Gå til innhold

Noen som har erfaring med å lease bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten innskudd? Kjenner det suger energi å kjøre rundt i en bil som har gått 200 000 km og som jeg har hatt over 20000 i rep kostnader på ila et år nå. Hele tiden noe galt. Er avhengig av bil jeg kan stole på siden jeg kjører 25000 km i året på jobb. Får ikke billån i banken. Noen som har erfaringer med leasing?

Anonymous poster hash: 05294...231

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leases en bil gjennom privatperson.no. Den er uten innskudd og jeg betaler rett over 2000,- i måneden pluss forsikring (7000 ca. i året) og veiavgift. Årlig kilometer kjørelengde er på 15 000.

Kan anbefales. Har en helt ny trygg bil og slipper uforutsette verkstedregninger som man gjerne har med en gammel bil. Avtalepeioden er på 36 mnd. og bilen kan da byttes i en ny.

Anonymous poster hash: 887e1...869

Skrevet

Det interessante er reellt sett hva som skjer ved innbytter. Her er det mange kjipe historier om liten skrift og store regninger. Les på nett om firmaene du vurderer. All leasing fungerer bra, så lenge man har bilen fremdeles.

Anonymous poster hash: b924e...a5f

Skrevet

Leasing fungerer fint.

Men den dagen du leverer tilbake kan du føle der lurt.

Det er VELDIG vanlig at det sendes ut faktura på eksempelvis overkjørte kilometer (det er veldig kostbart) mistet en nøkkel, skader på interiør, bilen må renses pga røyk eller dyr.

Ikke uvanlig at du blir sittende med en regning på 20-30 000 når bilen er levert tilbake.

Les kontrakt nøye.

Anonymous poster hash: 9694c...480

Skrevet

Jepp, problemet oppstår ofte ved tilbakelevering. Vet at man kan få tredjepart til å se på den først, for å ikke bli lurt av selskapet man leaser gjennom...

Skrevet

Men hva med utgifter til dekk?

7000,- i året i forsikring? Den var drøy ja!

Anonymous poster hash: 05294...231

Skrevet

Som privatperson er lån i bank å anbefale, da får du rentefradrag i selvangivelsen. Leasingselskapet beregner også renter, men disse får du ikke trekt fra. Itillegg blir det beregnet moms på rentene. Men får du ikke lån er leasing et alternativ. Men du bør ikke avslutte kontrakten før tiden, det er ofte dyrt. Ellers så er jo bil alltid et tapsprosjekt, men allikevel noe de aller fleste av oss har behov for.

Anonymous poster hash: b71b2...fae

Skrevet

Men hva med utgifter til dekk?

7000,- i året i forsikring? Den var drøy ja!Anonymous poster hash: 05294...231

Det er faktisk ikke en veldig dyr forsikring. Har du bil?

Som regel må man ut med langt mer.

Skrevet

Leasing fungerer fint.

Men den dagen du leverer tilbake kan du føle der lurt.

Det er VELDIG vanlig at det sendes ut faktura på eksempelvis overkjørte kilometer (det er veldig kostbart) mistet en nøkkel, skader på interiør, bilen må renses pga røyk eller dyr.

Ikke uvanlig at du blir sittende med en regning på 20-30 000 når bilen er levert tilbake.

Les kontrakt nøye. Anonymous poster hash: 9694c...480

Man må selvfølgelig forholde seg til kilometerstand og slikt, men det burde ikke være noe problem. Man kan sette en kilometerstand man forventer å bruke.

Selskapet vil selvfølgelig kreve noe dersom det er skader utover normal slitasje, men ved vanlig normal bruk og litt forsiktighet så berger man den. Den store fordelen med leasing er jo nettopp at man slipper uforutsette utgifter pga. gammel sliten bil. Slike utgifter kan fort velte en stram økonomi. Utgifter til dekk og utbedring av skader er noe man må ta høyde for uansett ny eller gammel bil, så det bør man ha en buffer til uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...