Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 Trenger sårt hjelp. Min datters venninne og mor har kommet på døren vår i kveld. Moren er fra Vietnam og snakker dårlig norsk. Etter det jeg har forstått har hun ingen inntekt nå og vil jeg skal hjelpe hun å finne jobb. Hun får ingen penger fra noen sted. Har jobbet bittelitt for noen år siden. Siden hun ikke vet sine rettigheter har hun levd på mannen sin inntekt. Har hun krav på økonomisk støtte fra nav? Tror hun vil flytte fra mannen og tilbake til byen, de flyttet til en liten plass for et år siden. Anonymous poster hash: ab5cf...931
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 De har rett på hjelp fra NAV om hun forlater mannen og ikke har noen inntekt, ja. Om du orker, tilby å følge henne til mottaket på lokalt NAV i morgen. De er pliktige til å skaffe tolk. Om du har mulighet til å kommunisere det, prøv å spørre om det er trygt for dem å dra hjem og om mannen er snill før du sender dem hjem. Det er temmelig spesielt og kan virke ganske desperat å komme på døren deres slik. Anonymous poster hash: 8c85a...fde
Lammelåret Skrevet 21. august 2014 #3 Skrevet 21. august 2014 Hjelp henne med å få time på Nav. Hvis du er arbeidsgiver, kan du kanskje hjelpe henne å finne en jobb, men ellers tror jeg nok det er lurt å heller veilede henne til rette instans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå