Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #1 Skrevet 22. august 2014 Når jeg kom for å hente i dag gikk jeg rett på min sønn og en annen gutt som sloss. Eller - mitt barn lå underst og gråt og slåsskampen var slutt. Jeg spurte hva som skjedde, og mitt barn gråt og sa at "Tomas" slo han i ansiktet. "Thomas" sa at mitt barn hadde slått han mange ganger også. (Guttene er egentlig gode venner og har kjent hverandre i mange år). Jeg ble ganske irritert, mest fordi det ikke fantes voksne ute (alle 10 ansatte var inne), og fordi det er så unødvendig av gutta å lekeslåss, for det ender bare slik. Sa ikke så mye til noen av dem og gikk inn for å finne sekk og slik, og samtidig tenke ut hva jeg skulle si/gjøre med det ettersom jeg ikke så hva som skjedde. Inne kom en assistent (i 50 åra) bort for å si hadet til barnet mitt. Hun så at han smågråt, og trøstet han veldig. Spurte hva som hadde skjedd, og mitt barn svarte at "Thomas" hadde slått. Hun ropte da inn Thomas og skjelte han ut etter noter.... Skikkelig kjeft fikk han... mens mitt stod der og så litt fornøyd ut. Til slutt slapp jeg til og sa at jeg tvilte på at det ikke kun var Thomas, og spurte mitt barn hva han hadde gjort. Han innrømte da at han hadde slått og sånn han også. Mitt barn fikk nesten ikke noe kjeft.... Guttene sa unnskyld til hverandre og skværet opp, men jeg så jo at Tomas var ganske lei seg og jeg synes assistenten gikk fryktelig hardt ut mot han!! Synes synd på Thomas altså... Og har litt dårlig samvittighet nå for at jeg ikke gjorde ting annerledes.... men det kom rett og slett så uventet på meg. Hva tenker dere? Lurer på om jeg skal ringe foreldrene til Tomas etterpå og forklare situasjonen, og kanskje si at de kan si til Thomas at jeg ikke er sur på han og at det var mitt barns feil også.... er det en god ide? Anonymous poster hash: e8d93...e5d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #2 Skrevet 22. august 2014 Hadde satt pris på det som foreldre ja:) Anonymous poster hash: 276fb...c1c
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #3 Skrevet 22. august 2014 Jeg synes hele greia er en filleting. Gutter slåss og noen tar skylda, sånn er livet. Kjipt for Tomas der og da, men ingen skade skjedd. Anonymous poster hash: 4a333...2de
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #4 Skrevet 22. august 2014 Glemte å si at jeg selvsagt snakket med barnet mitt om dette når vi kom hjem, og han fikk klar beskjed om at han hadde like mye skyld, og at det ikke er greit å slåss. Så han fikk kjeft han også, men bare av meg.... HI Anonymous poster hash: e8d93...e5d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #5 Skrevet 22. august 2014 Synes det er en fin gest å ringe foreldrene til Thomas. For alt vi vet "får han alltid" kjeften mens andre slipper unna. Det er selvfølgelig ikke sikkert, men synes jo det er litt spesielt at det blir kjeftet så voldsomt mot et barn og ikke det andre. Sa hun noe til Thomas ift hvor sterkt hun hadde reagert? Grunnen til at jeg nevner dette med den som "alltid får kjeft" er at jeg jobbet i en bhg hvor vi hadde en "ramp" som alltid var i konflikter med de andre barna, og han var den som alltid fikk kjeft. Tenkte ikke noe over dette, for han var jo alltid i konflikter, så ikke rart at de andre barna ble lei av han. Dette var helt til jeg var inne med en av de yngste i bhn en 2åring som skulle sove på lekerommet. Det var noe voldsomt rabalder og da jeg kom inn pekte han på det som hadde rast ned og sa at X hadde gjort det. X var ikke i bhg den dagen! Etter det begynte jeg å tenke meg litt mer om da de andre barna kom rennede og sa at X hadde gjort sånn og sånn. Tok de med inn til X og spurte hva som hadde skjedd, og spurte også barna som beskyldt X for å ha gjort sånn og sånn, hva de hadde gjort. Det viste seg i 9 av 10 tilfeller så hadde de gjort noe som var minst like ille om ikke verre, mot X før X hadde tatt igjen. Etter dette ble det mindre knuffing, og vi fikk en blidere og tryggere X i bhg. Men det var tilfeldigheter som gjorde at jeg begynte å tenke meg om, hadde ikke denne lille gutten beskyldt X den dagen så hadde jeg sikkert fortsatt å gi X kjeft, enda det ikke nødvendigvis var han som startet ting, bare forsvarte seg. Synes det er bra du reagerer jeg, og jeg håper at SFO'dama også tenker seg om en gang eller to, selv om hun kanskje ikke gjør noe med det.. Anonymous poster hash: 3cb8f...047
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #6 Skrevet 22. august 2014 Jeg hadde ringt foreldrene til Tomas,slik at de også kan ha en god samtale med sin sønn og at sønnen ikke får hele skylda for noe som var begges skyld. Hadde gjort det samme om det var mitt barn og hadde satt veldig pris på det om jeg var mora til Tomas Anonymous poster hash: af77b...f8f
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #7 Skrevet 22. august 2014 Hvorfor i alle dager kjefter sfodama i alles påhør? Man tar barn til side og snakker med dem med mindre det er akutt fare for liv og helse! Anonymous poster hash: 1f653...878
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #8 Skrevet 22. august 2014 Reagerer mer på at du finner barnet ditt i slosskamp, og går din vei for å finne sekk fremfor å finne løsningen. Samtidig blir du irritert på at de voksne ikke var tilstede. Ser du poenget mitt? Anonymous poster hash: a819f...3b4
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #9 Skrevet 22. august 2014 Reagerer mer på at du finner barnet ditt i slosskamp, og går din vei for å finne sekk fremfor å finne løsningen. Samtidig blir du irritert på at de voksne ikke var tilstede. Ser du poenget mitt? Anonymous poster hash: a819f...3b4 Hun tok jo med seg barnet inn! " Inne kom en assistent for å si hadet..." Selvfølgelig kan hun bli irritert for at igjen ansatte var der, hun betaler da for å ha barnet der unde tilsyn. Lurer på hva poenget ditt var? Det du åpenbart syns var så åpenbart?;-) Anonymous poster hash: 965c7...471
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #10 Skrevet 22. august 2014 Reagerer mer på at du finner barnet ditt i slosskamp, og går din vei for å finne sekk fremfor å finne løsningen. Samtidig blir du irritert på at de voksne ikke var tilstede. Ser du poenget mitt? Anonymous poster hash: a819f...3b4 Jeg stoppet selvfølgelig slåsskampen, spurte begge barna hva som hadde skjedd, begge barna skylte på hverandre - jeg tok med mitt barn for å hente sekk og tenke 2 sekunder på hva jeg skulle gjøre siden jeg ikke visste hva som egentlig hadde skjedd og fordi jeg var såpass irritert på både guttene og personalet som ikke følger med at jeg tenkte det var greit å tenke før jeg handlet. Så nei, jeg ser ikke poenget ditt.... HI Anonymous poster hash: e8d93...e5d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #11 Skrevet 22. august 2014 HI her... Da har jeg snakket med pappaen til "thomas". Forklarte situasjonen og at jeg syntes det var litt vel strengt mot thomas, og at jeg syntes synd på han. Sa at jeg også snakket med mitt barn om det. Fortalte at det var begges skyld og at mitt barn er helt enig i at han var med like mye. Sa at jeg syntes assistenten gikk frem litt feil, og at jeg håpet han kunne snakke med thomas og fortelle at jeg ikke er sur på han og at det ikke bare var hans feil. Faren ble glad for at jeg sa fra. Han syntes også det var rart av assistenten å gå frem slik, og han vet jo at de gutta av og til "tar litt av" sammen. At det ofte går begge veier, og at det går like fort over som det starter. Vi avtalte at Thomas skal bli med oss hjem til uka:) Var deilig å si fra egentlig... Følte det var riktig ovenfor thomas. HI Anonymous poster hash: e8d93...e5d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #12 Skrevet 22. august 2014 Klarte ikke konsentrere meg om denne historien jeg, hang meg bare opp i at du sa "Thomas" og "Tomas" om hverandre.. Anonymous poster hash: fa9c5...233
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #13 Skrevet 22. august 2014 Klarte ikke konsentrere meg om denne historien jeg, hang meg bare opp i at du sa "Thomas" og "Tomas" om hverandre.. Anonymous poster hash: fa9c5...233 Huff, ble det for komplisert for deg? Anonymous poster hash: 92b59...ec2
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #14 Skrevet 22. august 2014 HI; tusen takk for at du bryr deg om andres barn!!! :-) Jeg hadde satt svær stor pris på om det var meg du ringte til. Supert at du tok deg tid! Og JA, assistenten gikk helt feil frem! Misliker svært dårlig kjefting. Hva med å snakke om det? Anonymous poster hash: 7a762...261
Mamsenoglillegutt Skrevet 22. august 2014 #15 Skrevet 22. august 2014 Kjempebra, HI!!! Skulle vært flere foreldre som deg :-) Hadde gjort det samme!
Måbaresi... Skrevet 22. august 2014 #16 Skrevet 22. august 2014 Når jeg kom for å hente i dag gikk jeg rett på min sønn og en annen gutt som sloss. Eller - mitt barn lå underst og gråt og slåsskampen var slutt. Jeg spurte hva som skjedde, og mitt barn gråt og sa at "Tomas" slo han i ansiktet. "Thomas" sa at mitt barn hadde slått han mange ganger også. (Guttene er egentlig gode venner og har kjent hverandre i mange år). Jeg ble ganske irritert, mest fordi det ikke fantes voksne ute (alle 10 ansatte var inne), og fordi det er så unødvendig av gutta å lekeslåss, for det ender bare slik. Sa ikke så mye til noen av dem og gikk inn for å finne sekk og slik, og samtidig tenke ut hva jeg skulle si/gjøre med det ettersom jeg ikke så hva som skjedde. Inne kom en assistent (i 50 åra) bort for å si hadet til barnet mitt. Hun så at han smågråt, og trøstet han veldig. Spurte hva som hadde skjedd, og mitt barn svarte at "Thomas" hadde slått. Hun ropte da inn Thomas og skjelte han ut etter noter.... Skikkelig kjeft fikk han... mens mitt stod der og så litt fornøyd ut. Til slutt slapp jeg til og sa at jeg tvilte på at det ikke kun var Thomas, og spurte mitt barn hva han hadde gjort. Han innrømte da at han hadde slått og sånn han også. Mitt barn fikk nesten ikke noe kjeft.... Guttene sa unnskyld til hverandre og skværet opp, men jeg så jo at Tomas var ganske lei seg og jeg synes assistenten gikk fryktelig hardt ut mot han!! Synes synd på Thomas altså... Og har litt dårlig samvittighet nå for at jeg ikke gjorde ting annerledes.... men det kom rett og slett så uventet på meg. Hva tenker dere? Lurer på om jeg skal ringe foreldrene til Tomas etterpå og forklare situasjonen, og kanskje si at de kan si til Thomas at jeg ikke er sur på han og at det var mitt barns feil også.... er det en god ide? Anonymous poster hash: e8d93...e5d God idé
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå