Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #1 Skrevet 22. august 2014 Kjøpte en 2002 modell Nissan i januar i år. Jeg spurte bileier om de kunne gjennomføre en for tidlig EU-kontroll (Den skal egentlig nå i august) som en forsikring for meg før jeg kjøpte den. Dette gjorde de, og bilen gikk igjennom med 0 feil. Jeg fikk papirene på dette også. Har hatt bilen på rodinær EU-kontroll idag, og feilene er som følger: -Slakk i hånbrekk, må byttes (aner ikke hva som må bytte, kan null om bil) -Bytte bærearm foran (Aner ikke vha det heller er) -Fjerne solfilm på rutene foran på bilen (Ante ikke vi hadde det en gang) -Forhjulene er ulike Ok, så da tenker jeg at jeg synes det er rart at de ikke oppdagat slakket i håndbrekket og solfilmen da de så på den i januar, for det har vært der siden vi kjøpte bilen. Jeg har bare gått ut i fra at det måtte strammes, men har ikke gjort det enda da jeg alltid parkerer i gir. Bærearm? Greit nok, ingen anelse hva det er. Men at hjulene foran er forskjellige, da har jo selger gitt oss feil hjul da? Dette er det samme verkstedet som de forrige eierne var med bilen, burde jeg be dem ta en titt på den forrige EU-kontrollen og stille spørsmål ved manglene som åpenbart var der for 8 mnd siden, men som de tydeligvis overså? Føler meg litt lurt jeg... Anonymous poster hash: 9fe95...a50
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #2 Skrevet 22. august 2014 Hvorfor ny eu kontroll nå? Anonymous poster hash: e5e7a...ab1
valkyrien Skrevet 22. august 2014 #3 Skrevet 22. august 2014 Tja, håndbrekkwiren kan ha blitt så mye dårligere på 8 mnd. Og noe kan ha skjedd med bærearmen, det er som slitedel å regne. Men solfilm og hjul er merkelig... Ville nok tatt en prat med verkstedet, for det høres ut som om den forrige som kontrollerte har vært relativt slepphendt.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #4 Skrevet 25. august 2014 Var ikke en EU kontroll som sådan, men en kontroll før salg av bil for å sjekke at det ikke var noen større feil. Har nå fått regninga på rep som vil bli 9600,- for bytte av begge bærearmene og alt som følger med. 2600,- per bærearm. Så inkludert hjul og stramming av brekk så blir det vel en 12-13000 kr... Dette var en liten smell kan man si, men hva kan man gjøre, får bare reparere.... Anonymous poster hash: 9fe95...a50
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #5 Skrevet 25. august 2014 Ville nok hørt med de ang den forrige kontrollen, men slitedelene (håndbrekk og bærearmer) kan ha kommet i ettertid. Når det gjeld hjul og solfilm så er det ikke store feil, så om forrige sjekk var for å finne store feil så kan det være de ikke regnet det som "store feil" og at bilenvar ellers ok Hadde det vert en eu kontroll så hadde de nok kanskje nevnt det da det er krav for å få den godkjent, men dog ikke noe stort og kostbart. Spørst liksom litt hva de sjekket da og nå. Anonymous poster hash: fe827...3d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå