Gå til innhold

Faren har ny dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vert slutt i 6mnd, han vil at hun skal bli med på samvær med vårt felles barn på 17mnd, jeg mener det er for tidlig og ønsker ikke at de skal bli kjent nå, han må først venne seg til faren igjen.

Han var borte i 8 mnd etter det ble slutt og så fikk jeg melding fra han at han hadde bestilt time, og da tok opp at han ville ha samvær igjen og selvsagt skal han ha det, men han tok kontakt når ungen var 14 mnd igjen, og nå ønsker han og ta med dama. Jeg bor 3 timer unna, han besøker barnet hos en slektning av  meg anhver søndag, skal ha 4 overnattingsamvær hos min slektning med barnet en gang i mnd frem til jul,planen er at han skal begynne og ta han med til seg fra Januar av og anhver helg og en dag i uke fra neste sommer.

Mener far og barn må ha mer samvær sammen før dama hans kommer inn ,men i november eller desember kan hun godt bli med på samværene slik at de også blir kjent,men ikke overnattings samværene, er jeg urimlig her?

Anonymous poster hash: 19b04...e92
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle stå at det har vert slutt siden barnet var 6mnd

Skrevet

Ja, du er urimelig. Betyr det at far aldri får være med noen i familien eller venner mens barnet er der- før i desember? Barnet må være isolert når det er sammen med far?

Får barnet møte folk i det hele tatt?

Anonymous poster hash: b3190...370

Skrevet

Ja, du er urimelig. Betyr det at far aldri får være med noen i familien eller venner mens barnet er der- før i desember? Barnet må være isolert når det er sammen med far?

Får barnet møte folk i det hele tatt?

Anonymous poster hash: b3190...370

Signerer, men ikke alt. Hvis samværet foregår hos deg, så bestemmer du selv hvem du ønsker å ha i ditt eget hus. Nå leste jeg at samværet er hos en slektning av deg - da er det opp til slektningen hvem som skal bo og overnatte der. Du kan ikke diktere at barnet ditt ikke får møte farens kjæreste, kompiser, arbeidskollegaer, eller hvem som skal overnatte hos din slektning.

Skrevet

Du må gjøre det du føler er best,men står jo at man skal vente med og treffe barna til hverandre med engang, og helt enig i at hvis de nesten akkurat har tatt opp samværet ,bør far og barnet få tid alene hos slekten din. 

Uansett lykke til

Skrevet

Jeg syns ikke du er urimelig.

Med så lite samvær bør fokuset ligge på forholdet mellom sønn og far. I tillegg bør faren vise litt stabilitet over tid før han drar inn flere personer som raskt kan forsvinne ut av guttens liv. Han har allerede trekt seg unna en gang denne faren, og nå må altså gutten "gjennomgå" og gå igjennom en ny tilknytningsfase.

Kan heller ikke skjønne at denne kjæresten ønsker det når forholdet er så nytt og der er så lite samvær? Hva med å la barn og far kose seg og bli skikkelig kjent.

Jeg har tidligere jobbet på FVK og det er stor mulighet for at far vil få beskjed om å bruke tiden fornuftig og vente med introduksjon av partner. Samme beskjed vil han kunne få på helsestasjon.

Blir det "bråk" anbefaler jeg deg snakke med helsesøster så kan hun snakke med han.

Anonymous poster hash: 1f0f2...f4a

Skrevet

Takk for gode svar Anonym over og elskerhøsten2014.

Til deg Anonym : vel han nekter og møte opp på fvk, som sagt har jeg prøvd det. men helsesøsteren har jeg ikke tenkt på.

Ja er det viktigste at barnet og far blir kjent,hvis vi skal gjøre slik jeg,tanten min og han har blitt enige om at han skal få ha han alene på dagsamvær fra januar og anhver helg og en gang i uka fra neste sommer, når far har han alene,kan gjerne dama hans bli med

Skrevet

om ungen var skolebarn er det en ting. men ungen er 17 mnd og har ikke så mye begrep om ulike relasjoner.

du er urimelig.

Anonymous poster hash: 638d9...255

Skrevet

Til deg Anonym : vel han nekter og møte opp på fvk, som sagt har jeg prøvd det. men helsesøsteren har jeg ikke tenkt på.

Ja er det viktigste at barnet og far blir kjent,hvis vi skal gjøre slik jeg,tanten min og han har blitt enige om at han skal få ha han alene på dagsamvær fra januar og anhver helg og en gang i uka fra neste sommer, når far har han alene,kan gjerne dama hans bli med

Om dere har en opptrappingsplan, han ønsker dra inn nye i denne og ikke møter på fvk stiller han svakt for å si det sånn.

Aldern til barnet et irrelevant- ser noen skriver det her. Tiden skal brukes på far og sønn, ikke å vise frem sønnen tiø ny kjæreste. Opptrapping er for å bli kjent med barnet men brukes også mange ganger for at forelderen skal vise stabilitet over tid. Fokuset til far er helt feil og det lover desverre ikke godt. Sett mange eksempler på det.

At han skal sette nye krav frem, nekter å møte til mekling osv gjør at jeg vil anbefale deg å ha øynene åpne. Ikke gå på akkord med deg selv, neste er at han fremsetter nye krav.

Snakk med helsesøster. Si du føler han fokuserer feil.

Han burde være takknemlig all den tid du legger opp et løp uten å dra han til fvk. Din tante stiller opp og lar han overnatte osv. Også skal han ha med seg en kjæreste?

Skrevet

Om dere har en opptrappingsplan, han ønsker dra inn nye i denne og ikke møter på fvk stiller han svakt for å si det sånn.

Aldern til barnet et irrelevant- ser noen skriver det her. Tiden skal brukes på far og sønn, ikke å vise frem sønnen tiø ny kjæreste. Opptrapping er for å bli kjent med barnet men brukes også mange ganger for at forelderen skal vise stabilitet over tid. Fokuset til far er helt feil og det lover desverre ikke godt. Sett mange eksempler på det.

At han skal sette nye krav frem, nekter å møte til mekling osv gjør at jeg vil anbefale deg å ha øynene åpne. Ikke gå på akkord med deg selv, neste er at han fremsetter nye krav.

Snakk med helsesøster. Si du føler han fokuserer feil.

Han burde være takknemlig all den tid du legger opp et løp uten å dra han til fvk. Din tante stiller opp og lar han overnatte osv. Også skal han ha med seg en kjæreste?

Takk for du forstår dette . Jeg synes du ordlegger deg mye av det jeg selv føler. Synes det er viktig at min sønn får kontakt med faren.

Men at han skal dra med en ny kjæreste allerede nå liker jeg ikke i det hele tatt, her bør fokuset være på sønnen vår, ikke for og vise den nye kjæresten sin han og som du sier,man vet ikke om det vil vare.

Ja fvk var veldig opgitt de også at han aldri stiller opp på møte ,er tross alt satt tid til det,men han vil vi skal ha en privat en og det har han fått nå, og den kontrakten har vi begge skrevet under og hatt tanten min som vitne på det hele.

Tanten min stiller opp for han og vårt barn fordi hun synes det er kjempe viktig for vårt barn og ha god kontakt med faren og jeg er helt enig, og både jeg og min tante synes far fokuserer mer på den nye dame enn sin egen sønn hittil

Skrevet

Skal barnet ha fire overnattinger hos tanten din i mnd og far besøker annenhver søndag?

Skrevet

Høres ut som han vil vise nye dama hvor superflink far han er eller noe. Hadde ikke godtatt det.

Anonymous poster hash: a6585...e56
Skrevet

Fire overnattinger med far tilstede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...