Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #1 Skrevet 22. august 2014 Av erfaring vet jeg at det er mange som tror det er tigging straks noen forteller litt rundt det med dårlig råd, så vil bare poengtere at dette definitivt ikke dreier seg om det...jeg trenger bare å pøse ut litt frustrasjon og fortvilelse. Vi har hatt dårlig råd i flere år pga utdannelse osv. Klart det er noe vi selv valgte, og var klar over at ville bli tøft økonomisk. Rett etter avsluttet utdannelse blir jeg syk, og går sykemeldt i et år. Jeg går til behandling på sykehuset, og får vite at jeg blir friskmeldt to måneder etter sykemeldingsperioden opphører. Jeg får beskjed av NAV om at jeg må søke om aap i de to månedene fra maksdato på sykepenger til jeg er frisk. Søker i god tid og leverer inn alt jeg skal av vedlegg. Jeg ringer inn til NAV da jeg begynner å savne utbetaling og vedtak. Og får vite at de ikke har registrert søknaden min..den har forsvunnet! Får beskjed om å levere inn ny søknad, og at det da er nye to mnd behandlingstid :-( Jeg ringer NAV omtrent ned for å få hjelp litt raskere og får til slutt tak i ei koselig dame som sier hun ser det har vært mye rot med min sak og at hun skal sende en hastemelding til min saksbehandler. Nå er det straks to måneder siden jeg fikk penger sist, og når jeg går omtrent rett fra studenttilværelse til sykemelding er det dessverre ikke så masse oppsparte midler. Den siste måneden har vært knallhard, så skuffer skap og fryser begynner å bli helt tom. Samme med konto. Jeg har tatt ut kjøpsutbytte på coop og trumf. Lagt alle ting jeg kan til salgs. Virkelig vridd hjernen for å få nok til mat. Bilen får jeg uansett ikke brukt nå, for bensin har jeg ikke penger til. Så i går la jeg bilen ut til salgs. Pcen har jeg solgt ( jeg skriver fra tlf nå) Nå holder jeg rett og slett på å gå tom for ideer. Hadde ikke søknaden min blitt rotet bort hadde jeg ikke vært i denne knipa, men det blir overhodet ikke tatt på alvor hos NAV. :-( Jeg har hatt dårlig råd før, men aldri så ekstremt som dette. Nå har jeg 40 kr igjen, skapene tomme og har ingen peiling på når aap-søknaden min behandles. Bare godt å pøse det ut! :-) Ting løser seg nok, men akkurat nå ser jeg ingen løsning! Anonymous poster hash: 0f8dd...b83
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #2 Skrevet 22. august 2014 Jeg begynner å jobbe om noen dager, så vanlig lønn får jeg heldigvis om litt over en mnd :-) HI Anonymous poster hash: 0f8dd...b83
Chl85 Skrevet 22. august 2014 #3 Skrevet 22. august 2014 Har du ingen i nær familie du kan spørre om å låne noen kroner av til krisen er over? Er det absolutt ingen venner som kan avse et lån på 1000 kr til litt mat?? Noen ganger bør/må man bare svelge stoltheten og spørre om hjelp
MrsMilla Skrevet 22. august 2014 #4 Skrevet 22. august 2014 Har min dypeste sympati. Alle kan komme i en slik situasjon. Hold ut, og lek onkel skrue så mye du kan til det ordner seg igjen!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #5 Skrevet 22. august 2014 Av erfaring vet jeg at det er mange som tror det er tigging straks noen forteller litt rundt det med dårlig råd, så vil bare poengtere at dette definitivt ikke dreier seg om det...jeg trenger bare å pøse ut litt frustrasjon og fortvilelse. Vi har hatt dårlig råd i flere år pga utdannelse osv. Klart det er noe vi selv valgte, og var klar over at ville bli tøft økonomisk. Rett etter avsluttet utdannelse blir jeg syk, og går sykemeldt i et år. Jeg går til behandling på sykehuset, og får vite at jeg blir friskmeldt to måneder etter sykemeldingsperioden opphører. Jeg får beskjed av NAV om at jeg må søke om aap i de to månedene fra maksdato på sykepenger til jeg er frisk. Søker i god tid og leverer inn alt jeg skal av vedlegg. Jeg ringer inn til NAV da jeg begynner å savne utbetaling og vedtak. Og får vite at de ikke har registrert søknaden min..den har forsvunnet! Får beskjed om å levere inn ny søknad, og at det da er nye to mnd behandlingstid :-( Jeg ringer NAV omtrent ned for å få hjelp litt raskere og får til slutt tak i ei koselig dame som sier hun ser det har vært mye rot med min sak og at hun skal sende en hastemelding til min saksbehandler. Nå er det straks to måneder siden jeg fikk penger sist, og når jeg går omtrent rett fra studenttilværelse til sykemelding er det dessverre ikke så masse oppsparte midler. Den siste måneden har vært knallhard, så skuffer skap og fryser begynner å bli helt tom. Samme med konto. Jeg har tatt ut kjøpsutbytte på coop og trumf. Lagt alle ting jeg kan til salgs. Virkelig vridd hjernen for å få nok til mat. Bilen får jeg uansett ikke brukt nå, for bensin har jeg ikke penger til. Så i går la jeg bilen ut til salgs. Pcen har jeg solgt ( jeg skriver fra tlf nå) Nå holder jeg rett og slett på å gå tom for ideer. Hadde ikke søknaden min blitt rotet bort hadde jeg ikke vært i denne knipa, men det blir overhodet ikke tatt på alvor hos NAV. :-( Jeg har hatt dårlig råd før, men aldri så ekstremt som dette. Nå har jeg 40 kr igjen, skapene tomme og har ingen peiling på når aap-søknaden min behandles. Bare godt å pøse det ut! :-) Ting løser seg nok, men akkurat nå ser jeg ingen løsning! Anonymous poster hash: 0f8dd...b83 Hallo, nødhjelp fra nav kanskje? Når du ikke har penger til mat? og i mellomtiden kan du vel få låne fra venner/familie? Anonymous poster hash: e7217...0e0
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #6 Skrevet 22. august 2014 Nødhjelp fra NAV...sender de bekymringsmelding til barnevernet da? Jeg mener, siden det faktisk er så ille at man ikke har nok til mat lenger engang.. Eller ser de på saken at det er rot fra NAV som er årsaken? Hjelpes, er jo redd for alt :-( Jeg må prøve å finne ut noen jeg kan låne noe av ja, jeg har vel bare frem til nå håpet at alt skal løse seg veldig snart. Takk for svar! :-) Anonymous poster hash: 0f8dd...b83
Mamma_til_2 Skrevet 22. august 2014 #7 Skrevet 22. august 2014 Nei de sender ikke mld til barnevernet, gåper du har vært dær idag!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #8 Skrevet 22. august 2014 Nødhjelp fra NAV...sender de bekymringsmelding til barnevernet da? Jeg mener, siden det faktisk er så ille at man ikke har nok til mat lenger engang.. Eller ser de på saken at det er rot fra NAV som er årsaken? Hjelpes, er jo redd for alt :-( Jeg må prøve å finne ut noen jeg kan låne noe av ja, jeg har vel bare frem til nå håpet at alt skal løse seg veldig snart. Takk for svar! :-) Anonymous poster hash: 0f8dd...b83 Selvfølgelig ikke! Måtte gjøre det samme en gang de stoppen overgangstødnad ( Nå har jeg kun lønn da er ikke alenemor mer). Ikke vær redd for å krype til korset, venner eller familie. Har du foreldre du kan spørre? Svelg stoltheten. Regner med du har barn som må mates. Anonymous poster hash: e7217...0e0
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #9 Skrevet 22. august 2014 Nei...kom ikke på at det var et alternativ før nå! Jeg får prøve å komme meg nedover, men dilemma faktisk...40 kr er ikke nok til tur retur, så da må jeg få lånt noe først. Haha! For et styr! Jeg som alltid har vært flink til å drøye pengene, og nå..Dette rotet! :-( Takk for masse tips og råd, man blir litt blind når man står i det selv. NAV og venner skal sjekkes ut selv om det ikke er så morsomt ( men det tåler man ;-)) Anonymous poster hash: 0f8dd...b83
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #10 Skrevet 22. august 2014 Hvor bor du? Om du holder til rundt Haugesund kan jeg hjelpe deg Anonymous poster hash: c6f3c...eb1
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #11 Skrevet 22. august 2014 NAV stenger om en halvtime,så det må jeg ta på mandag. Jeg fikk låne 500 kr nå, så nå klarer vi oss mer enn godt nok over helga! :-) Og til deg over her fra Haugesund, tusen takk for at du er så god! Bare det at du tenker slik får meg til å smile! :-) Det løste seg heldigvis sånn midlertidig, og nå fikk jeg så masse nye innspill at jeg er sikker på at alt løser seg fremover også! Jeg trodde jeg hadde prøvd alt, men det hadde jeg ikke! :-) Takk jenter! Anonymous poster hash: 0f8dd...b83
Gjest lillehi Skrevet 22. august 2014 #12 Skrevet 22. august 2014 Kjære deg, du har min dypeste sympati, vet dessverre så altfor godt hvordan du har det nå😔 gjør som noen sier her, søk om krisehjelp. Det har du krav på. Evt få et lån av venner/familie. Du kan få matposer på Frelsesarmeen hvis det finnes kontorer der du bor. Ta med legitimasjon, de stiller ingen spørsmål. Der kan du også be om hjelp til hygieneprodukter og toalettpapir. Håper det ordner seg, hadde jeg hatt mulighet skulle jeg lånt deg noen kroner. Masse lykke til, stor klem fra meg💕
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #13 Skrevet 22. august 2014 Så masse flotte mennesker her! <3 Takk! Nå har jeg masse gode tips til hvordan jeg skal klare dette! Stor klem tilbake til deg lillehi! :-) Takk! Anonymous poster hash: 0f8dd...b83
prusiluscan Skrevet 22. august 2014 #14 Skrevet 22. august 2014 Du kan høre på jobben om du kan få et lite forskudd på lønn? Eller du kan snakke med banken om du kan få en kontokreditt på noen tusen til lønna kommer. Håper det ordner seg😊
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #15 Skrevet 22. august 2014 Så masse flotte mennesker her! <3 Takk! Nå har jeg masse gode tips til hvordan jeg skal klare dette! Stor klem tilbake til deg lillehi! :-) Takk! Anonymous poster hash: 0f8dd...b83 Vil tipse deg om disse hjelpesidene på Facebook. De er opprettet for nettopp å hjelpe folk som av ulik grunn plutselig står i særdeles uheldige situasjoner. Selv står jeg på farta for å levere en pose mat til en slik gruppe, da det nettopp ble lagt ut et sultent rop fra en familie i en noe lignende situasjon som deg. De heter gjerne "Hjelp oss å hjelpe - (og så fylket du bor i)". De har taushetsplikt, og røper ikke mer enn du ønsker selv når de legger ut en henvendelsen på siden sin. Lykke til. Anonymous poster hash: e6947...a92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå