukker, men de kan få syltetøy på. På gryn-dagen får de også en yoghurt. En dag med suppe (tomatsuppe, grønnsakssuppe osv.) Resten av dagene er det brødmat. Da kan de velge mellom brød og div knekkebrød. Det står mye pålegg (kaviar, leverpostei, makrell i tomat, ost, syltetøy, skinke, fårpølse, salami, mår, fiskepudding, agurk, paprika osv.) på bordet. Barna smører maten selv. De har også ofte frukt eller grønnsaker. Vi er fornøyde:-) Anonymous poster hash: 0eaf6...adb
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #15 Skrevet 22. august 2014 Ingen mat her. Vi betaler 50 kr i kostpenger, det går visst til litt frukt, vafler eller pølse med brød en og annen fredag. Anonymous poster hash: f6b52...c77
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 22. august 2014 #16 Skrevet 22. august 2014 Dere som er missfornøyd med maten, hvilken kommune bor dere i?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #17 Skrevet 22. august 2014 Dere som er missfornøyd med maten, hvilken kommune bor dere i? Eidsvoll.. Anonymous poster hash: 2b435...e47
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #18 Skrevet 22. august 2014 Dere som er missfornøyd med maten, hvilken kommune bor dere i? cornflakes med melk og sukker... Rana Kommune.. Anonymous poster hash: e9915...08b
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #19 Skrevet 22. august 2014 For å være helt ærlig så skjønner jeg meg ikke på dette at det skal serveres usunn varmmat. Et problem blir ofte at barna spiser seg så mette på søppelmat at de ikke orker middag når de kommer hjem. Heller bedre at de bruker penger på brød, skikkelig pålegg og frukt. Her går fortsatt guttungen i bhg og her er det ikke varmmat. Men i bhg han gikk i tidligere så ble det server varmmat til ettermiddagsmaten kl 15 (for det meste sunn mat som ble laget fra bunnen av i bhg), men problemet var at jeg ikke fikk han til å spise middag sammen med meg. Anonymous poster hash: 61a25...121
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #20 Skrevet 22. august 2014 Kjenner jeg er glad for at de ikke serverer mat på SFO når jeg hører dette. Foretrekker å lage matpakke og ha kontroll over hva barnet mitt spiser da. Anonymous poster hash: 42c0d...a2c
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #21 Skrevet 22. august 2014 Vi fikk helt ypperlig mat på SFO, og den var alltid hjemmelaget. Da vi lagde mat i bhg var det litt mer ferdigretter, men alltid tilsatt grønnsaker i f.eks blomkålsuppe. Brødet var alltid bra og med ordentlig pålegg. Bærum/Oslo kommune Anonymous poster hash: ddfb3...e4a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #22 Skrevet 22. august 2014 I bhg ble det varme måltidet servert kl 11 Anonymous poster hash: ddfb3...e4a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #23 Skrevet 22. august 2014 Her er det ikke matservering på sfo så barna spiser det som kommer hjemmefra. Det er en sjelden gang at de lager mat for kos og da er det gjerne vafler, pannekaker, boller, kake men det er snakk om en gang annen hver mnd eller noe slikt så det er ikke akkurat noe problem. Hvis de serverer så dårlig mat er det ikke mulig at foreldrene i flertall kan bestemme at matservering kan avsluttes og heller sende med matpakker en å betale for mat man ikke ønsker barna skal spise? Anonymous poster hash: bb603...29e
MammantilNurket Skrevet 22. august 2014 #24 Skrevet 22. august 2014 (endret) Jobbet på SFO for mange år siden. Ungene fikk varm mat en gang i uken; tomatsuppe (Toro), fiskepinner og potetmos, pølser ... altså søppelmat. Vi skulle imidlertid fôre over 200 barn med én "vanlig" stekeovnen, et knøttlite kjøkken og et latterlig budsjett. Endret 22. august 2014 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #25 Skrevet 22. august 2014 På vår sfo får de havregrøt til frokost, de som ikke vil ha det, kan ha med egen matpakke. Etter skolen får de brødmat med ok pålegg fire dager i uka og på fredagene får de varmmat. De eneste gangene jeg hører noe om hva de har fått, så er det makaroni med ketsjup, men det er heldigvis ikke så ofte. De får andre ting også, men har en gutt som det er helt håpløst å få til å fortelle noe... De får også frukt helt på slutten av dagen. Anonymous poster hash: b6754...d0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå