Gå til innhold

Hva skjer under en time for vurdering av igangsettelse?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått henvisning til vurdering av igangsettelse i morgen og lurer veldig på hva som foregår under en slik vurdering. Er henvist av jordmor. Noen som har vært gjennom dette og kan fortelle litt?

 

Og er det noen som vet om dette som oftest betyr at man blir satt i gang eller om det er vanligst å få avslag?

 

Er henvist pga. store bekkenplager, søvnproblemer og utmattelse. Er 2 dager over termin i morgen.

 

 

 

Anonymous poster hash: 60494...4c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil få utført en Ctg med sparketest, en GU for å sjekke åpning, ellers andre målinger som skal gjøres på helsekortet blir sjekket. 

Hvis du er umoden der nede, og de ønsker at du snart skal føde pga årsakene du nevner, vil de kanskje forsøke å sette inn et ballongkateter opp i mormunnen. 

 

De ønsker vel helst at det blir satt i gang på egenhånd innen 10 dager etter termin. Fødselen blir bedre når den ikke er igangsatt, snakker av erfaring her nå... 



Anonymous poster hash: 7cef8...a43
Skrevet

Ble foretatt ultralyd på meg. Det viste seg at babyen ikke hadde nådd forventet vekst og viste tegn på og ikke ha det bra i magen. Ble også undersøkt på en fredag faktisk. Fikk ingen tydlige beskjeder, men De sa jeg skulle komme tilbake på mandag for en ny vurdering. Det viste seg og ikke være en vurdering, jeg hadde blitt skrivd inn den fredagen og ble satt igang temmelig umiddelbart etter en vaginal undersøkelse på mandagen. Nå er jo min situasjon ganske ulik din, siden det var babyen og ikke jeg som led så er dessverre kanskje ikke så mye til hjelp. Dette var tre uker før termin.

 

Anonymous poster hash: b44d8...56a

Skrevet

 

Du vil få utført en Ctg med sparketest, en GU for å sjekke åpning, ellers andre målinger som skal gjøres på helsekortet blir sjekket. 

Hvis du er umoden der nede, og de ønsker at du snart skal føde pga årsakene du nevner, vil de kanskje forsøke å sette inn et ballongkateter opp i mormunnen. 

 

De ønsker vel helst at det blir satt i gang på egenhånd innen 10 dager etter termin. Fødselen blir bedre når den ikke er igangsatt, snakker av erfaring her nå... 

 

Anonymous poster hash: 7cef8...a43

 

Ja, og ultralyd selvfølgelig, vekstestimering og evt sjekking av navlesnor med doppler. 

 

Anonymous poster hash: 7cef8...a43

Skrevet

Får vel samme henvisning selv neste mandag.

 

Anonymous poster hash: 10262...3f4

Skrevet

Takk for svar. Er veldig spent på hvordan ståa er der nede.

 

Opplever at det er mange ulike erfaringer med igangsatt fødsel. Noen skrekkhistorier mens andre opplevde fine fødsler. Man vet jo aldri hva man kan vente seg uansett tenker jeg. Forsøker å samle mest mulig info om temaet før samtalen nå, slik at jeg har best mulig utgangspunkt.

 

Anonymous poster hash: 60494...4c0

Skrevet (endret)

Jeg ble undersøkt nedentil,med UL, blodtrykl,urin og en sånn sparketest.

Så ble dato bestemt. Dette var pga min psykiske helse, og det ble invilget uten videre spørsmål.

Datoen kom,jeg ble innlagt og undersøkt på nytt. Var ikke moden i det hele tatt og fikk ballongkateter som satt i natten over. Den gjorde jobben sin den,og da tok de vannet på formiddagen. Hadde ikke ballongen gjort jobben sin,var det bestemt at jeg skulle få modningspiller.

Skjedde desverre lite ved at de tok vannet,så jeg fikk drypp. Intense og tette rier, og jenta var ute etter 2 timer og 15 min. Altså 16timer etter de satt inn ballongkateter.

 

Har hørt at noen blir satt i gang samme dag, men det hører vel til sjeldenhetene :-)

 

Det er ikke noe å grue seg for ift undersøkelsene ihvertfall, og jeg syns ikke det var vondt hverken med kateteret eller at de tok vannet. Dette var 2 uker før termin.

 

 

Lykke til! Håper du blir satt i gang slik at du slipper å bli helt ødelagt før den lille kommer :-)

Endret av mamma'n til 2 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...