Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 Skal på vorspiel og så ut med en venninnegjeng to timer unna hjemmet vårt. Hadde tenkt å overnatte hos en venninne, men nå har han tenkt å hente meg. Veldig kjekt det, bare at han insisterer på å komme klokka halv 12 og skal hjem med en gang!!! (Vi har barnevakt altså) Da takket jeg nei og sa jeg heller vil overnatte hos venninnen. Nei da fikk jeg visst ikke lov å dra! Pøh.. Han kan jo prøve å stoppe meg, men er irriterende at han skal være sånn! Har mange andre episoder også.. Er foresten veldig sjelden ute på byn eller på fest.. Disse har jeg ikke sett på et halvt år! Anonymous poster hash: 985fd...481
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 Ikke normalt! Anonymous poster hash: cf695...cb1
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #3 Skrevet 21. august 2014 Jeg synes at når man har en familie med en mann så bør man respektere partneren. Det er ingen grunn til at du trenger å overnatte der etter å ja vært på byen. Du kan vel heller si at han må hente seinere eller ta en taxi. Det er ikke alltid vits å tvinge gjennom hva man selv vil. Men respektere partneren sin også. Anonymous poster hash: 4de23...f0d
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #4 Skrevet 21. august 2014 Jeg synes at når man har en familie med en mann så bør man respektere partneren. Det er ingen grunn til at du trenger å overnatte der etter å ja vært på byen. Du kan vel heller si at han må hente seinere eller ta en taxi. Det er ikke alltid vits å tvinge gjennom hva man selv vil. Men respektere partneren sin også. Anonymous poster hash: 4de23...f0d Jeg regner med du mener at respekt skal gå begge veier? Hvorfor MÅ HI respektere at mannen sin vil hente henne tidlig? Kan ikke mannen akseptere og respektere at HI vil være med vennene sine lenger enn 23:30? Anonymous poster hash: 00cbb...fe5
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #5 Skrevet 21. august 2014 Ikke normalt! Mannen min er avholds, mens jeg liker å ta meg en fest. Han er sjelden med, men henter gjerne om vi har barnefri. Da henter han meg når jeg er klar, om han er opptatt eller har sovnet så overnatter jeg eller tar taxi. Jeg har aldri gitt han grunn til å ikke stole på meg, så han kunne bare ptøvd seg med å nekte meg det ene eller det andre! Anonymous poster hash: 51b60...635
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #6 Skrevet 21. august 2014 Ja, det er kontrollerende atferd, mener jeg. Det er godt mulig han kanskje bare er engstelig for deg, at du skal bli for full, e.l., men vanligvis er det er stort kontrollbehov som ligger bak slikt. De fleste kvinner finner seg dessverre i slikt, og gir seg heller enn at det blir krangling. Det er ikke "respekt" det handler om, men heller mangel av det fra mannens side. Sett foten ned, og ta det opp med Familievernkontoret om atferden eskalerer. Klem, Anonymous poster hash: 5e2ff...f83
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #7 Skrevet 22. august 2014 Tosk! Har en selv som prøver seg, men sånt vås gidder jeg virkelig ikke å høre på. Ikke la ha vinne den der, men han kan vel komme å hente deg senere? Regner med du er over 16 og innetiden er over Anonymous poster hash: eeea6...843
Isola&Lille+julegave Skrevet 22. august 2014 #8 Skrevet 22. august 2014 Ikke normalt og fullstendig uakseptabelt!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #9 Skrevet 22. august 2014 Supert at han tilbyr seg å hente deg (jeg syns det er best å våkne i egen seng etter å ha drukket), men ikke kl 23.30! Anonymous poster hash: 7cd06...218
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #10 Skrevet 22. august 2014 Hva med å respektere mannens meninger og følelser? Er det kun dine egoistiske følelser som skal bestemme? Du drar på forspill og på byen, men han henter tidlig. Da får dere begge to slik dere vil. Forhold og familie handler om å gi å ta. Nei, han er ikke kontrollerende. Anonymous poster hash: bceee...dc1
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. august 2014 #11 Skrevet 22. august 2014 Altfor kontrollerende! Hadde ikke funnet meg i det, men så er det heldigvis ikke lenger en problemstilling for meg...been there!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #12 Skrevet 22. august 2014 Hva med å respektere mannens meninger og følelser? Er det kun dine egoistiske følelser som skal bestemme? Du drar på forspill og på byen, men han henter tidlig. Da får dere begge to slik dere vil. Forhold og familie handler om å gi å ta. Nei, han er ikke kontrollerende. Anonymous poster hash: bceee...dc1 Når klokken er halv tolv har man jo så vidt kommet seg ut på byen! Nei, jeg synes han er altfor kontrollerende, og hadde ikke funnet meg i det! Anonymous poster hash: 41936...4ed
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #13 Skrevet 22. august 2014 Wow for et forhold. Hvor gamle er dere? Anonymous poster hash: 9345b...e0c
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #14 Skrevet 22. august 2014 Skal på vorspiel og så ut med en venninnegjeng to timer unna hjemmet vårt. Hadde tenkt å overnatte hos en venninne, men nå har han tenkt å hente meg. Veldig kjekt det, bare at han insisterer på å komme klokka halv 12 og skal hjem med en gang!!! (Vi har barnevakt altså) Da takket jeg nei og sa jeg heller vil overnatte hos venninnen. Nei da fikk jeg visst ikke lov å dra! Pøh.. Han kan jo prøve å stoppe meg, men er irriterende at han skal være sånn! Har mange andre episoder også.. Er foresten veldig sjelden ute på byn eller på fest.. Disse har jeg ikke sett på et halvt år! Anonymous poster hash: 985fd...481 Hva er problemet for han om dere har barnepass?!! Si han kan hente deg, men typ 03.30 etter endt bytur Har hatt en sånn EKS, og takk gud det er slutt... Husker det gikk en buss hjem for alle etter julebordet, han skaffa barnevakt sånn at han kunne hente meg og kjørte foran bussen. Og nei, jeg var ikke spes full heller. En annen gang lot han babyen ligge igjen alene i leiligheten og kjørte for å hente meg (FAKTA, var minimum 15 min å kjøre per vei). Det er en grunn til at jeg dumpa dritten, mer kontrollerende fyr har jeg aldri møtt. Samme fyr gjemte sminken min, for han mente det var for mye at jeg skulle sminke meg for mannfolk hver dag. Blir kvalm av å skrive om han. R-Ø-M Anonymous poster hash: 9a46e...2c4
Light of my life Skrevet 22. august 2014 #15 Skrevet 22. august 2014 Kan dere ikke lage et kompromi på at han henter deg litt senere da. 1-2 tiden? Så blir alle fornøyd Et voksent forhold handler om å gi og å ta. Hvis han ikke opptrer veldig kontrollerende på andre områder er det vel strengt tatt ikke grunn til å henge seg opp i dette, heller prøve å komme til enighet.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #16 Skrevet 22. august 2014 Han kontrollerer deg, hvis han bruker setninger som "du får ikke lov å dra hvis du skal overnatte" så er han på grensa til psykopat... Jeg bodde med en sånn mann, han var psykisk ond og kontrollerende, men jeg er sterk og sto på mitt. Han begynte å true med å ta fra meg barna og alt. Han hadde inntekt og jeg måtte trygle om å få penger til mat/klær til babyen vi hadde da eller til 2 åringen... Når jeg fikk jobb var svaret han: da skal du betale det, det og det. Hele lønna mi gikk til regninger, så jeg igjen satt å måtte spørre han om penger.. Han nektet felles økonomi og han svidde av mange tusen i mnd på alkohol.. Først etter at han hadde sovnet dritings på badegulvet, stua, tissa på seg i senga flere ganger, vært så full at han knapt visste hvor han var. Vekket barna pga kjefting osv så rømte jeg til ei venninne et annet sted i landet med barna. Før jeg dro ringte jeg inn bekymring til bv (da hadde det vært over mellom oss i 2 mnd, men han nektet å flytte ut). Bv tok saken, på Telefon fra andre siden av landet fikk han 1 uke på å flytte og slutte å drikke. Bv ville ha meg på krisesenter, men eksen var ikke voldelig, så jeg ville ikke. Nå har eksen og jeg et godt forhold, han har ikke drukket på 1,5 år. Og han jobber med å få orden på livet sitt. Men vi kommer aldri til å bli et par igjen. Tenk på hva DU vil leve med.. Hvis dette er eneste eksemplet på kontrollerende adferd, så ville jeg ikke vært så bekymra, men om deg er mye/ofte/forskjellige ting det går på ville jeg ha kikket på varsellampene, de blinker... Lykke til :-) Anonymous poster hash: 10d25...f87
Hjertefru Skrevet 22. august 2014 #17 Skrevet 22. august 2014 Nei, ikke normalt etter mitt syn. Kan være at mannens motiver er gode(omsorg) men det hørtes ikke helt bra ut. Men det kan jo være ting du ikke skriver da, som gjør at han er bekymra med rette. Ellers ikke normalt.
the amazing spidermamma Skrevet 22. august 2014 #18 Skrevet 22. august 2014 (endret) Ikke normalt. Du bestemmer vel selv hvor lenge du vil være på byen! Har han noe som helst grunn til å ikke stole på deg siden han oppfører seg sånn? Endret 22. august 2014 av the amazing spidermamma
*Nøtta* Skrevet 22. august 2014 #19 Skrevet 22. august 2014 Han prøver seg, vettu... Men det er viktig å respektere partneren sin, i ditt tilfelle hans behov for at du skal komme hjem igjen og ikke overnatte hos en venninne, så her må du bare stå på kravene dine om at 23.30 er aaaltfor tidlig, men avtale at han heller kan få hente deg senere. Si at du : "selvsagt aller helst vil hjem igjen til deg, men ikke halv tolv, men om du kan være en engel og heller hente meg senere?" Sies med et godt tak rundt ham og med ett søtt smil. saken er i boks!
Elsker livet Skrevet 22. august 2014 #20 Skrevet 22. august 2014 Jeg vil si dette er å være kontrollerende, men det er ikke normalt i dagens samfunn. Jeg har selv en kontrollerende mann, men ikke på en negativ måte. Noen er kontrollerende av egoistiske grunner, og det er det som er "farlig". Jeg syns det er bra at mannen ønsker å få dama trygt hjem fra byen og henter henne. Men kanskje ikke så tidlig som 23.30 om man først har reist 2 timer, det kan gi grunn til å tro at han først og fremst tenker på seg selv. Om mannen din er kontrollerende på en negativ måte er vanskelig å si ut i fra en situasjon, men det skulle ikke forundre meg om at han sliter med sjalusi, et unormalt kontrollbehov som nødvendigvis ikke er styrt av omsorg og kjærlighet først og fremst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå