Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 Jeg lider av fedme i følge BMI-kalkulatoren. Jeg prøver å slanke meg, men har dessverre ikke lykkes særlig ennå. Uansett har jeg tenkt å bli prøver nå, men lurer på om jeg må forvente å ha problemer med å bli gravid? Jeg vet at overvekt minsker fruktbarheten sånn generelt sett, men det gjelder selvsagt ikke alle. Er det noen overvektige her som IKKE har hatt problemer med å bli gravid? Jeg skulle gjerne hørt noen solskinnshistorier om dette:-) Nå er jeg nemlig så pessimistisk... Anonymous poster hash: 8fcec...d1d
Miamimom Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 Jeg blir gravid av å sitte ved siden av en mann ;-) Har veid rundt 90 kg hver gang jeg har blitt gravid.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #3 Skrevet 21. august 2014 Det kommer vel helt an på om du er litt overvektig eller om du er skikkelig overvektig. Anonymous poster hash: 063eb...99d
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #4 Skrevet 21. august 2014 Min mor var veldig overvektig, har fire barn å ble meget lett gravid Jeg er overvektig å har blitt gravid ved uhell tre ganger, to ganger var på pillen Anonymous poster hash: 21f1f...f11
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #5 Skrevet 21. august 2014 Det har mye med hvor vekten din sitter.. Magefett er skumlest med tanke på fertilitetsproblemer. Jeg veide bare 60 kilo og hadde PCO og fikk ikke eggløsninger. Men jeg har veldig tynn benbygning og hadde ganske mye valker på magen selv om jeg ellers var slank.., gikk ned til 56 kilo og eggløsningene kom tilbake! Så liten vektnedgang kan også ja noe for seg, og å spise mindre karbohydrater (i alle fall mindre loff,sukker, ris og pasta) og å trene styrke Anonymous poster hash: 88cff...2da
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #6 Skrevet 21. august 2014 Det er mange overvektige som ikke har noe problem med å bli gravide, så jeg ville ikke bekymret meg før det var grunn til det. Selv har jeg blitt gravid med alle mine 5 barn ved "uhell", 2 av dem på p-piller, alltid vært overvektig, og sist gang så mye som 40 kg over normal bmi. Anonymous poster hash: 4aa42...c5e
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. august 2014 #7 Skrevet 21. august 2014 Usikker på om jeg var overvektig eller fet, men godt i hold og vel så det holdt begge gangene og jeg ble gravid nesten før vi rakk og prøve
IreneUtålmodig Skrevet 21. august 2014 #8 Skrevet 21. august 2014 Var på bmi 38 begge gangene , første gang klarte vi det på 3 pp og andre gang på første pp.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #9 Skrevet 21. august 2014 Hva med å be om hjelp til å gå ned i vekt, HI? Overvekt er jo risiko både for deg selv og barnets helse. For barnet kan det gi dårligere helse hele livet. Gi deg selv et halvt år og ha en ting som fokus - riktig kosthold og nok trening, og så prøver du heller etter det? Anonymous poster hash: 9ae69...558
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #10 Skrevet 21. august 2014 Godt å høre at så mange har lykkes tross overvekt. Jeg har veldig regelmessige sykluser og har symptomer på eggløsning hver måned, og det er jo er godt utgangspunkt. Men mye av de ekstra kiloene sitter dessverre på magen (og ellers på rumpe og lår). Vel, det er vel bare å håpe på det beste. Anonymous poster hash: 8fcec...d1d
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #11 Skrevet 21. august 2014 Jeg veide 85kg og ble gravid på første forsøk. Så veide jeg 88 kg etter fødselen og ble gravid 4 uker etter fødselen. Men for barnet og din egen del bør du spise sunt. Ikke bare pga vekt, men helsemessige årsaker. Anonymous poster hash: e916a...cec
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #12 Skrevet 21. august 2014 Nå veier jeg forresten 66 kg og har aldri følt meg så bra. 20 kg ned på 1 år :-) Anonymous poster hash: e916a...cec
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. august 2014 #13 Skrevet 21. august 2014 Var langt over overvektig alle gangene og ble gravid på hhv 0-0 og 3 mnd
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #14 Skrevet 21. august 2014 Jeg veier over 130 kg. Jeg er gravid. Lyktes på første forsøk, både for 5 år siden og i vinter. Anonymous poster hash: 5fb13...605
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #15 Skrevet 21. august 2014 Jeg er overvektig og ble gravid på første forsøk alle tre gangene. Anonymous poster hash: f44d1...e30
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #16 Skrevet 21. august 2014 Bare husk på at dess mer kilo du får av før du blir gravid dess lettere blir det for deg Det er tungt å gå gravid og en fødsel er en styrkeprøve uten sidestykke(?), så dess bedre form, dess bedre er det. Husker jordmor som ropte oppmuntrende(?): dette er som å gå birken! Hvorpå jeg svarte i min åpenbaring: hvem f*** gjør det i min tilstand?! og forbannet meg selv for at jeg ikke var i tiptop shape før jeg startet hele prosjektet. Nåja, jeg har gjort den samme dårlige vurderingen flere ganger etter dette (Ordet dess gjorde seg dårlig på trykk ser jeg, men men) Anonymous poster hash: 63ae4...ac5
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #17 Skrevet 21. august 2014 Veide 128 da vi hadde prøvd i 1 år. Gikk ned ti kg på 1 1/2 mnd og ble gravid med gang. Anonymous poster hash: dba91...243
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #18 Skrevet 22. august 2014 Hadde bmi på 32 når vi starta prøvinga. Første gang ble det bare ett forsøk, mens andre kom i 3 pp. Har andre komplikasjoner som gjør det til et risikosvangerskap. Hadde blødninger med den minste fysisk aktivitet, så fikk ikke trene annet en yoga mens eg var gravid. La på meg lite i svangerskapet, ingen ekstra oppfølging pga vekt annet enn en sukkerbelastning. Fødte normalt og hadde greie fødsler. Anonymous poster hash: 7267d...b06
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #19 Skrevet 22. august 2014 Jeg var 95 kg tung og definitivt fet når jeg ble gravid. Mannen har dårlig sædkvalitet (fikk vannkopper som 19-åring) og det tok oss lang tid før jeg ble gravid, men ellers har alt gått veldig bra. Jeg hadde ingen problemer underveis, ingen smerter eller ubehag, var ikke i nærheten av å få svangerskapsdiabetes, og forble mobil helt til slutt. Merket egentlig ikke noe særlig til graviditeten frem til de siste ukene. Jeg passet veldig godt på hva jeg spiste, da, og la ikke på meg før jeg var 6 mndr på vei. Ble 12 kg til slut, der de siste 2 dukket opp den siste uken, var nok bare vann. Var tilbake til før-graviditetsvekten etter 4 uker (eneste kjipt er at jeg gikk opp igjen når jeg sluttet å amme, ikke gjør samme feilen som meg!). Det som var dumt er at jeg ikke fikk noe som helst form for oppfølging av lege eller jordmor. Ingen nevnte at jeg var overvektig, ingen sa noe om hvordan jeg skulle forholde meg til det. Jeg måtte lete selv etter info på nettet og skreddersydde min egen matplan uten hjelp. Når man vet hvor mange kvinner som får svangerskapsdiabetes, synes jeg at det er dumt at man ikke følge gravide bedre opp. Her nøyde jordmor seg med å sjekke magen og spørre meg om jeg skulle amme (hver bidig gang jeg traff henne). Men ellers gikk alt fint, altså. Lykke til! Anonymous poster hash: f3987...54d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #20 Skrevet 22. august 2014 Jeg er overvektig og har fettet rundt magen, har blitt gravid på første/andre forsøk fire ganger. Null problem altså. Anonymous poster hash: 159e8...1eb
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #21 Skrevet 22. august 2014 Har ikke hatt noen problemer med å bli gravid, men hadde bmi på 27, så var ikke såå overvektig. Anonymous poster hash: b0d87...f13
LittLykkelig Skrevet 22. august 2014 #22 Skrevet 22. august 2014 Ble gravid på 104 kg begge gangene. Fikk aldri svangerskapsdiabetes, tok av meg gravidkiloene på under en mnd. Fikk god oppfølging jeg, ble nesten for mye mas om vekt. Barna mine hadde normal vekt da de kom og er ikke overvektige. Tror mye avhenger av kostholdet ditt i graviditeten og etterpå. Men neste gang vil jeg definitivt være lettere som gravid. Er ekkelt å bli uglesett, er tungt å bære kiloene ( fikk bekkenløsning med begge to) og jeg fikk MYE vann i kroppen de siste ukene. Som andre nevner her så er fødselen veldig tung og det er en fordel å ha god utholdenhet. Det er også tungt å møte fordommene fra folk som ikke vet at kiloene er "gamle kilo", de bare regner med at man propper dritt i seg og fosteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå