Gå til innhold

Når man har 100% plass i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir det da, med at man må bruke minst 40%? Hvis jeg leverer ungen 09 og henter 14-15 hver dag, så bruker jeg nok ikke sant? Eller MÅ det være noen hele dager (07:30-16-17)? Jeg har mulighet til korte dager, så ønsker å ha det.. Flere i samme båt?

Tar også en dag hjemme midt i uka.

Anonymous poster hash: 769b2...027

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bestemmer du helt selv. Men de dagene du skal bruke bhg må barnet være der i kjernetiden.

Anonymous poster hash: 25ac0...f66

Skrevet

Hva er kjernetiden? :)

Skrevet

Er det et krav i barnehagen deres? De fleste barnehager har ingen statutt om hvor mye man må bruke en barnehageplass.

Anonymous poster hash: 94971...b0b
Skrevet

Det med kjernetid varierer også fra barnehage til barnehage. Mange har ikke noe krav om at barnet må komme før eller hentes etter en viss tid. Noen har det.

Kjernetid er oftest ca 9.30-10 til 14-14.30. Det er opp til barnehagen å definere.

Anonymous poster hash: 94971...b0b
Skrevet

Har ein 100% plass vi brukar null. Så lenge vi betalar er plassen vår.

Skrevet

Ja, man må bruke minst 40%. Husker ikke hvor jeg leste det. Men de sier vel ifra dersom jeg gjør noe galt? :)

Første ungen, første bhgerfaring... Tror barnet (14 mnd) setter pris på å være med meg noen timer før leggetid.

Skrevet

Du bestemmer helt over plassen og hvor mye du vill bruke den, men de fleste bhg ser helst at barn er der fra ca 09.30 til 14.30 ( kjernetid)

Skrevet

Aha. Vel, tenker å hente ungen straks, da har hn vært der i 6 timer, det får vel holde.

Skrevet

Du bestemmer helt over plassen og hvor mye du vill bruke den, men de fleste bhg ser helst at barn er der fra ca 09.30 til 14.30 ( kjernetid)

Så de vil helst ikke at vi skal hente barnet før 14-14.30?

Jeg har flere dager kort dag der jeg slutter 10 å kunne vært greit å hente 13-13.30 da.

Han begynner 7 så han har jo vært der en god del timer allerede da.

Anonymous poster hash: 19062...144

Skrevet

Hva er kjernetiden? :)

Hos oss er det fra 9.30-14 :)

Anonymous poster hash: 25ac0...f66

Skrevet

Ja, man må bruke minst 40%. Husker ikke hvor jeg leste det. Men de sier vel ifra dersom jeg gjør noe galt? :)

Første ungen, første bhgerfaring... Tror barnet (14 mnd) setter pris på å være med meg noen timer før leggetid.

du må spørre barnehagen ikke oss. Dette er ikke universelt for alle barnehager i Norge.

Anonymous poster hash: b9f8b...2f5

Skrevet

Sikker på det ikke går på antall dager da, og ikke timer? Altså at barnet må være der 40% av dagene, men at det ikke spiller noen rolle hvor lange dagene er? Høres litt rart ut om de skulle sitte og telle timer alle barna er i bhg...

Anonymous poster hash: b89ff...137
Skrevet

really???

Aldri hørt om en barnehage som har vedtaktsfestet hvor mye av plassen man må bruke.....

Mange barnehager opererer dog med kjernetid, f.eks mellom 09:30 og 14. Det er fordi man ønkser mest mulig fokus på barna i denne perioden, mulighet til å gå på turer, og helt ikke vil forstyrres for mye av hentinger og leveringer.

Er det dager du ikke skal bruke, sier du selvfølgelig fra om dette på forhånd slik at de ikke venter barnet den dagen.

Anonymous poster hash: 3deae...4cf
Skrevet

Aldri hørt om. Kan vel ta så mye fri man vil. Man sender ikke barna i bhg. For deres skyld. Kan fint hente og levere utenom kjernetid, men da må man spørre om det passer !!!

Anonymous poster hash: 7c3c0...af5

Skrevet

Så lenge det ikke påvirker barnet sosialt og tilknytningsmessig at han/hun er der lite, så tror jeg det er litt opp til deg selv. Det beste er å snakke med bhg din :) Hvis barnet ditt sliter med å komme inn i lek så er det f.eks lurt å levere til frokost og ikke når leken har etablert seg. Det er også forstyrrende hvis barn kommer midt i en aktivitet/måltid. Her leverer jeg ungene til frokost 08.30. Henter minste på 12 mnd når han våkner ca 13.30. Da får største på 4 år mulighet til å være med oss men som regel velger han å bli lengre ;) For minste som begynte for 2 uker siden er det en perfekt dag; spise frokost, leke litt, ut en tur i sandkassa/tur, spise lunsj og sove 1,5 time. Han er strålende fornøyd og har ikke grått en eneste gang i bhg på 2 uker :)

Skrevet

Så de vil helst ikke at vi skal hente barnet før 14-14.30?

Jeg har flere dager kort dag der jeg slutter 10 å kunne vært greit å hente 13-13.30 da.

Han begynner 7 så han har jo vært der en god del timer allerede da.

Anonymous poster hash: 19062...144

Selvfølgelig kan du hente når du vill, men som en annen har skrevet så er ljernetiden der for en grunn slik at de kan gjøre ting som turer etc uten og tenke på at barn blir levert eller hentet midt i turen!

Men når du vet du er ferdig på jobb kl 13.00 så si du kommer og henter tidlig i dag så vet de det og er de ikke i bhg pga tur så får du vite det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...