Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 Har veldig sterk intuisjon og føler med en gang dårlige vibber fra folk. Er jeg på en plass med mange slike personer, er jeg helt tappet for krefter etterpå. Jeg analyserer blikk og ord, og kverner på hvorfor de oppførte seg som de gjorde. Det er så ekstremt slitsomt, og jeg blir så deprimert av det. Noen klarsynte som kan gi meg noen tips til hvordan jeg kan stenge ute og slutte å analysere disse signalene som folk sender ut? Anonymous poster hash: ede2d...a77
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 Jeg er som deg... jeg blir ikke deprimert. Men jeg blir sååå sliten av det! Vi jobber to og to, og jeg føler de jeg jobber med bruker meg som psykolog... jeg føler jeg må gi så mye av meg selv. Når jeg kommer hjem fra jo er jeg 100% tappet! Følger tråden din! Anonymous poster hash: a6bfa...146
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #3 Skrevet 21. august 2014 Jeg har det som du beskriver. Det er energitappende. Har ikke så mange råd. Jeg klarer til en viss grad å stenge av, men det er krevende. Anonymous poster hash: 62724...a0c
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #4 Skrevet 21. august 2014 Jeg er som deg, HI. Kan bli helt utslitt av en kveld ute fordi jeg blir sittende og ta inn over meg alles humør og stemningen fra en setning til den neste. Måten jeg får koblet av på er mindfulness og pusteteknikker. Det enkleste er egentlig bare å tømme seg helt ved å ligge med lukkede øyne og fokusere på pusten, og samtidig prøve å tømme hodet for alle tanker og inntrykk. Ikke tenke, bare fokusere på pust. Det er ikke så lett som det høres ut, men det hjelper godt for sentrering av tankene og for å få en på rett spor igjen. Når du er ute og merker at du begynner å slite, så sett deg ned for deg selv (gå på toalettet eller utenfor eller noe slikt) i noen minutter, lukk øynene, og så puster du. Bare pust og tøm hodet for inntrykk. Det hjelper faktisk Jeg bruker også musikk, har en sang på telefonen som jeg propper i ørene og puster mens jeg hører på. Det hjelper meg masse med å rense hodet for støyende inntrykk. Det kan hjelpe godt å bare tenke på sangen og nynne den for meg selv mens jeg sitter med de andre også, nå når jeg har blitt vant til å bruke den. Det er mitt tips i alle fall! Det funker for meg, håper det kan hjelpe for flere Anonymous poster hash: 594e2...ac4
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #5 Skrevet 21. august 2014 Jeg er som deg, HI. Kan bli helt utslitt av en kveld ute fordi jeg blir sittende og ta inn over meg alles humør og stemningen fra en setning til den neste. Måten jeg får koblet av på er mindfulness og pusteteknikker. Det enkleste er egentlig bare å tømme seg helt ved å ligge med lukkede øyne og fokusere på pusten, og samtidig prøve å tømme hodet for alle tanker og inntrykk. Ikke tenke, bare fokusere på pust. Det er ikke så lett som det høres ut, men det hjelper godt for sentrering av tankene og for å få en på rett spor igjen. Når du er ute og merker at du begynner å slite, så sett deg ned for deg selv (gå på toalettet eller utenfor eller noe slikt) i noen minutter, lukk øynene, og så puster du. Bare pust og tøm hodet for inntrykk. Det hjelper faktisk Jeg bruker også musikk, har en sang på telefonen som jeg propper i ørene og puster mens jeg hører på. Det hjelper meg masse med å rense hodet for støyende inntrykk. Det kan hjelpe godt å bare tenke på sangen og nynne den for meg selv mens jeg sitter med de andre også, nå når jeg har blitt vant til å bruke den. Det er mitt tips i alle fall! Det funker for meg, håper det kan hjelpe for flere Anonymous poster hash: 594e2...ac4 Altså, jeg blir ikke kvitt inntrykkene, men det hjelper meg med at det gir en pause, og at jeg starter på "null" når jeg har fått pustet meg ned. Jeg roer meg både fysisk og psykisk og det gjør at det er lettere for meg å komme meg gjennom en 'støyende' kveld. Anonymous poster hash: 594e2...ac4
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 21. august 2014 #6 Skrevet 21. august 2014 Er du høysensetiv? Yoga og meditasjon skal sies å hjelpe
Lammelåret Skrevet 21. august 2014 #7 Skrevet 21. august 2014 Jeg er ikke klarsynt, men vet at du kan få hjelp til å sortere ut og opparbeide mer velfungerende filtre slik at du ikke får så slitsomt hverdag. Noen timer med kognitive teknikker kan du komme langt med.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #8 Skrevet 21. august 2014 Psykolog Trond Haukedal kommer med en bok om akkurat dette denne uka. Den anbefales! Anonymous poster hash: f5820...e35
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #9 Skrevet 21. august 2014 Har veldig sterk intuisjon og føler med en gang dårlige vibber fra folk. Er jeg på en plass med mange slike personer, er jeg helt tappet for krefter etterpå. Jeg analyserer blikk og ord, og kverner på hvorfor de oppførte seg som de gjorde. Det er så ekstremt slitsomt, og jeg blir så deprimert av det. Noen klarsynte som kan gi meg noen tips til hvordan jeg kan stenge ute og slutte å analysere disse signalene som folk sender ut? Anonymous poster hash: ede2d...a77 Selv om du sikkert fanger opp mer enn andre, så preges garantert også din tolkning av deres blikk og motiver av ditt eget humør den dagen og dine erfaringer i livet ellers. Du trenger ingen klarsynt. Du trenger en terapeut eller psykolog som kan lære deg noen mestringsteknikker og å få deg til å fokusere mer på annet og analysere andres oppførsel som noe mer uavhengig av deg som person. For husk en viktig ting: Folk flest er mest opptatt av seg selv. Anonymous poster hash: 4c6ba...4dd
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #10 Skrevet 21. august 2014 Jeg er også sånn og har sosial angst. Det siste søker jeg hjelp for hos psykolog. Dessverre ikke så god hjelp fra den siste jeg går til nå... Veldig fornøyd med forrige og følte jeg var på god vei, men måtte flytte på meg... Også utredet for adhd. Det meste går rett inn uten filtrering. Det kan ha flere årsaker og flere innfallsvinkler Anonymous poster hash: 8a426...1f8
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #11 Skrevet 22. august 2014 Dette er typiske tegn på svært dårlig selvfølelse!. Du må selv skape en endring uten hjelp fra klarsynte. Jeg kan anbefale deg med å lese Mia Törnblom sin bok: Selvfølelse NÅ! Her kommer hun med veiledning og klare metoder for hvordan du kan bedre din selvoppfatning og klare å lukke ute andres eventuelle meninger om deg. Anonymous poster hash: 8aab2...34d
*Nøtta* Skrevet 22. august 2014 #12 Skrevet 22. august 2014 Uenig med siste taler. Jeg har veldig god selvfølelse, men blir også fryktelig sliten av en dag sammen med andre mennesker.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #13 Skrevet 22. august 2014 Jeg er ikke klarsynt men hypersensitiv. Blir utrolig sliten av menneskelig kontakt, og andres humør og problemer smitter på meg automatisk. Det har ingenting å gjøre med selvfølelse i utgangspunktet, men det tærer på, for til slutt vet man ikke helt hva man føler selv og hva som er speiling av andres følelser. Psykolog (god gammel psykanalyse) har hjulpet meg å forstå hvordan ting henger sammen. Ellers sørger jeg for rikelig med egen tid og aktiviteter som får meg til å koble helt av (gå på fottur og stå på ski, helst alene). Jeg er såpass heldig at jeg har en stødig mann som ikke sliter meg ut med sine humørsvingninger, men sønnen derimot kan tappe meg helt for krefter; mistenker at han er som meg og prøver å gi han rikelig med tid til å bearbeide inntrykk og følelser, men selv blir jeg veldig tømt for energi når han har en dårlig start på dagen. (Løsning: la faren fikse det når det låser seg så min dag ikke blir helt ødelagt). Til slutt velger jeg venner med omhu, unngår store folkemengder, takker nei til selskapeligheter hvis jeg ikke føler for det, og har generelt sluttet å stresse med sosiale forpliktelser. Jeg kan være veldig utadvendt, når det passer meg, ellers er jeg veldig fornøyd som enstøing. Anonymous poster hash: 5e195...f5a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #14 Skrevet 22. august 2014 Dette er typiske tegn på svært dårlig selvfølelse!. Du må selv skape en endring uten hjelp fra klarsynte. Jeg kan anbefale deg med å lese Mia Törnblom sin bok: Selvfølelse NÅ! Her kommer hun med veiledning og klare metoder for hvordan du kan bedre din selvoppfatning og klare å lukke ute andres eventuelle meninger om deg. Anonymous poster hash: 8aab2...34d Dette har svært lite med dårlig selvfølelse å gjøre. Jeg har det sånt. Jeg har vært hypersensitiv siden jeg ble født og vet at dette er veldig slitsomt. Samtidig er jeg veldig godt likt av andre akkurat fordi jeg er så opptatt av hva andre tenker, føler osv. Og jeg har veldig god selvfølelse, kjempebra og ansvarsfull jobb og god familie rundt meg... Ja, yoga skulle hjelpe, jeg vet yoga kan hjelpe, men jeg har ikke klart å slappe av så mye at jeg kunne trene yoga..det er mange tanker i hodet mitt hele tiden som jeg ikke får ut... Anonymous poster hash: 74e50...c24
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #15 Skrevet 22. august 2014 Enig med hun som sier dårlig selvfølelse. Jeg var som deg før, HI. Eide ikke selvtillitt og overanalyserte alt. Min mor holdt på å bli gal. Jeg er kvitt det nå, så og si. Om noen gir meg dårlige vibber bryr jeg meg ikke lenger. Lykke til Anonymous poster hash: 84cc0...d06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå