Gå til innhold

16 mnd og våkner masse


Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er veldig urolig de første timene etter legging, våkner og setter seg i sengen og gråter. Har gått fint å legge han ned igjen og gi smokk så har han sovet litt til. I går var han helt utrøstelig i 1,5 time, virket som han hadde veldig vondt ett eller annet sted. Sovnet til slutt etter å ha fått paracet.

Han har 1 lur om dagen nå, og det har han regulert helt selv, ferdig med å sove kl 12 på dagen, legger seg kl 19 for natten. Vi har ikke endret noen rutiner ved kveldslegging, så forstår ikke helt hva vi gjør feil. Noen som har noen tips til hva vi kan gjøre for at nattesøvnen hans skal bli mer sammenhengende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres it som min når hun er ekstra sliten.

Google natteskrekk og se om det stemmer.

Min får det som sagt når hun har sovet for lite i forhold til aktivitetsnivå på dagen.

Skrevet

Barnehagestart nylig?

 

Mye surrer rundt i hodene på disse små ved barnehagestart/de første ukene og det kan gi seg utslag i utrolig søvn (bl. a)



Anonymous poster hash: d5d08...99b
Skrevet

Høres it som min når hun er ekstra sliten.

Google natteskrekk og se om det stemmer.

Min får det som sagt når hun har sovet for lite i forhold til aktivitetsnivå på dagen.

Han har hatt mye natteskrekk tidligere, men det ga seg som regel etter 30 min. Aldri holdt på så lenge. I tillegg så våkner han mange ganger fra han legger seg og frem til ca 01.00, med at han setter seg opp i sengen, virker litt forvirret, vi legger han ned og gir smokk og så sover han videre.

Men det kan nok stemme at han er veldig sliten om dagen, siden han har sluttet med en av to dagsovinger.

Skrevet

 

Barnehagestart nylig?

 

Mye surrer rundt i hodene på disse små ved barnehagestart/de første ukene og det kan gi seg utslag i utrolig søvn (bl. a)

 

Anonymous poster hash: d5d08...99b

 

Startet i mai, men det har jo startet mange andre nye barn på avdelingen hans, da. Kan jo være det som har gjort det. Han har også blitt ekstra kosete på dagtid, og litt mer sutrete.

Skrevet

Jeg tenker overtrøtt, tidlig å være ferdig å sove kl 12. Da er det 7 timer til sengs.

Det er altfor lenge for min jente på 2 år...

Jeg ville prøvd å drøye sovingen på dagen til 1130. Men gjør det gradvis.

 

Du kan hvertfall prøve;-)

 

Anonymous poster hash: 56164...737

Skrevet

Jeg tenker overtrøtt, tidlig å være ferdig å sove kl 12. Da er det 7 timer til sengs.

Det er altfor lenge for min jente på 2 år...

Jeg ville prøvd å drøye sovingen på dagen til 1130. Men gjør det gradvis.

 

Du kan hvertfall prøve;-)

 

Anonymous poster hash: 56164...737

Ja, det er lenge, men det er barnehagen som tar seg av dagsovingen...

Skrevet

Da ville jeg kanskje tatt det opp med de og spurt om de kunne drøye dagsovingen. De er som oftest veldig samarbeidsvillig, hvertfall i vår barnehage.... :-)

 

Anonymous poster hash: 56164...737

Skrevet

Da ville jeg kanskje tatt det opp med de og spurt om de kunne drøye dagsovingen. De er som oftest veldig samarbeidsvillig, hvertfall i vår barnehage.... :-)

 

Anonymous poster hash: 56164...737

Takk, skal prøve på det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...