Gå til innhold

Fredags futt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det jaggu fredag igjen!

 

Jeg har kommet meg litt etter forrige ukes flathet, selv om tingenes tilstand er den samme. Jeg vet nå med sikkerhet at jeg vil motta min oppsigelse på onsdag :( Her er det virkelig syke tilstander, 80% i min faggruppe i mitt prosjekt må gå! Vi er lamslåtte...

 

Men, innen jeg har rukket å foreta meg noe som helst, så har jeg allerede blitt kontaktet av 1 headhunter og 1. konkurerrede firma! Så her skal jeg si ryktene går! Det hjelper på, og man får litt mer futt.

 

Her skrives det CV så blekket spruter!

 

God helg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt å høre det er lys i tunnelen, det er ganske ille når man ser jobben sin gå fløyten. Lykke til med cv-skrivingen. 

Skrevet

Da var det jaggu fredag igjen!

 

Jeg har kommet meg litt etter forrige ukes flathet, selv om tingenes tilstand er den samme. Jeg vet nå med sikkerhet at jeg vil motta min oppsigelse på onsdag :( Her er det virkelig syke tilstander, 80% i min faggruppe i mitt prosjekt må gå! Vi er lamslåtte...

 

Men, innen jeg har rukket å foreta meg noe som helst, så har jeg allerede blitt kontaktet av 1 headhunter og 1. konkurerrede firma! Så her skal jeg si ryktene går! Det hjelper på, og man får litt mer futt.

 

Her skrives det CV så blekket spruter!

 

God helg!

Det var det han jeg deler aviser med sa.. Er hun god blir hun snappet opp, sa han.  Da trenger hun ikke LinkedIn, sa han. Og der er profilen så anonym som mulig, sa han. -Jeg visste det!, -sa jeg!

Skrevet

Sol, siste fridag, husarbeid og symaskin. Kjenner kreativiteten er på topp. Trives med det. Gleder meg til jobb på mandag, det blir godt. 

Skrevet (endret)

Og vips! Der var jeg jaggu innkalt til en intervju alt også!

Men de ville at jeg skulle sende karakterutskrifter. Det er de jo vant til at nyutdannede har digitalt i disse dager... Jeg derimot må ta meg en tur på loftet i helgen og lete etter mitt håndskrevene karakterkort (hm, hvor ligger det da tro) :klo:

 

(straks ferdig med cv'en)

Endret av bIomstre
Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Da var det jaggu fredag igjen!

 

Jeg har kommet meg litt etter forrige ukes flathet, selv om tingenes tilstand er den samme. Jeg vet nå med sikkerhet at jeg vil motta min oppsigelse på onsdag :( Her er det virkelig syke tilstander, 80% i min faggruppe i mitt prosjekt må gå! Vi er lamslåtte...

 

Men, innen jeg har rukket å foreta meg noe som helst, så har jeg allerede blitt kontaktet av 1 headhunter og 1. konkurerrede firma! Så her skal jeg si ryktene går! Det hjelper på, og man får litt mer futt.

 

Her skrives det CV så blekket spruter!

 

God helg!

Misforstå meg rett Blomstre - jeg liker ikke at du mottar oppsigelse altså! Men liker at du ser lys i tunnelen og at headhuntere nærmest sloss om å få deg!

 

Dette lover bra! Og ikke minst heier på deg, krysser fingrene og sender positive vibber i hopetall!

Skrevet

Jeg skal foresten på intervju til konkurenten før jeg mottar oppsigelsen herifra.... Såh, hvis jeg liker dem og de liker meg.... Bør jeg heller da si opp selv? Har det noen praktisk betydning?

Skrevet

Jeg skal foresten på intervju til konkurenten før jeg mottar oppsigelsen herifra.... Såh, hvis jeg liker dem og de liker meg.... Bør jeg heller da si opp selv? Har det noen praktisk betydning?

Det vil jeg ikke tro gjør noen forskjell..Så lenge du ikke er tilbudt fete sluttpakker eller noe sånt? Det ville jo vært dumt å si opp selv om de dagen etter hadde sett for seg å tilby deg gull og glitter for tort og svie:-)

Skrevet

Jeg hadde sagt opp selv, men det forutsetter at jeg har skrevet ny kontrakt med ny arbeidsgiver.

Skrevet

Wow, så gøy at du er ettertraktet, Blomstre! :) Jeg ville vel sagt opp selv, men som Maleficent sier, ikke før jeg evt hadde skrevet kontrakt.

 

Her er det kosefredag, jeg har hatt fri igår og idag, igår var jeg med på innkjøring i barnehagen for mini, og idag har eldste fått være hjemme med meg og pappaen mens mini var noen timer i bhg. Vi har, etter hennes ønske, spist på McDonalds (vi er der i snitt en gang i året, så for henne var jo dette stas, for der kunne hun både spise is OG leke på lekerommet ;) ), vært på tur, laget muffins, malt og perlet. Og sovet litt ekstra. ;)

 

Utrolig deilig med noen dager med litt lavere tempo, merker jeg. 

Skrevet

Så bra blomstre!! :) Dumt og trist at du bli oppsagt, men gøy at du er ettertraktet :D

 

Nok en drittdag her.

Barneselskap for lillebror. Ikke hat, men langt fra elsk. Det gikk veldig bra.

Utslett på hendene. Vet ikke hva det er. Men ikke godt.

Storesøster var trøtt og sur før leggetid idag.

Regn, regn, lyn.

Mannen.

Jeg er så trøtt og sliten, har vondt i hodet og magen.

 

En god natts søvn ordner vel alt dette?? :P

Skrevet

En god natts søvn hjelper på mye!

Og en dårlig natta søvn er ikke et godt utgangspunkt... Minste min våkna i 5-tiden. Håper det er så langt dagens hat strekker seg for min del. Og at jeg en eller annen gang får lagt meg nedpå og tatt igjen litt!

 

Og du blomstre- lykke til! Jeg også vil ha en sånn telefon om en ny og spennende jobb! Det er jo litt mer tiltak å søke selv...

Jeg tror ikke det vil ha så mye å si om du sier opp selv eller ikke- og om du får noen goder ved å ikke si opp selv er det vel bare å si 'ja takk'? (Ofte ordnes det vel slik at man formelt sier opp selv, selv om det ikke er realiteten😃)

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Det sies at baking er terapi.. Så nå kjøles kørd og 3 sitron/vanilje sukkerbrød i påvente av å bli fylt og stablet til en bringebær og sitron kake.

 

Mitt Dovre - min sterke store bestefar som nå ikke lengre er stor og sterk er på sykehuset. Og når man ikke er så sterk lengre så skjer det ofte ting som jeg ikke vil at skal skje enda. Må bare prøve å dytte vekk vonde tanker:(

Skrevet

Det sies at baking er terapi.. Så nå kjøles kørd og 3 sitron/vanilje sukkerbrød i påvente av å bli fylt og stablet til en bringebær og sitron kake.

 

Mitt Dovre - min sterke store bestefar som nå ikke lengre er stor og sterk er på sykehuset. Og når man ikke er så sterk lengre så skjer det ofte ting som jeg ikke vil at skal skje enda. Må bare prøve å dytte vekk vonde tanker:(

Så trist!

 

Det er vondt når de som alltid har vært den sterke er den som trenger hjelp.

 

Varme tanker til dere❤️

Skrevet

Det sies at baking er terapi.. Så nå kjøles kørd og 3 sitron/vanilje sukkerbrød i påvente av å bli fylt og stablet til en bringebær og sitron kake.

Mitt Dovre - min sterke store bestefar som nå ikke lengre er stor og sterk er på sykehuset. Og når man ikke er så sterk lengre så skjer det ofte ting som jeg ikke vil at skal skje enda. Må bare prøve å dytte vekk vonde tanker:(

Klem! :(
Skrevet

Det sies at baking er terapi.. Så nå kjøles kørd og 3 sitron/vanilje sukkerbrød i påvente av å bli fylt og stablet til en bringebær og sitron kake.

Mitt Dovre - min sterke store bestefar som nå ikke lengre er stor og sterk er på sykehuset. Og når man ikke er så sterk lengre så skjer det ofte ting som jeg ikke vil at skal skje enda. Må bare prøve å dytte vekk vonde tanker:(

Klem til deg! Dovre skal jo ikke falle.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Takk for gode tanker og klemmer. Enn så lenge går det greit - det norske helsevesen jobber iherdig til tross for at mannen nærmer seg 100. Men det bryr vi oss ikke om- pleier den som pleies kan og sånt liker jeg. Her får du helsehjelp samme om du er 10, 50 eller 80- vi kjører på til det ikke er en centimeter mer å gjøre.

 

Så Dovre er på nedadstigende, det er intet tvil. Men jeg har fortsatt tid (håper jeg) til å gi en klem og fortelle hvor uendelig glad jeg er i dovregubben min!

Skrevet

Takk for gode tanker og klemmer. Enn så lenge går det greit - det norske helsevesen jobber iherdig til tross for at mannen nærmer seg 100. Men det bryr vi oss ikke om- pleier den som pleies kan og sånt liker jeg. Her får du helsehjelp samme om du er 10, 50 eller 80- vi kjører på til det ikke er en centimeter mer å gjøre.

 

Så Dovre er på nedadstigende, det er intet tvil. Men jeg har fortsatt tid (håper jeg) til å gi en klem og fortelle hvor uendelig glad jeg er i dovregubben min!

 

Klem til deg.

Mitt, eller, hele familiens Dovre, falt for snart 3 år siden. Min kjære farfar, klippen for oss alle, måtte gi tapt.

Det er vondt når slike bautaer blir borte. <3

Skrevet

Jeg mistet mitt Dovre (pappa) i mars. Noen dager føles det som om verden falt sammen med ham, men det er jo også sånn at verden faktisk også består.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Det er en sang om det der - hvordan kan sola skinne, hvordan kan dagene fortsette å gå når du selv er inne i en sånn sorgtåke og går på autopilot, men husker ikke hva den heter eller hvem som sang den.

 

Jeg er jo skrudd sammen sånn at følelsene sitter ganske langt ute og det skal fint lite til før jeg blir rørt og at jeg ler. Nå som tankene naturlig nok går ned memory lane (vi har vel ikke et godt norsk ord for det?), så har det gått noen pakker klenex må jeg innrømme. Men så må jeg knipe meg i handa og si strengt "ikke ta sorgene på forskudd".

Skrevet

Sender en god klem til deg! :)

Skrevet

Det er en sang om det der - hvordan kan sola skinne, hvordan kan dagene fortsette å gå når du selv er inne i en sånn sorgtåke og går på autopilot, men husker ikke hva den heter eller hvem som sang den.

 

Jeg er jo skrudd sammen sånn at følelsene sitter ganske langt ute og det skal fint lite til før jeg blir rørt og at jeg ler. Nå som tankene naturlig nok går ned memory lane (vi har vel ikke et godt norsk ord for det?), så har det gått noen pakker klenex må jeg innrømme. Men så må jeg knipe meg i handa og si strengt "ikke ta sorgene på forskudd".

Jeg tenker at i din situasjon handler det ikke om å ta sorgene på forskudd, det handler om hva du vet og hvordan du hanskes med det. Det handler om ukontrollerbare følelser som møter realismen, det handler om å forberede seg til ting man allikevel, og uavhengig av forberedelser, møter helt uforberedt. Det finnes ingen oppskrift og ingen fornuft, man må bare følge strømmen dit den drar. Og man må stå i det til man er ute på den andre siden, i smult men sårt farvann. God tur. Jeg leder på deg med et par måneder som du vet. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tastet telefonnummeret for å slå av en prat med den som ikke lenger er. Gammel vane er vond å vende.. Og det kommer fremdeles kastet på meg når jeg minst venter det. Ellers, utenom kastene, ligger det bare der. Som en litt dump smerte.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Du kan få sagt det :) Vi har ganske mange igjen av den eldre garden her i familien og selv om du vet det kommer og det er livets gang, så er det like vel beintøft.

Det ser ut til at jeg få dratt imorgen; det går greit nå og han er ikke alene. For det er for meg det verste - at noe skulle skje og han er alene. Det hendte med noen vi kjenner; de var på vei, men rakk det ikke. Gjør nesten mer vondt da egentlig.

 

Jeg er så takknemlig for at mine gamle fikk danse i bryllupet vårt, de har tilbragt både hverdager og høytider med oldebarn og vi har masse bilder og videoer sammen. Min minste kommer ikke til å huske de med mindre mirakler skjer, men da har vi mye å snakke om. For Dovre faller aldri helt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...